f1

2016.11.10. 11:58

Alonso egy ló ellen, olyan Bugattival mint amilyennel Hartmann László is versenyzett

A cikk végén sosem látott kép a magyar Grand Prix legendáról!

Vámosi Péter

A kétszeres Forma-1-es világbajnok szerdán kölcsönkapott egy 1932-es Bugatti T51-est, és a Chandon jóvoltából egy furcsa versenyen vehetett részt: az argentin lovaspóló sztár Facundo Pieres és lova ellen kellett felvennie a kesztyűt.

A pálya mindössze egy 140 méter volt egyenes volt, az Owners Club előtt, ami egy privát klub a veterán autók gyűjtőinek Buenos Airesben. Alonso ezt a kis kitérőt közvetlenül a Brazil Nagydíj előtt tette meg, ami az utolsó előtti állomás az idei versenynaptárban, és kifejezetten jól érezte magát a rendezvényen., és ennek hangot is adott: "Próbáltam már sok autót a pályafutásom alatt. Bevallom, a mai autókat annyira nem szeretem, a jelenlegi Forma-1 kissé frusztráló. Ennek ellenére a versenyzés része az életemnek, és akkor is örülök, ha versenyzőként akár kölcsönkapok egy gokartot ilyen rendezvényeken."

Alonso aki a Renault versenyautóival lett világbajnok 2005-2006-ban és Pieres aki a világ élvonalába tartozik lovaspólóban, 10:00-kor érkezett meg szerdán a helyi újságírók legnagyobb örömére, hogy felvegyék ezt a különleges reklámfilmet a Chandonnak. Az esemény előtt Alonsonak persze volt kis ideje, hogy megszokja a veterán versenyautót, és hozzászokjon annak az uralásához.

A rajt után Pieres lőtt ki, és vezetett először, de Alonso folyamatosan csökkentette a távolságot, és a célban már egyszerre értek oda az egy lóerőt hajtó sportolóval. A spanyol ezután Sao Paolo felé vette az irányt, Pieres pedig visszament a pólócsapatához, az Ellerstina Polo Teamhez, hogy megküzdjenek a Hurlingham Club nyílt bajnokságán a La Dolfinaával a döntőben.

Külön magyar vonatkozású érdekesség, hogy hasonló Bugatti T51-essel versenyzett 1932-től kezdődően kora nemzetközi szinten is legismertebb magyar autóversenyzője, Hartmann László is, árulta el kérdésünkre Négyesi Pál, a magyarjarmu.hu szerkesztője, autótörténész. Hartmann tulajdonában a T51-es típusból nem volt, csak kölcsönözte azt, és úgy versenyzett vele. például az 1932-es guggerhegyi felfutón már biztos. 1933-34-ben szinte az egész évben versenyzett vele hazai és nemzetközi megmérettetéseken, mielőtt 1935-ben Maseratira váltott, és már az lett a fő márka, amivel indult.

Íme egy idáig ismeretlen kép az autóról:

Forrás: Hartmann Lászlóné hagyatákából

Itt pedig Fernando Alonso:

Chandon Argentina (@chandon_ar) által közzétett fénykép, 2016. Nov 9., 06:38 PST

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!