f1

2016.03.29. 12:40

Di Grassi a zárt F1-es autók mellett kampányol

A WEC Audis versenyzője, Lucas di Grassi szerint a Forma-1-nek Halo-koncepció helyett teljesen zárt megoldáson kellene gondolkodnia.

Tajthi Andrea

Fotó: Audi AG

Eddig a Ferrari és a Red Bull állt elő egy-egy elképzeléssel, mely arra hivatott, hogy megvédje a versenyzők fejét baleset esetén. A rendszert jövőre tervezik bevezetni. Di Grassi szerint az F1-nek a WEC irányába kellene elmennie.

"Szerintem az optimális megoldás a teljesen zárt cockpit." - mondta di Grassi a Motorsport.com-nak. "Korábban nyitottak voltak (az LMP autók is), de aztán összetettebb lett a versenyzés, nagyobb lett az igény a hatékonyság fejlesztésére. Ez (a zárt pilótafülke) minden szempontból jobb, aerodinamikai szempontból is. Véleményem szerint az F1-es autók már régimódinak néznek ki, és nagyon egyformáknak. Próbálgatnak átmeneti megoldásokat, például az orral, aztán mikor megjelentek a különféle koncepciók, a Caterham úgy nézett ki, mint egy porszívó. Ugyanez a helyzet most a Halo- megoldással, kitalálják, aztán megláták, hogybéna. Túlságosan félnek a teljes módosítástól, a zűrzavartól, ezért félmegoldásokkal próbálkoznak. Sok ilyet láttam az F1-ben, mint a nagyobb első szárny 2009-ben, aztán kiderült, hogy rossz megoldás."

A brazil versenyző szerint a zárt pilótafülke hasznos lenne az F1-nek biztonság és teljesítmény szempontjából is.

"Szerintem ami fontos (a szabályalkotói szempontból), hogy kijelöljék az irányt, aztán hagyják, hogy a mérnökök tegyék a dolgukat."

"Én az F1 modernizálása mellett vagyok. Nekem nagyon tetszik a McLaren és a Red Bull koncepció autója. Szerintem ez a következő lépés, amit a sportnak meg kellene tennie."

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!