f1

2016.11.06. 16:21

Ecclestone elmagyarázta a "falas" ötletét

Elmagyarázta, miért és hogyan emelne kis falakat a kanyarokban

Tajthi Andrea

Bernie Ecclestone tisztázta, hogy is gondolta azt pontosan, hogy falakat emelne a kanyarokban, hogy a versenyzők ne hagyják el a pályát.

A versenyek izgalmassá tétele kapcsán Brenie Ecclestone legutóbb arról beszélt, hogy kár tagadni, az emberek azt szeretik leginkább a Forma-1-ben, ha az veszélyes, és nem az az érzésük, hogy bárki könnyedén elvezetgetne egy F1-es autót. 
Az izgalmasságot az is csökkenti, hogy sok pályán hatalmasak a betonozott bukóterek, így a versenyzők megtehetik, hogy óvatosság helyett inkább átvágják a kanyart, vagy elhagyják a pályát. 
Erre mondta Ecclestone, hogy 40 centis falakat emelne a kanyarokba, mert úgy biztosan mindenki a pályán maradna.

A Forma-1 elsőszámú embere azonban azt állítja, hogy mondatát kiragadták kontextusából.

"Amit valójában mondtam, az az, hogy a falak megakadályoznák, hogy a versenyzők elhagyják a pályacsíkot." - mondta Ecclestone az F1.com-nak. "Mert most ha valaki így tesz, akkor az egy adott valakin múlik, hogy eldöntse, vajon azért ment le a pályáról, mert problémája van, vagy mert  előnyhöz akar jutni, vagy mert hibázott. Más véleményére kell támaszkodni. Ha van három versenybíró, az három véleményt jelent. Az egyik talán kizárná a versenyzők, egy másik büntetést adna neki, a harmadik szerint meg nem történt semmi rossz."

"A legegyszerűbb dolog az lenne, ha néhány kanyarban - és tényleg csak néhányban, csak olyan kanyarokban, amik nem túl veszélyesek, de a levágással nagy előnyt lehet szerezni - kis falakat kellene emelni, hogy nyomatékosítsuk bennük, hogy ott a fehér vonal. Gyakorlatilag a fehér vonalat emelnénk meg 40 centire."

Ecclestone azt is tagadja, hogy veszélyessé akarja tenni a Forma-1-et, annak érdekében, hogy izgalmasabb legyen a show.
"Többet tettem a Forma-1 biztonságáért az évek során, mint bárki más, beleértve, hogy korházak épüljenek a pályákon, szóval nincs értelme erről vitázni. Monacót sem én tettem veszélyessé, az már évtizedek óta az. De Bakuban sem volt probléma és Szingapúrban sem. És ha megkérdeznek egy versenyzőt, hogy melyik versenyt szeretné jobban megnyerni a többinél, a válasz Monaco lesz! Egyetlen pilóta sem panaszkodott még Monacóra."

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!