2007.02.28. 03:28
Másra figyel a nő, a férfi
Körkép (kit) - Bevásárláskor másra figyel egy nő, és másra egy férfi. Napi árubeszerzéseinket a jövedelem, az ár, az áru minősége, a termékskála, az adott üzlet közelsége, illetve alapterülete is befolyásolja.
A GfK Hungária Piackutató Intézet Shopping Monitor elnevezésű tanulmányának megállapításai szerint a magyar fogyasztók számára élelmiszer-vásárláskor legfontosabb az adott üzlet által kínált áru minősége, ára és az árukínálat mértéke. A kutatásból arra is fény derült, hogy a napi fogyasztási cikkek beszerzési helyéről szóló döntés meghozatalakor az egyes üzletek árszínvonalán és termékkínálatán túl a vásárlás körülményei is közel azonos súllyal esnek latba. Az üzletek kiválasztásakor például kifejezetten fontos szempont az adott bolt közelsége. A vásárlók ugyanis nem szívesen utaznak sokat, inkább egyéb elvárásaikból engednek.
A hölgyek azok, akik hajlandók többet utazni azért, hogy elvárásaiknak minél inkább megfelelő üzletben vásároljanak, ők inkább ritkán, de nagyobb mennyiségben szerzik be a napi fogyasztási cikkeket. Az utazási hajlandóság az életkor növekedésével - érthető módon - csökken. Egy adott bolt megközelítésére áldozott idő a jövedelemtől is függ: a vásárlás helyszínének kiválasztásában az autóval rendelkező, tehetősebb réteget már nem csupán az üzlet közelsége befolyásolja.
A mintegy ezer, 15 évnél idősebb megkérdezett személy válaszai alapján általánosan levonható a következtetés, miszerint a fogyasztók inkább a nagyobb alapterületű üzleteket kedvelik. Ez alól kivételt képeznek, azaz jobban kedvelik a kis alapterületű üzleteket a férfiak, az idősebb korosztályba, az alacsony jövedelmű rétegbe tartozók, illetve a kisebb településeken élők. Ugyancsak érdekes megállapítás, miszerint az élelmiszerek beszerzésénél az üzletek által nyújtott egyéb, kiegészítő szolgáltatások nem jelentenek plusz vonzerőt. Ezek a kiegészítő szolgáltatások legkevésbé az 50 év feletti korosztályt és a férfiakat érdeklik. Az is kiderült azonban, hogy minél nagyobb egy háztartás, az üzlet kiválasztásakor annál inkább előtérbe kerülnek az adott bolt által kínált kiegészítő szolgáltatások.
A nem előzetes mérlegelés alapján hozott vásárlói döntésekre, azaz az úgynevezett impulzusvásárlásra alapvetően a nők hajlamosak. Ők azok, akik saját bevallásuk szerint gyakrabban vásárolnak olyan termékeket, amelyet nem előre terveztek, vagy melyekre éppen nincs is szükségük. Az életkor növekedésével egyre inkább csökken a hajlandóság nem tervezett vagy felesleges árucikkek megvásárlására; a több főből álló családoknál gyakoribb a be nem tervezett vásárlás.
A sokakat szintén be nem tervezett vásárlásra késztető vonzó csomagolás a nőkre, a 20-29 évesekre, a fővárosiakra és a magasabb jövedelemmel rendelkezőkre van leginkább hatással.
Az üzlet kiválasztásakor annak árszínvonalát és az üzlet kínálta akciókat inkább a nők tartják szem előtt. Talán nem meglepő, hogy egy háztartás méretével egyenes arányban döntő fontosságú szempont az ár. Elsősorban a Budapesten élők döntenek egyik, vagy másik üzlet mellett annak kínálata, közelsége és a vásárlás körülményei - és nem elsősorban az üzlet árszínvonala - alapján.
A hölgyek azok, akik hajlandók többet utazni azért, hogy elvárásaiknak minél inkább megfelelő üzletben vásároljanak, ők inkább ritkán, de nagyobb mennyiségben szerzik be a napi fogyasztási cikkeket. Az utazási hajlandóság az életkor növekedésével - érthető módon - csökken. Egy adott bolt megközelítésére áldozott idő a jövedelemtől is függ: a vásárlás helyszínének kiválasztásában az autóval rendelkező, tehetősebb réteget már nem csupán az üzlet közelsége befolyásolja.
