2016.04.16. 16:17
Wehrlein: A DRS nem játszott szerepet a balesetben
A Manor versenyzője elmondta, időmérőn elszenvedett balesetében nem játszott közre a hátsó szárny nyitása.
Fotó: Manor
Habár a német pilóta pár pillanattal azelőtt aktiválta a DRS-t, hogy belement volna a vízátfolyásba, elmondása szerint főként a pálya állapotának köszönheti korai kiesését.
„Nem gondolnám, hogy a DRS szerepet játszott ebben. Az időmérő végén Perez majdnem hasonlóan járt, pedig a pálya már szárazabb volt. Azon a részen megállt a víz, ami slick gumikon nagyon veszélyes tud lenni.”
„Természetesen nagyon csalódott vagyok. Ha egy kanyarban veszíted el az irányítást az autó felett, akkor mondhatod, hogy a te hibád, viszont ha az egyenesben történik mindez, akkor valami nagyon furcsa.” – fogalmazott Wehrlein.
A fiatal pilóta hozzátette, nem hibáztat senkit, és nem gondolná, hogy amennyiben átmeneti esőgumikon köröz, előnyösebb helyzetben lett volna.
„Hibáztathatnám magam. Hibáztathatnám a csapatot, mert rossz gumikon küldtek ki, az FIA-t, mert túl nedves volt a pálya a száraz gumikhoz. Tehát a végén ott tartanék, hogy rengeteg embert hibáztatok, az eredményem viszont akkor sem változik.”
A német pilóta bár optimista, úgy gondolja, a holnapi versenyen küzdhetnek a gumikopással.
„Az autó összességében nagyon jó, hosszú távon azonban lehetnek gondjaink a gumikopással.”