Gazdaság

2006.08.25. 02:29

Együttműködő klaszterek

Győr - Együttműködési megállapodást írt alá nemrégiben a Magyar Repüléstechnikai Klaszter (MRK) és a Pannon Autóipari Klaszter (PANAC). A felek bíznak abban, hogy közös munkájuk eredményeként versenyképes árú kisrepülőgépek készülhetnek.

Mórocz Zsolt

A megállapodás hosszú távú célja, hogy a magyar autó-, illetve repülőipar egymást segítve zárkózzon fel az EU technológiai átlagszintjére, illetve, hogy a legkiválóbb magyar alkatrészgyártó vállalkozások, a nemzetközileg is versenyképes, a járműiparhoz kapcsolódó ágazatok: az energiaipari, az elektronikai, az informatikai és a kommunikációs technológiai iparágak a repülőipari hálózatba is bekapcsolódhassanak.

Közös munkájuk fő csapásirányaként a két szervezet az innováció és a kutatásfejlesztés területén, illetve Magyarországon még jelenleg nem, vagy csak nyomokban megtalálható technológiák, megoldások, szolgáltatások elterjesztésén kíván dolgozni.

A társulás egyik tagját, a Magyar Repüléstechnikai Klasztert idén márciusban négy magyar kisrepülőgép-fejlesztő vállalat - a Corvus Aircraft Kft., a Composite One Kft., a Halley Kft., a Hungarocopter Kft. - hozta létre, hogy aztán a tervezés, az alkatrészgyártás, a gyorsprototípus-készítés és a tesztelés szakterületéről néhány hét alatt további tizenkét vállalat is csatlakozzon az alapítókhoz. A klaszter tagjai főként hazai készítésű kisrepülőgépek kifejlesztésén és gyártásán dolgoznak, s feltett szándékuk, hogy láncba szerveződve magasabb szerelési egységeket, fejlesztési és gyártási képességeket alakítsanak ki, továbbá szeretnék elérni, hogy a legkiválóbb magyar alkatrészgyártó vállalatok a nemzetközi repülőipari kooperációkban is szerephez jussanak.

A minap aláírt megállapodástól a klaszter azt reméli, hogy középtávon elősegíti a hazai repülőipar növekedését, a repülőgépalkatrész-gyártás bázisának költséghatékony kiszélesítését, nevezetesen, hogy a hazainál drágább külföldi beszállítók részleges kiváltásával a magyar kisgépek versenyképesebb áron készülhessenek.

Az együttműködéssel a repülőipari cégek mellett az autóipar legkiválóbb vállalatai is jól járnak, hiszen egy másik iparág számára is dolgozhatnak. Ezzel egyrészt több lábon állva stabilabbá válhat a működésük, másrészt a magasabb technikai szintre való feljutás lehetősége is biztosítva lesz számukra.

E folyamatban az autóipar két zászlóshajója, az EDAG Hungary Kft. és a szombathelyi érdekeltséggel is rendelkező, amúgy győri székhelyű Borsodi Műhely Kft. érintett. Az EDAG Hungary jelenleg 30 tervező mérnökével van jelen Hamburgban, ahol az Airbus repülőgépek utaskabinjainak belső tervezési munkáiban vesz részt. A Borsodi Műhely Kft. pedig már tavaly elindította projektjét a repülőipari AS 9100 minőség-irányítási rendszer bevezetésére, melynek eredményeként a napokban esedékes a külső auditálásuk az AIB-Vincotte nemzetközi tanúsító által.

Végül arról, hogy a két klaszter megállapodása példaértékű lehet más szervezetek számára is az iparágak közötti (üveg)falak lebontásában, hogy hazánkban is létrejöhessen a világszínvonalú, átjárható járműipar.

Közös munkájuk fő csapásirányaként a két szervezet az innováció és a kutatásfejlesztés területén, illetve Magyarországon még jelenleg nem, vagy csak nyomokban megtalálható technológiák, megoldások, szolgáltatások elterjesztésén kíván dolgozni.

A társulás egyik tagját, a Magyar Repüléstechnikai Klasztert idén márciusban négy magyar kisrepülőgép-fejlesztő vállalat - a Corvus Aircraft Kft., a Composite One Kft., a Halley Kft., a Hungarocopter Kft. - hozta létre, hogy aztán a tervezés, az alkatrészgyártás, a gyorsprototípus-készítés és a tesztelés szakterületéről néhány hét alatt további tizenkét vállalat is csatlakozzon az alapítókhoz. A klaszter tagjai főként hazai készítésű kisrepülőgépek kifejlesztésén és gyártásán dolgoznak, s feltett szándékuk, hogy láncba szerveződve magasabb szerelési egységeket, fejlesztési és gyártási képességeket alakítsanak ki, továbbá szeretnék elérni, hogy a legkiválóbb magyar alkatrészgyártó vállalatok a nemzetközi repülőipari kooperációkban is szerephez jussanak.

