2016.09.13. 17:48
A Disney ötlete segíthet a Forma-1-en?
Igazodni kell a változó fogyasztói szokásokhoz, a Disney már ismeri az ehhez passzoló üzleti modellt
Fotó: Varga András
A Forma-1 igencsak el van maradva az okos-eszközök nyújtotta lehetőségek és a közösségi média kihasználásában. A legújabb támogató, a Heineken is szorgalmazza, hogy ez a jövőben megváltozzon, és a sport is haladjon a korral. Mindeközben Bernie Ecclestone vesszőparipája, hogy azért nem pártolja az online-világot, mert abból nem tud profitálni, nem kell előfizetni, ellentétben a televízióval.
Ecclestone elméletére azonban rácáfol a Disney, mely élen jár az előfizetéses műsorsugárzás témájában. A Disney nemrégiben megerősítette, hogy 1 milliárd dolláros befektetést tett, az alany pedig a BAMTech technológiai vállalat. A Disney arra használja majd a BAMTech szakértelmét, hogy kialakítson az ESPN-nek egy olyan rendszert, mely szerint közvetlenül a fogyasztó, önállóan, bármikor előfizethessen a streaming szolgáltatásra,a változó médiafogyasztás jegyében.
"Előnyt kell kovácsolnunk az új lehetőségekből, kiegészítvén a többcsatornás struktúrát." - mondta a Financial Times-nak a Disney vezérigazgatója, Bob Iger. "A célunk, hogy a márkáink, jelen esetben az ESPN erős maradjon. Én imádom a minőséget, melyet a BAMTech képvisel."
"Ha megnézzük, hogyan fejlődtek az internetes videók, különösen az élő videók, megállapíthatjuk, hogy ez okos befektetés."
Ahogy mindennél, a Forma-1 esetében is folyamatosan változnak a nézői szokások, többek között azzal, hogy egyre inkább néznek élő adásokat mobil készülékeken.
"A műholdas és kábelszolgáltatásos műsorközlés közönsége csökkenő tendenciát mutat, mivel a streamelt lehetőségekből egyre több van." - írja a New York Times.
A Disney és a BAMTech megoldása kecsegtető lehet a különféle sportok számára is, beleértve a Forma-1-et. Lehetővé teszi, hogy profitálhasson a sport az online közönségből is, ha már a tévés közönség egyre kevesebb, illetve kisebb költségek mellett nagyobb profitot ígér.
A FOM (Formula One Management) utazó filmes stábja és stúdiója készíti, és szerkeszti a tévében sugárzott közvetítéseket, hosszú évek óta, ez pedig magában foglalja a grafikákat és rádióbeszélgetéseket is. Ez az, amit a tévécsatornák megvásárolnak, majd a kommentárt már maguk teszik hozzá, ki-ki a maga nyelvén. A FOM pályán kívüli tartalmakat is készít, így például interjúkat. A sport nézettsége csökkenő tendenciát mutat, a Disney által vázolt modell azonban segíthet ezen a problémán.
" target="_blank"">@Pgm_Ratinho Olá Ratinho, olha só 1984 jacarepaguá RJ Emerson a bordo, carro Spirit F1 maketing, TOPOLINO é real. pic.twitter.com/DNZiUhMLmq