A mintegy ezer, 15 évnél idősebb megkérdezett személy válaszai alapján általánosan levonható a következtetés, miszerint a fogyasztók inkább a nagyobb alapterületű üzleteket kedvelik. Ez alól kivételt képeznek, azaz jobban kedvelik a kis alapterületű üzleteket a férfiak, az idősebb korosztályba, az alacsony jövedelmű rétegbe tartozók, illetve a kisebb településeken élők. Ugyancsak érdekes megállapítás, miszerint az élelmiszerek beszerzésénél az üzletek által nyújtott egyéb, kiegészítő szolgáltatások nem jelentenek plusz vonzerőt. Ezek a kiegészítő szolgáltatások legkevésbé az 50 év feletti korosztályt és a férfiakat érdeklik. Az is kiderült azonban, hogy minél nagyobb egy háztartás, az üzlet kiválasztásakor annál inkább előtérbe kerülnek az adott bolt által kínált kiegészítő szolgáltatások.
A nem előzetes mérlegelés alapján hozott vásárlói döntésekre, azaz az úgynevezett impulzusvásárlásra alapvetően a nők hajlamosak. Ők azok, akik saját bevallásuk szerint gyakrabban vásárolnak olyan termékeket, amelyet nem előre terveztek, vagy melyekre éppen nincs is szükségük. Az életkor növekedésével egyre inkább csökken a hajlandóság nem tervezett vagy felesleges árucikkek megvásárlására; a több főből álló családoknál gyakoribb a be nem tervezett vásárlás.
A sokakat szintén be nem tervezett vásárlásra késztető vonzó csomagolás a nőkre, a 20-29 évesekre, a fővárosiakra és a magasabb jövedelemmel rendelkezőkre van leginkább hatással.
Az üzlet kiválasztásakor annak árszínvonalát és az üzlet kínálta akciókat inkább a nők tartják szem előtt. Talán nem meglepő, hogy egy háztartás méretével egyenes arányban döntő fontosságú szempont az ár. Elsősorban a Budapesten élők döntenek egyik, vagy másik üzlet mellett annak kínálata, közelsége és a vásárlás körülményei - és nem elsősorban az üzlet árszínvonala - alapján.
A hölgyek azok, akik hajlandók többet utazni azért, hogy elvárásaiknak minél inkább megfelelő üzletben vásároljanak, ők inkább ritkán, de nagyobb mennyiségben szerzik be a napi fogyasztási cikkeket. Az utazási hajlandóság az életkor növekedésével - érthető módon - csökken. Egy adott bolt megközelítésére áldozott idő a jövedelemtől is függ: a vásárlás helyszínének kiválasztásában az autóval rendelkező, tehetősebb réteget már nem csupán az üzlet közelsége befolyásolja.
A mintegy ezer, 15 évnél idősebb megkérdezett személy válaszai alapján általánosan levonható a következtetés, miszerint a fogyasztók inkább a nagyobb alapterületű üzleteket kedvelik. Ez alól kivételt képeznek, azaz jobban kedvelik a kis alapterületű üzleteket a férfiak, az idősebb korosztályba, az alacsony jövedelmű rétegbe tartozók, illetve a kisebb településeken élők. Ugyancsak érdekes megállapítás, miszerint az élelmiszerek beszerzésénél az üzletek által nyújtott egyéb, kiegészítő szolgáltatások nem jelentenek plusz vonzerőt. Ezek a kiegészítő szolgáltatások legkevésbé az 50 év feletti korosztályt és a férfiakat érdeklik. Az is kiderült azonban, hogy minél nagyobb egy háztartás, az üzlet kiválasztásakor annál inkább előtérbe kerülnek az adott bolt által kínált kiegészítő szolgáltatások.