A minap aláírt megállapodástól a klaszter azt reméli, hogy középtávon elősegíti a hazai repülőipar növekedését, a repülőgépalkatrész-gyártás bázisának költséghatékony kiszélesítését, nevezetesen, hogy a hazainál drágább külföldi beszállítók részleges kiváltásával a magyar kisgépek versenyképesebb áron készülhessenek.

Az együttműködéssel a repülőipari cégek mellett az autóipar legkiválóbb vállalatai is jól járnak, hiszen egy másik iparág számára is dolgozhatnak. Ezzel egyrészt több lábon állva stabilabbá válhat a működésük, másrészt a magasabb technikai szintre való feljutás lehetősége is biztosítva lesz számukra.

E folyamatban az autóipar két zászlóshajója, az EDAG Hungary Kft. és a szombathelyi érdekeltséggel is rendelkező, amúgy győri székhelyű Borsodi Műhely Kft. érintett. Az EDAG Hungary jelenleg 30 tervező mérnökével van jelen Hamburgban, ahol az Airbus repülőgépek utaskabinjainak belső tervezési munkáiban vesz részt. A Borsodi Műhely Kft. pedig már tavaly elindította projektjét a repülőipari AS 9100 minőség-irányítási rendszer bevezetésére, melynek eredményeként a napokban esedékes a külső auditálásuk az AIB-Vincotte nemzetközi tanúsító által.

Végül arról, hogy a két klaszter megállapodása példaértékű lehet más szervezetek számára is az iparágak közötti (üveg)falak lebontásában, hogy hazánkban is létrejöhessen a világszínvonalú, átjárható járműipar.

Közös munkájuk fő csapásirányaként a két szervezet az innováció és a kutatásfejlesztés területén, illetve Magyarországon még jelenleg nem, vagy csak nyomokban megtalálható technológiák, megoldások, szolgáltatások elterjesztésén kíván dolgozni.

A társulás egyik tagját, a Magyar Repüléstechnikai Klasztert idén márciusban négy magyar kisrepülőgép-fejlesztő vállalat - a Corvus Aircraft Kft., a Composite One Kft., a Halley Kft., a Hungarocopter Kft. - hozta létre, hogy aztán a tervezés, az alkatrészgyártás, a gyorsprototípus-készítés és a tesztelés szakterületéről néhány hét alatt további tizenkét vállalat is csatlakozzon az alapítókhoz. A klaszter tagjai főként hazai készítésű kisrepülőgépek kifejlesztésén és gyártásán dolgoznak, s feltett szándékuk, hogy láncba szerveződve magasabb szerelési egységeket, fejlesztési és gyártási képességeket alakítsanak ki, továbbá szeretnék elérni, hogy a legkiválóbb magyar alkatrészgyártó vállalatok a nemzetközi repülőipari kooperációkban is szerephez jussanak.

A minap aláírt megállapodástól a klaszter azt reméli, hogy középtávon elősegíti a hazai repülőipar növekedését, a repülőgépalkatrész-gyártás bázisának költséghatékony kiszélesítését, nevezetesen, hogy a hazainál drágább külföldi beszállítók részleges kiváltásával a magyar kisgépek versenyképesebb áron készülhessenek.

Az együttműködéssel a repülőipari cégek mellett az autóipar legkiválóbb vállalatai is jól járnak, hiszen egy másik iparág számára is dolgozhatnak. Ezzel egyrészt több lábon állva stabilabbá válhat a működésük, másrészt a magasabb technikai szintre való feljutás lehetősége is biztosítva lesz számukra.

E folyamatban az autóipar két zászlóshajója, az EDAG Hungary Kft. és a szombathelyi érdekeltséggel is rendelkező, amúgy győri székhelyű Borsodi Műhely Kft. érintett. Az EDAG Hungary jelenleg 30 tervező mérnökével van jelen Hamburgban, ahol az Airbus repülőgépek utaskabinjainak belső tervezési munkáiban vesz részt. A Borsodi Műhely Kft. pedig már tavaly elindította projektjét a repülőipari AS 9100 minőség-irányítási rendszer bevezetésére, melynek eredményeként a napokban esedékes a külső auditálásuk az AIB-Vincotte nemzetközi tanúsító által.

