Gazdaság

2006.11.16. 03:27

Kerékpáros helyzetkép

Sopron (VN) - Jelenleg több ellentmondás hátráltatja a kerékpáros turizmus fejlődését. A problémák megoldása a RIB szerint csak az érintettek összehangoltabb munkájával sikerülhet.

Móczán Zoltán

Öt évvel ezelőtt látott napvilágot a Regionális Fejlesztési Tanács (RFT) és a Regionális Idegenforgalmi Bizottság (RIB) közös kezdeményezésére az a nyilatkozat, amely Nyugat-Dunántúlt a kerékpározás régiójává kívánja alakítani. A kerékpáros turizmus fejlődését azonban - mint az a RIB legutóbbi ülésén kiemelt témaként szóba került - azóta is több ellentmondás nehezíti. (Létrejött a regionális kerékpárkölcsönző rendszer, viszont erősen hiányos a kerékpárút-hálózat; léteznek hazai és társfinanszírozásos beruházás-fejlesztési források, miközben súlyos útfenntartási és -karbantartási problémák nehezítik a kerékpáros turizmus térhódítását; az évek óta elfogadott szakmai koncepciókat sokszor felülírják helyi és egyéb érdekek.)

A problémák megoldását a RIB a 2003-ban elfogadott nyugat-dunántúli kerékpárút-hálózati tervre alapozott, az eddiginél összehangoltabb fejlesztésekben, illetve a hatékonyabb szakmai kommunikációban látja. Az ülésen Bodor Ádám, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium kerékpárosügyekért felelős miniszteri megbízottja is felszólalt, aki felhívta a figyelmet a Nyugat-dunántúli Operatív Programban szereplő kerékpárút-fejlesztés és az ahhoz kapcsolódó szolgáltatások támogatásának tisztázandó szempontjaira. Elmondta: 2007 és 2013 között a 3500 kilométer hosszú országos turisztikai kerékpárút-hálózat és regionális hálózatok kiépítésére, a turisztikai feltételek - promóció, kerékpárosbarát vállalkozói hálózat, információs rendszerek - megteremtésére és a kerékpárosbarát tömegközlekedés elterjedésére állnak majd rendelkezésre források.

A problémák megoldását a RIB a 2003-ban elfogadott nyugat-dunántúli kerékpárút-hálózati tervre alapozott, az eddiginél összehangoltabb fejlesztésekben, illetve a hatékonyabb szakmai kommunikációban látja. Az ülésen Bodor Ádám, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium kerékpárosügyekért felelős miniszteri megbízottja is felszólalt, aki felhívta a figyelmet a Nyugat-dunántúli Operatív Programban szereplő kerékpárút-fejlesztés és az ahhoz kapcsolódó szolgáltatások támogatásának tisztázandó szempontjaira. Elmondta: 2007 és 2013 között a 3500 kilométer hosszú országos turisztikai kerékpárút-hálózat és regionális hálózatok kiépítésére, a turisztikai feltételek - promóció, kerékpárosbarát vállalkozói hálózat, információs rendszerek - megteremtésére és a kerékpárosbarát tömegközlekedés elterjedésére állnak majd rendelkezésre források.

A problémák megoldását a RIB a 2003-ban elfogadott nyugat-dunántúli kerékpárút-hálózati tervre alapozott, az eddiginél összehangoltabb fejlesztésekben, illetve a hatékonyabb szakmai kommunikációban látja. Az ülésen Bodor Ádám, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium kerékpárosügyekért felelős miniszteri megbízottja is felszólalt, aki felhívta a figyelmet a Nyugat-dunántúli Operatív Programban szereplő kerékpárút-fejlesztés és az ahhoz kapcsolódó szolgáltatások támogatásának tisztázandó szempontjaira. Elmondta: 2007 és 2013 között a 3500 kilométer hosszú országos turisztikai kerékpárút-hálózat és regionális hálózatok kiépítésére, a turisztikai feltételek - promóció, kerékpárosbarát vállalkozói hálózat, információs rendszerek - megteremtésére és a kerékpárosbarát tömegközlekedés elterjedésére állnak majd rendelkezésre források.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!