Gazdaság

2006.11.16. 03:29

Minőség, mint versenyelőny

Szentgotthárd (kit) - Természetesen nagyon nagy szó, hogy a General Motors Powertrain-Magyarország Kft. megkapta az EFQM Kiválóság Díját, de talán még ennél is fontosabb, hogy a korszerű minőségmenedzsment alkalmazásával a korábbinál versenyképesebbé tudott válni a gotthárdi vállalat.

Kiss Tamás

Az európai szervezetek versenyképességének növelése okán még 1988-ban életre hívott, azóta 36 ország 850 cégét tömörítő Európai Minőségmenedzsment Alapítvány (European Foundation for Quality Management) 1991-ben hozta létre az akkor még három, majd 2001 óta öt szintből álló Európai Kiválóság Díjat, s az annak megszerzéséhez, elnyeréséhez szükséges kritériumrendszert. A neves szervezet a múlt hét elején Budapesten tartotta háromnapos nemzetközi konferenciáját, ahol Kiválóság Díjat kapott, s ezzel a szűk nemzetközi élmezőny tagjává avanzsált a szentgotthárdi General Motors Powertrain-Magyarország Kft., amelyet a vezetés és a folyamatszervezés területein követendő példaképpé (a szakkifejezéssel élve: benchmarkká) minősítettek az értékelők.

Mindez igazán szép, dicséretes eredmény, amely nyilvánvalóan nagyban növeli nem csupán a cég, de a megye, sőt az ország hírnevét is, tényleg büszke lehet magára a szentgotthárdi csapat. Kár lenne feledni azonban, hogy a díjnak más, talán még az elismertség nyilvánvaló növekedésénél is fontosabb hozadéka is van, nevezetesen, hogy az EFQM minőségmenedzsment segítségével az elmúlt években jóval szervezettebbé, hatékonyabbá vált a gyár működése.

Márpedig a mai, nagyon is kiélezett globális versenyben egy cég szempontjából ez a lényeg, ez járulhat hozzá igazán a hosszú távú fennmaradásához!

- Tízéves fejlődés eredményeként jutottunk el oda, hogy a mostani, Kiválóság Díjjal elismert színvonalon működnek a folyamataink - közölte érdeklődésünkre Paizer Andor gyárigazgató, aki bepillantást engedve az EFQM világába, elmondta: a modell két fő részre osztható: módszerek/eszközök, illetve a mérésen alapuló eredmények. A teljesség igénye nélkül a vizsgált területek: vállalati politika és stratégia, humánmenedzsment, beszállítói kapcsolatok. Lényeges továbbá, hogy a vállalati folyamatok ne véletlenszerűen, hanem tudatosan fejlődjenek.

Mindehhez az úgynevezett RADAR módszer nyújt hathatós segítséget, melynek tartalma a teendők tudatos meghatározása, azok megvalósítása, az eredményesség mérése és a tapasztalatok visszaáramoltatása a következő feladatok meghatározása érdekében.

- Ennek szellemében mi is folyamatosan tudakoljuk például a vevőinktől, hogy elégedettek-e a termékeinkkel, a minőségi rendszereinkkel, a szállítás pontosságával, illetve új termék bevezetése során a számukra nyújtott műszaki támogatással. Ugyanakkor szeretném hangsúlyozni, hogy nem csupán az autógyárak, hanem az üzletmenetünkben részt vevő összes szereplő, így többek közt a dolgozók, a környékbeli önkormányzatok és a tulajdonos véleményét is mérjük. A kapott adatok tanulságaiból kiindulva pedig változtatunk a folyamatokon, vagy megerősítjük és kiterjesztjük azokat - így Paizer Andor, aki nem titkolta, hogy az EFQM minőségmenedzsment alapelveinek elmúlt évekbeli módszeres és rendszeres alkalmazása, illetve az értékelők javaslatai nyomán a GM Powertrain-Magyarország több működési folyamata is módosult.