Végül arról, hogy a két klaszter megállapodása példaértékű lehet más szervezetek számára is az iparágak közötti (üveg)falak lebontásában, hogy hazánkban is létrejöhessen a világszínvonalú, átjárható járműipar.

A társulás egyik tagját, a Magyar Repüléstechnikai Klasztert idén márciusban négy magyar kisrepülőgép-fejlesztő vállalat - a Corvus Aircraft Kft., a Composite One Kft., a Halley Kft., a Hungarocopter Kft. - hozta létre, hogy aztán a tervezés, az alkatrészgyártás, a gyorsprototípus-készítés és a tesztelés szakterületéről néhány hét alatt további tizenkét vállalat is csatlakozzon az alapítókhoz. A klaszter tagjai főként hazai készítésű kisrepülőgépek kifejlesztésén és gyártásán dolgoznak, s feltett szándékuk, hogy láncba szerveződve magasabb szerelési egységeket, fejlesztési és gyártási képességeket alakítsanak ki, továbbá szeretnék elérni, hogy a legkiválóbb magyar alkatrészgyártó vállalatok a nemzetközi repülőipari kooperációkban is szerephez jussanak.

A minap aláírt megállapodástól a klaszter azt reméli, hogy középtávon elősegíti a hazai repülőipar növekedését, a repülőgépalkatrész-gyártás bázisának költséghatékony kiszélesítését, nevezetesen, hogy a hazainál drágább külföldi beszállítók részleges kiváltásával a magyar kisgépek versenyképesebb áron készülhessenek.

Az együttműködéssel a repülőipari cégek mellett az autóipar legkiválóbb vállalatai is jól járnak, hiszen egy másik iparág számára is dolgozhatnak. Ezzel egyrészt több lábon állva stabilabbá válhat a működésük, másrészt a magasabb technikai szintre való feljutás lehetősége is biztosítva lesz számukra.

E folyamatban az autóipar két zászlóshajója, az EDAG Hungary Kft. és a szombathelyi érdekeltséggel is rendelkező, amúgy győri székhelyű Borsodi Műhely Kft. érintett. Az EDAG Hungary jelenleg 30 tervező mérnökével van jelen Hamburgban, ahol az Airbus repülőgépek utaskabinjainak belső tervezési munkáiban vesz részt. A Borsodi Műhely Kft. pedig már tavaly elindította projektjét a repülőipari AS 9100 minőség-irányítási rendszer bevezetésére, melynek eredményeként a napokban esedékes a külső auditálásuk az AIB-Vincotte nemzetközi tanúsító által.

Végül arról, hogy a két klaszter megállapodása példaértékű lehet más szervezetek számára is az iparágak közötti (üveg)falak lebontásában, hogy hazánkban is létrejöhessen a világszínvonalú, átjárható járműipar.

A társulás egyik tagját, a Magyar Repüléstechnikai Klasztert idén márciusban négy magyar kisrepülőgép-fejlesztő vállalat - a Corvus Aircraft Kft., a Composite One Kft., a Halley Kft., a Hungarocopter Kft. - hozta létre, hogy aztán a tervezés, az alkatrészgyártás, a gyorsprototípus-készítés és a tesztelés szakterületéről néhány hét alatt további tizenkét vállalat is csatlakozzon az alapítókhoz. A klaszter tagjai főként hazai készítésű kisrepülőgépek kifejlesztésén és gyártásán dolgoznak, s feltett szándékuk, hogy láncba szerveződve magasabb szerelési egységeket, fejlesztési és gyártási képességeket alakítsanak ki, továbbá szeretnék elérni, hogy a legkiválóbb magyar alkatrészgyártó vállalatok a nemzetközi repülőipari kooperációkban is szerephez jussanak.

A minap aláírt megállapodástól a klaszter azt reméli, hogy középtávon elősegíti a hazai repülőipar növekedését, a repülőgépalkatrész-gyártás bázisának költséghatékony kiszélesítését, nevezetesen, hogy a hazainál drágább külföldi beszállítók részleges kiváltásával a magyar kisgépek versenyképesebb áron készülhessenek.

Az együttműködéssel a repülőipari cégek mellett az autóipar legkiválóbb vállalatai is jól járnak, hiszen egy másik iparág számára is dolgozhatnak. Ezzel egyrészt több lábon állva stabilabbá válhat a működésük, másrészt a magasabb technikai szintre való feljutás lehetősége is biztosítva lesz számukra.