A nem előzetes mérlegelés alapján hozott vásárlói döntésekre, azaz az úgynevezett impulzusvásárlásra alapvetően a nők hajlamosak. Ők azok, akik saját bevallásuk szerint gyakrabban vásárolnak olyan termékeket, amelyet nem előre terveztek, vagy melyekre éppen nincs is szükségük. Az életkor növekedésével egyre inkább csökken a hajlandóság nem tervezett vagy felesleges árucikkek megvásárlására; a több főből álló családoknál gyakoribb a be nem tervezett vásárlás.
A sokakat szintén be nem tervezett vásárlásra késztető vonzó csomagolás a nőkre, a 20-29 évesekre, a fővárosiakra és a magasabb jövedelemmel rendelkezőkre van leginkább hatással.
Az üzlet kiválasztásakor annak árszínvonalát és az üzlet kínálta akciókat inkább a nők tartják szem előtt. Talán nem meglepő, hogy egy háztartás méretével egyenes arányban döntő fontosságú szempont az ár. Elsősorban a Budapesten élők döntenek egyik, vagy másik üzlet mellett annak kínálata, közelsége és a vásárlás körülményei - és nem elsősorban az üzlet árszínvonala - alapján.
A mintegy ezer, 15 évnél idősebb megkérdezett személy válaszai alapján általánosan levonható a következtetés, miszerint a fogyasztók inkább a nagyobb alapterületű üzleteket kedvelik. Ez alól kivételt képeznek, azaz jobban kedvelik a kis alapterületű üzleteket a férfiak, az idősebb korosztályba, az alacsony jövedelmű rétegbe tartozók, illetve a kisebb településeken élők. Ugyancsak érdekes megállapítás, miszerint az élelmiszerek beszerzésénél az üzletek által nyújtott egyéb, kiegészítő szolgáltatások nem jelentenek plusz vonzerőt. Ezek a kiegészítő szolgáltatások legkevésbé az 50 év feletti korosztályt és a férfiakat érdeklik. Az is kiderült azonban, hogy minél nagyobb egy háztartás, az üzlet kiválasztásakor annál inkább előtérbe kerülnek az adott bolt által kínált kiegészítő szolgáltatások.
A nem előzetes mérlegelés alapján hozott vásárlói döntésekre, azaz az úgynevezett impulzusvásárlásra alapvetően a nők hajlamosak. Ők azok, akik saját bevallásuk szerint gyakrabban vásárolnak olyan termékeket, amelyet nem előre terveztek, vagy melyekre éppen nincs is szükségük. Az életkor növekedésével egyre inkább csökken a hajlandóság nem tervezett vagy felesleges árucikkek megvásárlására; a több főből álló családoknál gyakoribb a be nem tervezett vásárlás.
A sokakat szintén be nem tervezett vásárlásra késztető vonzó csomagolás a nőkre, a 20-29 évesekre, a fővárosiakra és a magasabb jövedelemmel rendelkezőkre van leginkább hatással.
Az üzlet kiválasztásakor annak árszínvonalát és az üzlet kínálta akciókat inkább a nők tartják szem előtt. Talán nem meglepő, hogy egy háztartás méretével egyenes arányban döntő fontosságú szempont az ár. Elsősorban a Budapesten élők döntenek egyik, vagy másik üzlet mellett annak kínálata, közelsége és a vásárlás körülményei - és nem elsősorban az üzlet árszínvonala - alapján.
A mintegy ezer, 15 évnél idősebb megkérdezett személy válaszai alapján általánosan levonható a következtetés, miszerint a fogyasztók inkább a nagyobb alapterületű üzleteket kedvelik. Ez alól kivételt képeznek, azaz jobban kedvelik a kis alapterületű üzleteket a férfiak, az idősebb korosztályba, az alacsony jövedelmű rétegbe tartozók, illetve a kisebb településeken élők. Ugyancsak érdekes megállapítás, miszerint az élelmiszerek beszerzésénél az üzletek által nyújtott egyéb, kiegészítő szolgáltatások nem jelentenek plusz vonzerőt. Ezek a kiegészítő szolgáltatások legkevésbé az 50 év feletti korosztályt és a férfiakat érdeklik. Az is kiderült azonban, hogy minél nagyobb egy háztartás, az üzlet kiválasztásakor annál inkább előtérbe kerülnek az adott bolt által kínált kiegészítő szolgáltatások.
