2016.04.02. 17:03
Új Ferrari-motor a Spanyol Nagydíjra
A Ferrari Barcelonában tervezi elkölteni első szezonközi zsetonjait, külön hangsúlyt fektetve a belsőégésű motorra és az elektronikára.
Fotó: Scuderia Ferrari
Habár a bahreini pletykák szerint az olaszoknak a turbóval akadtak problémáik, megbízható források kijelentették, hogy a motorhátrány korántsem ebből származik. Kimi Räikkönennek turbógondok miatt kellett feladnia az Ausztrál Nagydíjat, a csapat mégsem ezt a területet nevezte meg a fő gyengeségének. A Ferrari szerint jelentős javulásra számíthatnak teljesítmény terén, ha a belsőégésű motor által leadott erőt egy sor átalakított elemen vezetnék át, amely a legtöbbet hozná ki a legújabb Shell-üzemanyagból, valamint az elektronikát is ennek megfelelően szabnák át. A fejlesztések a Spanyol Nagydíjra várhatók.
A csapat szerint ez a lépés a turbóba jutó forró kipufogógáz áramlását is növelné, amely a teljesítmény növekedésével járna együtt. Ausztráliában a Mercedes szemfülesen kifigyelte, hogy a maranellóiak az egyenesek végére kifulladtak, amelynek köze lehet a Ferrari által felismert problémákhoz és a turbóba áramló gázok alacsony mennyiségéhez. Bahrein különösen nagy kihívást jelent az energiavisszanyerő-rendszerek tekintetében – a becslések szerint a köridőből 2,5 másodpercet ez hoz össze –, így a vasárnapi verseny közelebbi képet fog arról adni, hol is áll jelenleg a Ferrari. Habár végül csak a második sort bérelték ki, Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen vezette a szombati harmadik szabadedzést; az autó valóban gyors, ám a hibridrendszer hátrányai, ha vannak, erőteljesen ki fognak ütközni a versenyen.