E folyamatban az autóipar két zászlóshajója, az EDAG Hungary Kft. és a szombathelyi érdekeltséggel is rendelkező, amúgy győri székhelyű Borsodi Műhely Kft. érintett. Az EDAG Hungary jelenleg 30 tervező mérnökével van jelen Hamburgban, ahol az Airbus repülőgépek utaskabinjainak belső tervezési munkáiban vesz részt. A Borsodi Műhely Kft. pedig már tavaly elindította projektjét a repülőipari AS 9100 minőség-irányítási rendszer bevezetésére, melynek eredményeként a napokban esedékes a külső auditálásuk az AIB-Vincotte nemzetközi tanúsító által.

Végül arról, hogy a két klaszter megállapodása példaértékű lehet más szervezetek számára is az iparágak közötti (üveg)falak lebontásában, hogy hazánkban is létrejöhessen a világszínvonalú, átjárható járműipar.

A minap aláírt megállapodástól a klaszter azt reméli, hogy középtávon elősegíti a hazai repülőipar növekedését, a repülőgépalkatrész-gyártás bázisának költséghatékony kiszélesítését, nevezetesen, hogy a hazainál drágább külföldi beszállítók részleges kiváltásával a magyar kisgépek versenyképesebb áron készülhessenek.

Az együttműködéssel a repülőipari cégek mellett az autóipar legkiválóbb vállalatai is jól járnak, hiszen egy másik iparág számára is dolgozhatnak. Ezzel egyrészt több lábon állva stabilabbá válhat a működésük, másrészt a magasabb technikai szintre való feljutás lehetősége is biztosítva lesz számukra.

E folyamatban az autóipar két zászlóshajója, az EDAG Hungary Kft. és a szombathelyi érdekeltséggel is rendelkező, amúgy győri székhelyű Borsodi Műhely Kft. érintett. Az EDAG Hungary jelenleg 30 tervező mérnökével van jelen Hamburgban, ahol az Airbus repülőgépek utaskabinjainak belső tervezési munkáiban vesz részt. A Borsodi Műhely Kft. pedig már tavaly elindította projektjét a repülőipari AS 9100 minőség-irányítási rendszer bevezetésére, melynek eredményeként a napokban esedékes a külső auditálásuk az AIB-Vincotte nemzetközi tanúsító által.

Végül arról, hogy a két klaszter megállapodása példaértékű lehet más szervezetek számára is az iparágak közötti (üveg)falak lebontásában, hogy hazánkban is létrejöhessen a világszínvonalú, átjárható járműipar.

A minap aláírt megállapodástól a klaszter azt reméli, hogy középtávon elősegíti a hazai repülőipar növekedését, a repülőgépalkatrész-gyártás bázisának költséghatékony kiszélesítését, nevezetesen, hogy a hazainál drágább külföldi beszállítók részleges kiváltásával a magyar kisgépek versenyképesebb áron készülhessenek.

Az együttműködéssel a repülőipari cégek mellett az autóipar legkiválóbb vállalatai is jól járnak, hiszen egy másik iparág számára is dolgozhatnak. Ezzel egyrészt több lábon állva stabilabbá válhat a működésük, másrészt a magasabb technikai szintre való feljutás lehetősége is biztosítva lesz számukra.

E folyamatban az autóipar két zászlóshajója, az EDAG Hungary Kft. és a szombathelyi érdekeltséggel is rendelkező, amúgy győri székhelyű Borsodi Műhely Kft. érintett. Az EDAG Hungary jelenleg 30 tervező mérnökével van jelen Hamburgban, ahol az Airbus repülőgépek utaskabinjainak belső tervezési munkáiban vesz részt. A Borsodi Műhely Kft. pedig már tavaly elindította projektjét a repülőipari AS 9100 minőség-irányítási rendszer bevezetésére, melynek eredményeként a napokban esedékes a külső auditálásuk az AIB-Vincotte nemzetközi tanúsító által.

Végül arról, hogy a két klaszter megállapodása példaértékű lehet más szervezetek számára is az iparágak közötti (üveg)falak lebontásában, hogy hazánkban is létrejöhessen a világszínvonalú, átjárható járműipar.

Az együttműködéssel a repülőipari cégek mellett az autóipar legkiválóbb vállalatai is jól járnak, hiszen egy másik iparág számára is dolgozhatnak. Ezzel egyrészt több lábon állva stabilabbá válhat a működésük, másrészt a magasabb technikai szintre való feljutás lehetősége is biztosítva lesz számukra.