- Még a legelején, az EFQM modell alkalmazásának kezdeti szakaszában éppen az értékelők hívták fel a figyelmünket arra, hogy a különböző tevékenységeink pontos és világos értékelése nélkül csak ad-hoc módon, jóval kisebb eséllyel tudjuk eldönteni, hogy mely területekre érdemes összpontosítani az erőforrásainkat. Megfogadtuk a tanácsot, s mára a folyamataink rendszeres mérése, értékelése a napi munka részévé vált - közölte a gyárigazgató, aki szerint a mai üzleti, gazdasági életben csak azok a vállalatok lehetnek valóban sikeresek, amelyek képesek együttlélegezni a környezetükkel, s legalábbis a General Motors Powertrain-Magyarország e törekvését eddig messzemenően segítette az EFQM.

Az EFQM sokat segített abban, hogy a korábbinál szervezettebb legyen a működés

Mindez igazán szép, dicséretes eredmény, amely nyilvánvalóan nagyban növeli nem csupán a cég, de a megye, sőt az ország hírnevét is, tényleg büszke lehet magára a szentgotthárdi csapat. Kár lenne feledni azonban, hogy a díjnak más, talán még az elismertség nyilvánvaló növekedésénél is fontosabb hozadéka is van, nevezetesen, hogy az EFQM minőségmenedzsment segítségével az elmúlt években jóval szervezettebbé, hatékonyabbá vált a gyár működése.

Márpedig a mai, nagyon is kiélezett globális versenyben egy cég szempontjából ez a lényeg, ez járulhat hozzá igazán a hosszú távú fennmaradásához!

- Tízéves fejlődés eredményeként jutottunk el oda, hogy a mostani, Kiválóság Díjjal elismert színvonalon működnek a folyamataink - közölte érdeklődésünkre Paizer Andor gyárigazgató, aki bepillantást engedve az EFQM világába, elmondta: a modell két fő részre osztható: módszerek/eszközök, illetve a mérésen alapuló eredmények. A teljesség igénye nélkül a vizsgált területek: vállalati politika és stratégia, humánmenedzsment, beszállítói kapcsolatok. Lényeges továbbá, hogy a vállalati folyamatok ne véletlenszerűen, hanem tudatosan fejlődjenek.

Mindehhez az úgynevezett RADAR módszer nyújt hathatós segítséget, melynek tartalma a teendők tudatos meghatározása, azok megvalósítása, az eredményesség mérése és a tapasztalatok visszaáramoltatása a következő feladatok meghatározása érdekében.

- Ennek szellemében mi is folyamatosan tudakoljuk például a vevőinktől, hogy elégedettek-e a termékeinkkel, a minőségi rendszereinkkel, a szállítás pontosságával, illetve új termék bevezetése során a számukra nyújtott műszaki támogatással. Ugyanakkor szeretném hangsúlyozni, hogy nem csupán az autógyárak, hanem az üzletmenetünkben részt vevő összes szereplő, így többek közt a dolgozók, a környékbeli önkormányzatok és a tulajdonos véleményét is mérjük. A kapott adatok tanulságaiból kiindulva pedig változtatunk a folyamatokon, vagy megerősítjük és kiterjesztjük azokat - így Paizer Andor, aki nem titkolta, hogy az EFQM minőségmenedzsment alapelveinek elmúlt évekbeli módszeres és rendszeres alkalmazása, illetve az értékelők javaslatai nyomán a GM Powertrain-Magyarország több működési folyamata is módosult.

- Még a legelején, az EFQM modell alkalmazásának kezdeti szakaszában éppen az értékelők hívták fel a figyelmünket arra, hogy a különböző tevékenységeink pontos és világos értékelése nélkül csak ad-hoc módon, jóval kisebb eséllyel tudjuk eldönteni, hogy mely területekre érdemes összpontosítani az erőforrásainkat. Megfogadtuk a tanácsot, s mára a folyamataink rendszeres mérése, értékelése a napi munka részévé vált - közölte a gyárigazgató, aki szerint a mai üzleti, gazdasági életben csak azok a vállalatok lehetnek valóban sikeresek, amelyek képesek együttlélegezni a környezetükkel, s legalábbis a General Motors Powertrain-Magyarország e törekvését eddig messzemenően segítette az EFQM.

