2006.09.21. 02:29
Megtakarítási céllal
Körkép (VN) - A nyugat-dunántúli régióban a legmagasabb a biztosítással rendelkezők aránya. Az életbiztosítással rendelkezők egyre inkább a megtakarítási célú biztosításokat részesítik előnyben.
A GFK Hungária Piackutató felmérése szerint 2006. második negyedévében csökkenő mértékben nőtt a biztosítási piac: a megkérdezettek közül az új biztosítást kötők aránya 2005 végéhez képest 18,6 százalékról 14,6 százalékra esett vissza. A kilépők aránya is csökkent, ám ennél kisebb mértékben: a 2005. év végi 8,6 százalékról 2006 júliusában 6,5 százalékra. Az egyes biztosítási típusok rangsorában változás nem történt az első negyedévi adatokhoz képest. Továbbra is az ingatlanbiztosítással rendelkezők vannak a legnagyobb arányban - a biztosítással rendelkezők mintegy háromötöde, azaz 61 százaléka lakását vagy házát biztosítja. Ezt a típust a kötelező felelősségbiztosítás követi 44 százalékos piaci részesedéssel.
A személybiztosítások közül az elérésre szóló életbiztosítás vezet, szinte minden tizedik biztosítással rendelkező honfitársunk köt ilyet. A vegyes életbiztosítással rendelkezők aránya 8 százalékos, enyhén emelkedett az elmúlt időszakban. Az életbiztosítottak körében egyre nagyobb súllyal esik a latba a megtakarítási céllal történő biztosításválasztás.
A leendő ügyfeleket növekvő mértékben befolyásolja biztosítóválasztáskor a barátok és ismerősök véleménye. Tavaly év végén 44 százalék, 2006 második negyed- évében pedig már 55 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy barátai, illetve ismerősei ajánlása alapján választana biztosítót. A következő leggyakoribb szempont praktikus: a megkérdezettek 45 százaléka választana azon biztosítótársaságok közül, amelyeket már ismer, vagy már volt kapcsolata vele.
A személybiztosítások közül az elérésre szóló életbiztosítás vezet, szinte minden tizedik biztosítással rendelkező honfitársunk köt ilyet. A vegyes életbiztosítással rendelkezők aránya 8 százalékos, enyhén emelkedett az elmúlt időszakban. Az életbiztosítottak körében egyre nagyobb súllyal esik a latba a megtakarítási céllal történő biztosításválasztás.
A leendő ügyfeleket növekvő mértékben befolyásolja biztosítóválasztáskor a barátok és ismerősök véleménye. Tavaly év végén 44 százalék, 2006 második negyed- évében pedig már 55 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy barátai, illetve ismerősei ajánlása alapján választana biztosítót. A következő leggyakoribb szempont praktikus: a megkérdezettek 45 százaléka választana azon biztosítótársaságok közül, amelyeket már ismer, vagy már volt kapcsolata vele.
A személybiztosítások közül az elérésre szóló életbiztosítás vezet, szinte minden tizedik biztosítással rendelkező honfitársunk köt ilyet. A vegyes életbiztosítással rendelkezők aránya 8 százalékos, enyhén emelkedett az elmúlt időszakban. Az életbiztosítottak körében egyre nagyobb súllyal esik a latba a megtakarítási céllal történő biztosításválasztás.
A leendő ügyfeleket növekvő mértékben befolyásolja biztosítóválasztáskor a barátok és ismerősök véleménye. Tavaly év végén 44 százalék, 2006 második negyed- évében pedig már 55 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy barátai, illetve ismerősei ajánlása alapján választana biztosítót. A következő leggyakoribb szempont praktikus: a megkérdezettek 45 százaléka választana azon biztosítótársaságok közül, amelyeket már ismer, vagy már volt kapcsolata vele.
A leendő ügyfeleket növekvő mértékben befolyásolja biztosítóválasztáskor a barátok és ismerősök véleménye. Tavaly év végén 44 százalék, 2006 második negyed- évében pedig már 55 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy barátai, illetve ismerősei ajánlása alapján választana biztosítót. A következő leggyakoribb szempont praktikus: a megkérdezettek 45 százaléka választana azon biztosítótársaságok közül, amelyeket már ismer, vagy már volt kapcsolata vele.
A leendő ügyfeleket növekvő mértékben befolyásolja biztosítóválasztáskor a barátok és ismerősök véleménye. Tavaly év végén 44 százalék, 2006 második negyed- évében pedig már 55 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy barátai, illetve ismerősei ajánlása alapján választana biztosítót. A következő leggyakoribb szempont praktikus: a megkérdezettek 45 százaléka választana azon biztosítótársaságok közül, amelyeket már ismer, vagy már volt kapcsolata vele.