E folyamatban az autóipar két zászlóshajója, az EDAG Hungary Kft. és a szombathelyi érdekeltséggel is rendelkező, amúgy győri székhelyű Borsodi Műhely Kft. érintett. Az EDAG Hungary jelenleg 30 tervező mérnökével van jelen Hamburgban, ahol az Airbus repülőgépek utaskabinjainak belső tervezési munkáiban vesz részt. A Borsodi Műhely Kft. pedig már tavaly elindította projektjét a repülőipari AS 9100 minőség-irányítási rendszer bevezetésére, melynek eredményeként a napokban esedékes a külső auditálásuk az AIB-Vincotte nemzetközi tanúsító által.

Végül arról, hogy a két klaszter megállapodása példaértékű lehet más szervezetek számára is az iparágak közötti (üveg)falak lebontásában, hogy hazánkban is létrejöhessen a világszínvonalú, átjárható járműipar.

Az együttműködéssel a repülőipari cégek mellett az autóipar legkiválóbb vállalatai is jól járnak, hiszen egy másik iparág számára is dolgozhatnak. Ezzel egyrészt több lábon állva stabilabbá válhat a működésük, másrészt a magasabb technikai szintre való feljutás lehetősége is biztosítva lesz számukra.

E folyamatban az autóipar két zászlóshajója, az EDAG Hungary Kft. és a szombathelyi érdekeltséggel is rendelkező, amúgy győri székhelyű Borsodi Műhely Kft. érintett. Az EDAG Hungary jelenleg 30 tervező mérnökével van jelen Hamburgban, ahol az Airbus repülőgépek utaskabinjainak belső tervezési munkáiban vesz részt. A Borsodi Műhely Kft. pedig már tavaly elindította projektjét a repülőipari AS 9100 minőség-irányítási rendszer bevezetésére, melynek eredményeként a napokban esedékes a külső auditálásuk az AIB-Vincotte nemzetközi tanúsító által.

Végül arról, hogy a két klaszter megállapodása példaértékű lehet más szervezetek számára is az iparágak közötti (üveg)falak lebontásában, hogy hazánkban is létrejöhessen a világszínvonalú, átjárható járműipar.

E folyamatban az autóipar két zászlóshajója, az EDAG Hungary Kft. és a szombathelyi érdekeltséggel is rendelkező, amúgy győri székhelyű Borsodi Műhely Kft. érintett. Az EDAG Hungary jelenleg 30 tervező mérnökével van jelen Hamburgban, ahol az Airbus repülőgépek utaskabinjainak belső tervezési munkáiban vesz részt. A Borsodi Műhely Kft. pedig már tavaly elindította projektjét a repülőipari AS 9100 minőség-irányítási rendszer bevezetésére, melynek eredményeként a napokban esedékes a külső auditálásuk az AIB-Vincotte nemzetközi tanúsító által.

Végül arról, hogy a két klaszter megállapodása példaértékű lehet más szervezetek számára is az iparágak közötti (üveg)falak lebontásában, hogy hazánkban is létrejöhessen a világszínvonalú, átjárható járműipar.

E folyamatban az autóipar két zászlóshajója, az EDAG Hungary Kft. és a szombathelyi érdekeltséggel is rendelkező, amúgy győri székhelyű Borsodi Műhely Kft. érintett. Az EDAG Hungary jelenleg 30 tervező mérnökével van jelen Hamburgban, ahol az Airbus repülőgépek utaskabinjainak belső tervezési munkáiban vesz részt. A Borsodi Műhely Kft. pedig már tavaly elindította projektjét a repülőipari AS 9100 minőség-irányítási rendszer bevezetésére, melynek eredményeként a napokban esedékes a külső auditálásuk az AIB-Vincotte nemzetközi tanúsító által.

Végül arról, hogy a két klaszter megállapodása példaértékű lehet más szervezetek számára is az iparágak közötti (üveg)falak lebontásában, hogy hazánkban is létrejöhessen a világszínvonalú, átjárható járműipar.

Végül arról, hogy a két klaszter megállapodása példaértékű lehet más szervezetek számára is az iparágak közötti (üveg)falak lebontásában, hogy hazánkban is létrejöhessen a világszínvonalú, átjárható járműipar.

Végül arról, hogy a két klaszter megállapodása példaértékű lehet más szervezetek számára is az iparágak közötti (üveg)falak lebontásában, hogy hazánkban is létrejöhessen a világszínvonalú, átjárható járműipar.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!