Az EFQM sokat segített abban, hogy a korábbinál szervezettebb legyen a működés

Mindez igazán szép, dicséretes eredmény, amely nyilvánvalóan nagyban növeli nem csupán a cég, de a megye, sőt az ország hírnevét is, tényleg büszke lehet magára a szentgotthárdi csapat. Kár lenne feledni azonban, hogy a díjnak más, talán még az elismertség nyilvánvaló növekedésénél is fontosabb hozadéka is van, nevezetesen, hogy az EFQM minőségmenedzsment segítségével az elmúlt években jóval szervezettebbé, hatékonyabbá vált a gyár működése.

Márpedig a mai, nagyon is kiélezett globális versenyben egy cég szempontjából ez a lényeg, ez járulhat hozzá igazán a hosszú távú fennmaradásához!

- Tízéves fejlődés eredményeként jutottunk el oda, hogy a mostani, Kiválóság Díjjal elismert színvonalon működnek a folyamataink - közölte érdeklődésünkre Paizer Andor gyárigazgató, aki bepillantást engedve az EFQM világába, elmondta: a modell két fő részre osztható: módszerek/eszközök, illetve a mérésen alapuló eredmények. A teljesség igénye nélkül a vizsgált területek: vállalati politika és stratégia, humánmenedzsment, beszállítói kapcsolatok. Lényeges továbbá, hogy a vállalati folyamatok ne véletlenszerűen, hanem tudatosan fejlődjenek.

Mindehhez az úgynevezett RADAR módszer nyújt hathatós segítséget, melynek tartalma a teendők tudatos meghatározása, azok megvalósítása, az eredményesség mérése és a tapasztalatok visszaáramoltatása a következő feladatok meghatározása érdekében.

- Ennek szellemében mi is folyamatosan tudakoljuk például a vevőinktől, hogy elégedettek-e a termékeinkkel, a minőségi rendszereinkkel, a szállítás pontosságával, illetve új termék bevezetése során a számukra nyújtott műszaki támogatással. Ugyanakkor szeretném hangsúlyozni, hogy nem csupán az autógyárak, hanem az üzletmenetünkben részt vevő összes szereplő, így többek közt a dolgozók, a környékbeli önkormányzatok és a tulajdonos véleményét is mérjük. A kapott adatok tanulságaiból kiindulva pedig változtatunk a folyamatokon, vagy megerősítjük és kiterjesztjük azokat - így Paizer Andor, aki nem titkolta, hogy az EFQM minőségmenedzsment alapelveinek elmúlt évekbeli módszeres és rendszeres alkalmazása, illetve az értékelők javaslatai nyomán a GM Powertrain-Magyarország több működési folyamata is módosult.

- Még a legelején, az EFQM modell alkalmazásának kezdeti szakaszában éppen az értékelők hívták fel a figyelmünket arra, hogy a különböző tevékenységeink pontos és világos értékelése nélkül csak ad-hoc módon, jóval kisebb eséllyel tudjuk eldönteni, hogy mely területekre érdemes összpontosítani az erőforrásainkat. Megfogadtuk a tanácsot, s mára a folyamataink rendszeres mérése, értékelése a napi munka részévé vált - közölte a gyárigazgató, aki szerint a mai üzleti, gazdasági életben csak azok a vállalatok lehetnek valóban sikeresek, amelyek képesek együttlélegezni a környezetükkel, s legalábbis a General Motors Powertrain-Magyarország e törekvését eddig messzemenően segítette az EFQM.

Az EFQM sokat segített abban, hogy a korábbinál szervezettebb legyen a működés

Márpedig a mai, nagyon is kiélezett globális versenyben egy cég szempontjából ez a lényeg, ez járulhat hozzá igazán a hosszú távú fennmaradásához!

- Tízéves fejlődés eredményeként jutottunk el oda, hogy a mostani, Kiválóság Díjjal elismert színvonalon működnek a folyamataink - közölte érdeklődésünkre Paizer Andor gyárigazgató, aki bepillantást engedve az EFQM világába, elmondta: a modell két fő részre osztható: módszerek/eszközök, illetve a mérésen alapuló eredmények. A teljesség igénye nélkül a vizsgált területek: vállalati politika és stratégia, humánmenedzsment, beszállítói kapcsolatok. Lényeges továbbá, hogy a vállalati folyamatok ne véletlenszerűen, hanem tudatosan fejlődjenek.

