f1

2016.04.02. 16:31

Jöhet extra gumi a Q3-ra?

Jean Todt és az FIA extra szett abroncsot szeretett volna a Q3-ba bejutó pilóták számára, ám túl későn szóltak a Pirellinek.

Gyimesi Brigitta

Fotó: Varga András

A kieséses időmérőt rengetegen kritizálták Ausztráliában, egyöntetű döntés azonban nem született a bahreini hétvégét megelőzően a rendszer elvetéséről, így Szahírban is a Melbourne-ben debütáló kvalifikáció zajlott. Todt eddig is elégedett volt a Q1-gyel és a Q2-vel, ám azt beismerte, hogy a Q3 javításra szorul.

„Melbourne-t követően a Q1-gyel és a Q2-vel nem voltak problémáink” – nyilatkozta az FIA elnöke. „Nem volt olyan rossz; valójában még kiszámíthatatlanabbá is tette a dolgokat. Ezelőtt a versenypromoterek arról panaszkodtak, hogy az időmérő első perceiben nem volt sok autó a pályán – ezt megoldottuk. A Q3 viszont csalódást keltett, mivel semmi sem történt az utolsó percekben. Úgy gondoltuk, jó megoldás lenne, ha megkérnénk a Pirellit, hogy a Q3-ba bejutó autók számára gyártsanak még egy szett abroncsot. Logisztikailag Bahreinre ez sajnos nem volt kivitelezhető, de Kínára már rendben lehet. Melbourne után a csapatok mindent rögtön törölni akartak, visszatérni a régi rendszerhez, ám csak elég lenne módosítani az időmérő első két szakaszán – egy-egy plusz perccel talán –, a Q3-at pedig átalakítani.”

Todt szerint bölcs döntés lenne, ha több időt adnának az új rendszernek.

„Olyan világban élünk, ahol mindenki túlreagál mindent” – mondta. „Átfogóan kell szemlélnünk a dolgokat, az ausztrál futam pedig meglehetősen jó volt; nem szabad elfeledkeznünk az F1 jó oldaláról sem.”

A vasárnapi verseny előtt még egyszer találkoznak a sport fejesei, hogy megvitassák az időmérő kérdését.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!