f1

2016.07.16. 09:49

23 Volvo kamion, 60 sofőr, feszített tempó

A McLaren beszámolója arról, miként pakoltak össze Spielbergben, hogy négy nap múlva már minden Silverstone-ban legyen, a három emeletes épületükkel együtt.

Tajthi Andrea

Fotó: McLaren

Az Osztrák Nagydíj hétvégéje után azonnal a Brit Nagydíj következett. Ami azt jelenti, hogy az osztrák hétvége vasárnapja végén már kezdtek is pakolni a csapatok, és utaztak az Egyesült Királyságba, ahol legkésőbb csütörtökre mindennek oda kellett érnie, sőt a teljes vendéglátó egységeknek állniuk kellett, mindennek a helyén kellett lennie. A csapatok paddockba való berendezkedése amúgy sem kis feladat, talán bele sem gondolunk, mennyi ember és milyen keményen dolgozik azért, hogy minden tökéletesen és időben a helyén legyen. Főleg ha egyik hétről a másikra Ausztriából, az Egyesült Királyságba kell áthelyezni mindent.Ez igazi logisztikai kihívást jelentett a csapatoknak, a McLaren azonban be is számolt róla, hogy miként kivitelezték feladataikat ilyen rövid idő alatt.

A Spielberg - Sliverstone táv 1500km, benne foglalva a Csalagutat. Az utat pedig a McLaren-Honda csapat 23 db Volvo kamionnal tette meg.

A spielbergi verseny után, vasárnap este már útnak is indultak a kamionok, felpakolva a versenyautókkal, és felszerelésekkel.

Akik pedig a csapat saját, maga által felépített, három emeletes vendéglátóegységét bontják, éjszakáig dolgoztak. Az építmény a lebontás és elpakolás után hétfőn, délután kettőkor indult útnak, és az első kamion kedden reggel hatkor érkezett Silverstone-ba.

A fő felszereléseket szállító kamionok út közben meg sem állnak. Három emberes a mutatvány, melyet úgy kiviteleznek, hogy két fővel indulnak el Ausztriából (kamiononként), Franciaországban van találkozási pont, ahol egy hotelben várják a kamionokat a "friss" sofőrök. Ott beülnek, és ők vezetnek tovább Silverstone-ig. A többi szállítmányt vivőknek minimum kilenc óra pihenőt biztosítanak, mielőtt megérkeznének az Egyesült Királyságba.

Mindezzel elmondható, hogy a csapat 50-60 sofőrrel dolgozik a két versenyhétvége között.

Ugyanakkor, a kamionokon kívül a McLaren öt kisteherautót is használ, mellyel gyorsan tudnak kis-, vagy sürgős dolgokat szállítani Európán belül.

Versenyhétvégéken rendszeresen van forgalom a gyár és a versenypálya között, csapattagok gyakran szállítanak kézipoggyászként dobozokat, alkatrészekkel, autó elemekkel tömve. A nagyobb elemek teherszállító repülővel utaznak, és az adott reptéren veszi fel őket a csapat. Az sem egyedi, hogy így többszöri fordulóval tudják csak kijuttatni a pályára a szállítmányt.

A csapatnak átfogó ütemterve van mindenre, hogy a csapat, a kamionok és minden a megfelelő időben érkezzen a verseny helyszínére. A motorhome-ként is funkcionáló kamionok érkeznek elsőként, majd a nehéz, daruzást igénylő dolgokat viszik be, ez után, mikor ismét lesz egy kis hely a paddockban, megérkeznek a kamionok, meghatározott sorrendben.

A "főépület", azaz vendéglátóegység egyaránt biztosít helyszínt a csapatmegbeszéléseknek, a sajtó megvendégelésére, a csapat sajtótájékoztatóinak, illetve a konyhát is magában foglalja. Ezt a 130 tonnás épületet 19 fő építi fel és bútorozza be, rendszerint három teljes nap alatt. Az épületet milliméter pontossággal kell felállítani, melyhez a csapat lézer szintezőt használ, hogy a padló minden emeleten tökéletesen sík legyen. Amikor ez elkészül, két nap telik kívül-belül takarítással. Ez sem kis munka, hiszen összesen a három emelet 750 négyzetmétert jelent.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!