Mindehhez az úgynevezett RADAR módszer nyújt hathatós segítséget, melynek tartalma a teendők tudatos meghatározása, azok megvalósítása, az eredményesség mérése és a tapasztalatok visszaáramoltatása a következő feladatok meghatározása érdekében.

- Ennek szellemében mi is folyamatosan tudakoljuk például a vevőinktől, hogy elégedettek-e a termékeinkkel, a minőségi rendszereinkkel, a szállítás pontosságával, illetve új termék bevezetése során a számukra nyújtott műszaki támogatással. Ugyanakkor szeretném hangsúlyozni, hogy nem csupán az autógyárak, hanem az üzletmenetünkben részt vevő összes szereplő, így többek közt a dolgozók, a környékbeli önkormányzatok és a tulajdonos véleményét is mérjük. A kapott adatok tanulságaiból kiindulva pedig változtatunk a folyamatokon, vagy megerősítjük és kiterjesztjük azokat - így Paizer Andor, aki nem titkolta, hogy az EFQM minőségmenedzsment alapelveinek elmúlt évekbeli módszeres és rendszeres alkalmazása, illetve az értékelők javaslatai nyomán a GM Powertrain-Magyarország több működési folyamata is módosult.

- Még a legelején, az EFQM modell alkalmazásának kezdeti szakaszában éppen az értékelők hívták fel a figyelmünket arra, hogy a különböző tevékenységeink pontos és világos értékelése nélkül csak ad-hoc módon, jóval kisebb eséllyel tudjuk eldönteni, hogy mely területekre érdemes összpontosítani az erőforrásainkat. Megfogadtuk a tanácsot, s mára a folyamataink rendszeres mérése, értékelése a napi munka részévé vált - közölte a gyárigazgató, aki szerint a mai üzleti, gazdasági életben csak azok a vállalatok lehetnek valóban sikeresek, amelyek képesek együttlélegezni a környezetükkel, s legalábbis a General Motors Powertrain-Magyarország e törekvését eddig messzemenően segítette az EFQM.

Az EFQM sokat segített abban, hogy a korábbinál szervezettebb legyen a működés

Márpedig a mai, nagyon is kiélezett globális versenyben egy cég szempontjából ez a lényeg, ez járulhat hozzá igazán a hosszú távú fennmaradásához!

- Tízéves fejlődés eredményeként jutottunk el oda, hogy a mostani, Kiválóság Díjjal elismert színvonalon működnek a folyamataink - közölte érdeklődésünkre Paizer Andor gyárigazgató, aki bepillantást engedve az EFQM világába, elmondta: a modell két fő részre osztható: módszerek/eszközök, illetve a mérésen alapuló eredmények. A teljesség igénye nélkül a vizsgált területek: vállalati politika és stratégia, humánmenedzsment, beszállítói kapcsolatok. Lényeges továbbá, hogy a vállalati folyamatok ne véletlenszerűen, hanem tudatosan fejlődjenek.

Mindehhez az úgynevezett RADAR módszer nyújt hathatós segítséget, melynek tartalma a teendők tudatos meghatározása, azok megvalósítása, az eredményesség mérése és a tapasztalatok visszaáramoltatása a következő feladatok meghatározása érdekében.

- Ennek szellemében mi is folyamatosan tudakoljuk például a vevőinktől, hogy elégedettek-e a termékeinkkel, a minőségi rendszereinkkel, a szállítás pontosságával, illetve új termék bevezetése során a számukra nyújtott műszaki támogatással. Ugyanakkor szeretném hangsúlyozni, hogy nem csupán az autógyárak, hanem az üzletmenetünkben részt vevő összes szereplő, így többek közt a dolgozók, a környékbeli önkormányzatok és a tulajdonos véleményét is mérjük. A kapott adatok tanulságaiból kiindulva pedig változtatunk a folyamatokon, vagy megerősítjük és kiterjesztjük azokat - így Paizer Andor, aki nem titkolta, hogy az EFQM minőségmenedzsment alapelveinek elmúlt évekbeli módszeres és rendszeres alkalmazása, illetve az értékelők javaslatai nyomán a GM Powertrain-Magyarország több működési folyamata is módosult.

