f1

2016.08.20. 07:13

Verstappen: Alonso van annyira jó, hogy hétszeres bajnok is lehetne

A holland tehetség az f1i.com-nak adott interjút.

Horváth Dániel

Fotó: Tóth Zsombor

Max Verstappen álomszerű utat járt be: élete első igazán éles Forma-1-es tesztjét 2014-ben Japánban, a rendkívül technikás suzukai pályán hajtotta végre, egy pénteki első szabadedzés keretein belül. Max nem vallott szégyent, sőt. Mindössze pár tizeddel maradt el akkori csapattársa, Daniil Kvyat idejétől, és végzett a 12. helyen. 

Ezen év végén, Sebastian Vettel Ferrarihoz való távozásával, Jean-Éric Vergne menesztésével és Daniil Kvyat előléptetésével megüresedett két hely a Toro Rossónál, melyből az egyiket Dr. Helmut Marko hezitálás nélkül az ifjú hollandnak adott. Mondhatnánk, a többi már történelem

Max csapattársa a szintén nagyon tehetséges, Carlos Sainz lett. A páros 2015-ben a faenzai istálló fennállása óta megszerzett pontok terén az eddigi legeredményesebb szezonját produkálta: ketten összesen 67 világbajnoki egységet gyűjtöttek a szezon során. 

Max hamar kitűnt a mezőnyből: egyesek már rögtön a valaha volt legnagyobbakhoz kezdték hasonlítani. 

Az idei évben négy verseny után érkezett az újabb előrelépés eddig sem gyenge karrierjében: Helmut Marko nekiadta Daniil Kvyat Red Bull-ülését.„Amit meghallottam, hogy a Red Bullnál versenyezhetek, valami olyasmit gondoltam, hogy: készen állok, gyerünk. Már tavaly úgy éreztem néhány verseny után, hogy jöhet a váltás.”

Hát, készen állt. Spanyolországi győzelmével rögtön első nagydíját megnyerte a Red Bull színeiben. 

„Szerencsém is volt, de ezt már senki nem veszi el tőlem.”

„Természetesen mindig van benned egy kis kérdőjel, hogy jól fogok-e teljesíteni a csapattársam ellen, vagy hasonlók. Viszont úgy gondolom, rögtön jól mentek a dolgok, és élveztem, hogy pontokat szerzek. Jelenleg is a jó irányba haladok.”

A Red Bullon belüli helyzetről: „Nagyon jó hangulat uralkodik a csapatban. Élvezem a dolgot, Daniel jó csapattárs. Nagyon tiszteljük egymást, és egyébként is elég barátságos személy. Hajtjuk egymást, ami a csapatot is előre viszi.”

Visszatérve a Spanyol Nagydíjra: „Minden új volt. Nem is tudtam maximális teljesítményen használni az autó összes elemét. Még mindig tanulok, fejlődök. A Red Bullnál nincs semmi adatom tavalyról, szóval mindig a régi adatokra kell hagyatkoznom.”

Monacóról is beszélt, mely egyértelműen mélypont volt Max számára: „Monaco megmutatta, hogy mindig 100%-ot akarok nyújtani, de ez több okból nem mindig lehetséges. 21. helyről jöttem fel 9.-nek, ami már elég jó eredmény volt, de nem voltam elégedett a 9. hellyel. Tovább akartam javulni, 100%-ot nyújtani, de Monacóban ez nem lehetséges. Ez lett a vesztem. Nem erre számítottam a győzelem után, de nem szabad elfelejteni, hogy ez még csak a második F1-es szezonom.”

Talán még saját maga Max sem gondolta volna, hogy ennyire jó versenyző lesz: 

„Emlékszem, mikor 2014-ben Hockenheimben néztem az autókat és gondoltam magamban: ó Istenem, hogy fogom én ezeket vezetni? De beleültem, és onnantól teljesen természetes volt minden.”

„Keményen dolgozom az eredményekért, néha pedig még magamon is meglepődöm, ami nagyszerű.”

„Egyértelmű, hogy világbajnok szeretnék lenni. Ez azonban nem olyan egyszerű. Ott van például Fernando Alonso. Olyan gyors, hogy hét világbajnok címet is nyerhetett volna, de rosszkor volt rossz helyen. Szóval elég bonyolult a dolog, de remélhetőleg meg tudom csinálni a Red Bullnál, mert nagyon jól érzem magam itt.”

„Ha nagyszerű karrierem lesz, de kicsivel lemaradok a világbajnokságról, akkor ez van. Persze nem ez a cél, de ha mindből kihozom a lehető legtöbbet, akkor is boldog leszek.”

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!