f1

2016.05.16. 10:32

Rosberg rossz motorbeállítással rajtolt

Toto Wolff szerint a rossz beállítás Nico Rosberg autóján volt az egyik oka a mercedeses balesetnek, de megszólaltak a résztvevők is.

Gyimesi Brigitta

Fotó: Mercedes AMG Petronas

A Mercedes csapatfőnökének állítása szerint Rosberg a hármas kanyarból kifele sokkal kevesebb erőt kapott a motorból, mint Lewis Hamilton – ezt a német autója hátulján villogó figyelmeztetőlámpa is tanúsítja. A lassulásnak hála Hamilton hatalmas tempóval közeledett csapattársára a négyes kanyar előtt, ahol azonban ütközés miatt mindkét Mercedesnek véget ért a verseny.

„Nico rossz beállításban volt” – mondta Wolff. „Ezért volt lassabb a hármasból kifele. Nem volt annyi energiája, mint Lewisnak. Nem mondom, hogy az ő hibája, de ez megmagyarázhatja, miért történt minden olyan gyorsan – akkora sebességkülönbség volt a két versenyző között, hogy a másodperc tört része alatt kellett döntést hozniuk. A rajtnál át kellett volna állítani egy bizonyos beállítást, ez azonban nem történt meg.”

Ennek ellenére Wolff nem okolja egyik versenyzőjét sem.

„A hármasból kifele Nico lezárta a belső ívet, és úgy tűnt, tiszta lesz a manőver. Lewis ezt az oldalt választotta, de lement a fűre és elvesztette az autót. Versenybaleset volt, egy rendkívül szerencsétlen versenybaleset, amely különböző körülmények együttállása folytán jött létre. Lewis próbálkozásában volt ráció, még akkor is, ha rosszul végződött. Szerintem jól tette, hogy megpróbálta, de egyúttal Nicót sem okolhatjuk a védekezésért; a sebességkülönbség volt a katalizátor.”

Hamilton elmondta, Rosberg lassúsága volt, ami az előzési kísérletre késztette.

„A hármasból kifele egyszer csak lelassult – ott hibázta el, hogy rossz motorbeállítással indult el. A rajt előtt kell eldöntenünk, milyen beállítással indulunk; csak egy olyan van, ami maximális erőt ad, ő viszont nem ezt választotta ki, SC-módban volt vagy valami ilyesmi. Szóval abban a kanyarban nagyon lelassult, nagyjából 180 lóerőt vesztett, így utolértem. Amikor felértem rá, nem az ideális íven haladt, hanem a belső íven, kicsit jobb oldalt, bal oldalt így sokkal nagyobb hely volt. A jobb oldal mellett döntöttem, mert ott is volt hely, és versenyzőként, ha 17 km/h-val gyorsabb vagy valakinél, mindenképp megpróbálod.”

A rossz beállítás az elején nem érintette Rosberget, mivel a Mercedes W07 az első két kanyarban automata startbeállításban volt. Rosberg beismerte, hogy a beállítással hibázott, de szerinte gyorsan megoldotta a problémát, miközben végig tudta, hol van Hamilton.

„Egy gombot kellett megnyomnom, hogy helyrerakjam, ezt pedig tudom, hol van, anélkül, hogy odanéznék, ugyanis ez az előzést segítő gomb is egyben” – mondta a német. „Csak szimplán megnyomtam, miközben végig Lewisra figyeltem.”

Ennek ellenére Rosberget megvádolták azzal, hogy nem az utat figyelte maga előtt.

„Ez nem igaz” – cáfolta a vádakat. „Egész végig tudatában voltam annak, hol van, teljesen a csatára koncentráltam. Hogy több lóerőt facsarjak ki a motorból, ahhoz én az előzésgombot használom, a fedélzeti kamerán pedig láthatjátok, ahogy megnyomom. Nem kell odanéznem, mivel gyakran használom és tudom pontosan, hol van – bal felső sarok.”

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!