- Még a legelején, az EFQM modell alkalmazásának kezdeti szakaszában éppen az értékelők hívták fel a figyelmünket arra, hogy a különböző tevékenységeink pontos és világos értékelése nélkül csak ad-hoc módon, jóval kisebb eséllyel tudjuk eldönteni, hogy mely területekre érdemes összpontosítani az erőforrásainkat. Megfogadtuk a tanácsot, s mára a folyamataink rendszeres mérése, értékelése a napi munka részévé vált - közölte a gyárigazgató, aki szerint a mai üzleti, gazdasági életben csak azok a vállalatok lehetnek valóban sikeresek, amelyek képesek együttlélegezni a környezetükkel, s legalábbis a General Motors Powertrain-Magyarország e törekvését eddig messzemenően segítette az EFQM.

Az EFQM sokat segített abban, hogy a korábbinál szervezettebb legyen a működés

- Tízéves fejlődés eredményeként jutottunk el oda, hogy a mostani, Kiválóság Díjjal elismert színvonalon működnek a folyamataink - közölte érdeklődésünkre Paizer Andor gyárigazgató, aki bepillantást engedve az EFQM világába, elmondta: a modell két fő részre osztható: módszerek/eszközök, illetve a mérésen alapuló eredmények. A teljesség igénye nélkül a vizsgált területek: vállalati politika és stratégia, humánmenedzsment, beszállítói kapcsolatok. Lényeges továbbá, hogy a vállalati folyamatok ne véletlenszerűen, hanem tudatosan fejlődjenek.

Mindehhez az úgynevezett RADAR módszer nyújt hathatós segítséget, melynek tartalma a teendők tudatos meghatározása, azok megvalósítása, az eredményesség mérése és a tapasztalatok visszaáramoltatása a következő feladatok meghatározása érdekében.

- Ennek szellemében mi is folyamatosan tudakoljuk például a vevőinktől, hogy elégedettek-e a termékeinkkel, a minőségi rendszereinkkel, a szállítás pontosságával, illetve új termék bevezetése során a számukra nyújtott műszaki támogatással. Ugyanakkor szeretném hangsúlyozni, hogy nem csupán az autógyárak, hanem az üzletmenetünkben részt vevő összes szereplő, így többek közt a dolgozók, a környékbeli önkormányzatok és a tulajdonos véleményét is mérjük. A kapott adatok tanulságaiból kiindulva pedig változtatunk a folyamatokon, vagy megerősítjük és kiterjesztjük azokat - így Paizer Andor, aki nem titkolta, hogy az EFQM minőségmenedzsment alapelveinek elmúlt évekbeli módszeres és rendszeres alkalmazása, illetve az értékelők javaslatai nyomán a GM Powertrain-Magyarország több működési folyamata is módosult.

- Még a legelején, az EFQM modell alkalmazásának kezdeti szakaszában éppen az értékelők hívták fel a figyelmünket arra, hogy a különböző tevékenységeink pontos és világos értékelése nélkül csak ad-hoc módon, jóval kisebb eséllyel tudjuk eldönteni, hogy mely területekre érdemes összpontosítani az erőforrásainkat. Megfogadtuk a tanácsot, s mára a folyamataink rendszeres mérése, értékelése a napi munka részévé vált - közölte a gyárigazgató, aki szerint a mai üzleti, gazdasági életben csak azok a vállalatok lehetnek valóban sikeresek, amelyek képesek együttlélegezni a környezetükkel, s legalábbis a General Motors Powertrain-Magyarország e törekvését eddig messzemenően segítette az EFQM.

Az EFQM sokat segített abban, hogy a korábbinál szervezettebb legyen a működés

- Tízéves fejlődés eredményeként jutottunk el oda, hogy a mostani, Kiválóság Díjjal elismert színvonalon működnek a folyamataink - közölte érdeklődésünkre Paizer Andor gyárigazgató, aki bepillantást engedve az EFQM világába, elmondta: a modell két fő részre osztható: módszerek/eszközök, illetve a mérésen alapuló eredmények. A teljesség igénye nélkül a vizsgált területek: vállalati politika és stratégia, humánmenedzsment, beszállítói kapcsolatok. Lényeges továbbá, hogy a vállalati folyamatok ne véletlenszerűen, hanem tudatosan fejlődjenek.

Mindehhez az úgynevezett RADAR módszer nyújt hathatós segítséget, melynek tartalma a teendők tudatos meghatározása, azok megvalósítása, az eredményesség mérése és a tapasztalatok visszaáramoltatása a következő feladatok meghatározása érdekében.

- Ennek szellemében mi is folyamatosan tudakoljuk például a vevőinktől, hogy elégedettek-e a termékeinkkel, a minőségi rendszereinkkel, a szállítás pontosságával, illetve új termék bevezetése során a számukra nyújtott műszaki támogatással. Ugyanakkor szeretném hangsúlyozni, hogy nem csupán az autógyárak, hanem az üzletmenetünkben részt vevő összes szereplő, így többek közt a dolgozók, a környékbeli önkormányzatok és a tulajdonos véleményét is mérjük. A kapott adatok tanulságaiból kiindulva pedig változtatunk a folyamatokon, vagy megerősítjük és kiterjesztjük azokat - így Paizer Andor, aki nem titkolta, hogy az EFQM minőségmenedzsment alapelveinek elmúlt évekbeli módszeres és rendszeres alkalmazása, illetve az értékelők javaslatai nyomán a GM Powertrain-Magyarország több működési folyamata is módosult.

- Még a legelején, az EFQM modell alkalmazásának kezdeti szakaszában éppen az értékelők hívták fel a figyelmünket arra, hogy a különböző tevékenységeink pontos és világos értékelése nélkül csak ad-hoc módon, jóval kisebb eséllyel tudjuk eldönteni, hogy mely területekre érdemes összpontosítani az erőforrásainkat. Megfogadtuk a tanácsot, s mára a folyamataink rendszeres mérése, értékelése a napi munka részévé vált - közölte a gyárigazgató, aki szerint a mai üzleti, gazdasági életben csak azok a vállalatok lehetnek valóban sikeresek, amelyek képesek együttlélegezni a környezetükkel, s legalábbis a General Motors Powertrain-Magyarország e törekvését eddig messzemenően segítette az EFQM.

Az EFQM sokat segített abban, hogy a korábbinál szervezettebb legyen a működés

Mindehhez az úgynevezett RADAR módszer nyújt hathatós segítséget, melynek tartalma a teendők tudatos meghatározása, azok megvalósítása, az eredményesség mérése és a tapasztalatok visszaáramoltatása a következő feladatok meghatározása érdekében.

- Ennek szellemében mi is folyamatosan tudakoljuk például a vevőinktől, hogy elégedettek-e a termékeinkkel, a minőségi rendszereinkkel, a szállítás pontosságával, illetve új termék bevezetése során a számukra nyújtott műszaki támogatással. Ugyanakkor szeretném hangsúlyozni, hogy nem csupán az autógyárak, hanem az üzletmenetünkben részt vevő összes szereplő, így többek közt a dolgozók, a környékbeli önkormányzatok és a tulajdonos véleményét is mérjük. A kapott adatok tanulságaiból kiindulva pedig változtatunk a folyamatokon, vagy megerősítjük és kiterjesztjük azokat - így Paizer Andor, aki nem titkolta, hogy az EFQM minőségmenedzsment alapelveinek elmúlt évekbeli módszeres és rendszeres alkalmazása, illetve az értékelők javaslatai nyomán a GM Powertrain-Magyarország több működési folyamata is módosult.

- Még a legelején, az EFQM modell alkalmazásának kezdeti szakaszában éppen az értékelők hívták fel a figyelmünket arra, hogy a különböző tevékenységeink pontos és világos értékelése nélkül csak ad-hoc módon, jóval kisebb eséllyel tudjuk eldönteni, hogy mely területekre érdemes összpontosítani az erőforrásainkat. Megfogadtuk a tanácsot, s mára a folyamataink rendszeres mérése, értékelése a napi munka részévé vált - közölte a gyárigazgató, aki szerint a mai üzleti, gazdasági életben csak azok a vállalatok lehetnek valóban sikeresek, amelyek képesek együttlélegezni a környezetükkel, s legalábbis a General Motors Powertrain-Magyarország e törekvését eddig messzemenően segítette az EFQM.

Az EFQM sokat segített abban, hogy a korábbinál szervezettebb legyen a működés

Mindehhez az úgynevezett RADAR módszer nyújt hathatós segítséget, melynek tartalma a teendők tudatos meghatározása, azok megvalósítása, az eredményesség mérése és a tapasztalatok visszaáramoltatása a következő feladatok meghatározása érdekében.

- Ennek szellemében mi is folyamatosan tudakoljuk például a vevőinktől, hogy elégedettek-e a termékeinkkel, a minőségi rendszereinkkel, a szállítás pontosságával, illetve új termék bevezetése során a számukra nyújtott műszaki támogatással. Ugyanakkor szeretném hangsúlyozni, hogy nem csupán az autógyárak, hanem az üzletmenetünkben részt vevő összes szereplő, így többek közt a dolgozók, a környékbeli önkormányzatok és a tulajdonos véleményét is mérjük. A kapott adatok tanulságaiból kiindulva pedig változtatunk a folyamatokon, vagy megerősítjük és kiterjesztjük azokat - így Paizer Andor, aki nem titkolta, hogy az EFQM minőségmenedzsment alapelveinek elmúlt évekbeli módszeres és rendszeres alkalmazása, illetve az értékelők javaslatai nyomán a GM Powertrain-Magyarország több működési folyamata is módosult.

- Még a legelején, az EFQM modell alkalmazásának kezdeti szakaszában éppen az értékelők hívták fel a figyelmünket arra, hogy a különböző tevékenységeink pontos és világos értékelése nélkül csak ad-hoc módon, jóval kisebb eséllyel tudjuk eldönteni, hogy mely területekre érdemes összpontosítani az erőforrásainkat. Megfogadtuk a tanácsot, s mára a folyamataink rendszeres mérése, értékelése a napi munka részévé vált - közölte a gyárigazgató, aki szerint a mai üzleti, gazdasági életben csak azok a vállalatok lehetnek valóban sikeresek, amelyek képesek együttlélegezni a környezetükkel, s legalábbis a General Motors Powertrain-Magyarország e törekvését eddig messzemenően segítette az EFQM.

Az EFQM sokat segített abban, hogy a korábbinál szervezettebb legyen a működés

- Ennek szellemében mi is folyamatosan tudakoljuk például a vevőinktől, hogy elégedettek-e a termékeinkkel, a minőségi rendszereinkkel, a szállítás pontosságával, illetve új termék bevezetése során a számukra nyújtott műszaki támogatással. Ugyanakkor szeretném hangsúlyozni, hogy nem csupán az autógyárak, hanem az üzletmenetünkben részt vevő összes szereplő, így többek közt a dolgozók, a környékbeli önkormányzatok és a tulajdonos véleményét is mérjük. A kapott adatok tanulságaiból kiindulva pedig változtatunk a folyamatokon, vagy megerősítjük és kiterjesztjük azokat - így Paizer Andor, aki nem titkolta, hogy az EFQM minőségmenedzsment alapelveinek elmúlt évekbeli módszeres és rendszeres alkalmazása, illetve az értékelők javaslatai nyomán a GM Powertrain-Magyarország több működési folyamata is módosult.

- Még a legelején, az EFQM modell alkalmazásának kezdeti szakaszában éppen az értékelők hívták fel a figyelmünket arra, hogy a különböző tevékenységeink pontos és világos értékelése nélkül csak ad-hoc módon, jóval kisebb eséllyel tudjuk eldönteni, hogy mely területekre érdemes összpontosítani az erőforrásainkat. Megfogadtuk a tanácsot, s mára a folyamataink rendszeres mérése, értékelése a napi munka részévé vált - közölte a gyárigazgató, aki szerint a mai üzleti, gazdasági életben csak azok a vállalatok lehetnek valóban sikeresek, amelyek képesek együttlélegezni a környezetükkel, s legalábbis a General Motors Powertrain-Magyarország e törekvését eddig messzemenően segítette az EFQM.

Az EFQM sokat segített abban, hogy a korábbinál szervezettebb legyen a működés

- Ennek szellemében mi is folyamatosan tudakoljuk például a vevőinktől, hogy elégedettek-e a termékeinkkel, a minőségi rendszereinkkel, a szállítás pontosságával, illetve új termék bevezetése során a számukra nyújtott műszaki támogatással. Ugyanakkor szeretném hangsúlyozni, hogy nem csupán az autógyárak, hanem az üzletmenetünkben részt vevő összes szereplő, így többek közt a dolgozók, a környékbeli önkormányzatok és a tulajdonos véleményét is mérjük. A kapott adatok tanulságaiból kiindulva pedig változtatunk a folyamatokon, vagy megerősítjük és kiterjesztjük azokat - így Paizer Andor, aki nem titkolta, hogy az EFQM minőségmenedzsment alapelveinek elmúlt évekbeli módszeres és rendszeres alkalmazása, illetve az értékelők javaslatai nyomán a GM Powertrain-Magyarország több működési folyamata is módosult.

- Még a legelején, az EFQM modell alkalmazásának kezdeti szakaszában éppen az értékelők hívták fel a figyelmünket arra, hogy a különböző tevékenységeink pontos és világos értékelése nélkül csak ad-hoc módon, jóval kisebb eséllyel tudjuk eldönteni, hogy mely területekre érdemes összpontosítani az erőforrásainkat. Megfogadtuk a tanácsot, s mára a folyamataink rendszeres mérése, értékelése a napi munka részévé vált - közölte a gyárigazgató, aki szerint a mai üzleti, gazdasági életben csak azok a vállalatok lehetnek valóban sikeresek, amelyek képesek együttlélegezni a környezetükkel, s legalábbis a General Motors Powertrain-Magyarország e törekvését eddig messzemenően segítette az EFQM.

Az EFQM sokat segített abban, hogy a korábbinál szervezettebb legyen a működés

- Még a legelején, az EFQM modell alkalmazásának kezdeti szakaszában éppen az értékelők hívták fel a figyelmünket arra, hogy a különböző tevékenységeink pontos és világos értékelése nélkül csak ad-hoc módon, jóval kisebb eséllyel tudjuk eldönteni, hogy mely területekre érdemes összpontosítani az erőforrásainkat. Megfogadtuk a tanácsot, s mára a folyamataink rendszeres mérése, értékelése a napi munka részévé vált - közölte a gyárigazgató, aki szerint a mai üzleti, gazdasági életben csak azok a vállalatok lehetnek valóban sikeresek, amelyek képesek együttlélegezni a környezetükkel, s legalábbis a General Motors Powertrain-Magyarország e törekvését eddig messzemenően segítette az EFQM.

Az EFQM sokat segített abban, hogy a korábbinál szervezettebb legyen a működés

- Még a legelején, az EFQM modell alkalmazásának kezdeti szakaszában éppen az értékelők hívták fel a figyelmünket arra, hogy a különböző tevékenységeink pontos és világos értékelése nélkül csak ad-hoc módon, jóval kisebb eséllyel tudjuk eldönteni, hogy mely területekre érdemes összpontosítani az erőforrásainkat. Megfogadtuk a tanácsot, s mára a folyamataink rendszeres mérése, értékelése a napi munka részévé vált - közölte a gyárigazgató, aki szerint a mai üzleti, gazdasági életben csak azok a vállalatok lehetnek valóban sikeresek, amelyek képesek együttlélegezni a környezetükkel, s legalábbis a General Motors Powertrain-Magyarország e törekvését eddig messzemenően segítette az EFQM.

Az EFQM sokat segített abban, hogy a korábbinál szervezettebb legyen a működés

Az EFQM sokat segített abban, hogy a korábbinál szervezettebb legyen a működés

Az EFQM sokat segített abban, hogy a korábbinál szervezettebb legyen a működés

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!