A nem előzetes mérlegelés alapján hozott vásárlói döntésekre, azaz az úgynevezett impulzusvásárlásra alapvetően a nők hajlamosak. Ők azok, akik saját bevallásuk szerint gyakrabban vásárolnak olyan termékeket, amelyet nem előre terveztek, vagy melyekre éppen nincs is szükségük. Az életkor növekedésével egyre inkább csökken a hajlandóság nem tervezett vagy felesleges árucikkek megvásárlására; a több főből álló családoknál gyakoribb a be nem tervezett vásárlás.
A sokakat szintén be nem tervezett vásárlásra késztető vonzó csomagolás a nőkre, a 20-29 évesekre, a fővárosiakra és a magasabb jövedelemmel rendelkezőkre van leginkább hatással.
Az üzlet kiválasztásakor annak árszínvonalát és az üzlet kínálta akciókat inkább a nők tartják szem előtt. Talán nem meglepő, hogy egy háztartás méretével egyenes arányban döntő fontosságú szempont az ár. Elsősorban a Budapesten élők döntenek egyik, vagy másik üzlet mellett annak kínálata, közelsége és a vásárlás körülményei - és nem elsősorban az üzlet árszínvonala - alapján.
A nem előzetes mérlegelés alapján hozott vásárlói döntésekre, azaz az úgynevezett impulzusvásárlásra alapvetően a nők hajlamosak. Ők azok, akik saját bevallásuk szerint gyakrabban vásárolnak olyan termékeket, amelyet nem előre terveztek, vagy melyekre éppen nincs is szükségük. Az életkor növekedésével egyre inkább csökken a hajlandóság nem tervezett vagy felesleges árucikkek megvásárlására; a több főből álló családoknál gyakoribb a be nem tervezett vásárlás.
A sokakat szintén be nem tervezett vásárlásra késztető vonzó csomagolás a nőkre, a 20-29 évesekre, a fővárosiakra és a magasabb jövedelemmel rendelkezőkre van leginkább hatással.
Az üzlet kiválasztásakor annak árszínvonalát és az üzlet kínálta akciókat inkább a nők tartják szem előtt. Talán nem meglepő, hogy egy háztartás méretével egyenes arányban döntő fontosságú szempont az ár. Elsősorban a Budapesten élők döntenek egyik, vagy másik üzlet mellett annak kínálata, közelsége és a vásárlás körülményei - és nem elsősorban az üzlet árszínvonala - alapján.
A nem előzetes mérlegelés alapján hozott vásárlói döntésekre, azaz az úgynevezett impulzusvásárlásra alapvetően a nők hajlamosak. Ők azok, akik saját bevallásuk szerint gyakrabban vásárolnak olyan termékeket, amelyet nem előre terveztek, vagy melyekre éppen nincs is szükségük. Az életkor növekedésével egyre inkább csökken a hajlandóság nem tervezett vagy felesleges árucikkek megvásárlására; a több főből álló családoknál gyakoribb a be nem tervezett vásárlás.
A sokakat szintén be nem tervezett vásárlásra késztető vonzó csomagolás a nőkre, a 20-29 évesekre, a fővárosiakra és a magasabb jövedelemmel rendelkezőkre van leginkább hatással.
Az üzlet kiválasztásakor annak árszínvonalát és az üzlet kínálta akciókat inkább a nők tartják szem előtt. Talán nem meglepő, hogy egy háztartás méretével egyenes arányban döntő fontosságú szempont az ár. Elsősorban a Budapesten élők döntenek egyik, vagy másik üzlet mellett annak kínálata, közelsége és a vásárlás körülményei - és nem elsősorban az üzlet árszínvonala - alapján.
A sokakat szintén be nem tervezett vásárlásra késztető vonzó csomagolás a nőkre, a 20-29 évesekre, a fővárosiakra és a magasabb jövedelemmel rendelkezőkre van leginkább hatással.
Az üzlet kiválasztásakor annak árszínvonalát és az üzlet kínálta akciókat inkább a nők tartják szem előtt. Talán nem meglepő, hogy egy háztartás méretével egyenes arányban döntő fontosságú szempont az ár. Elsősorban a Budapesten élők döntenek egyik, vagy másik üzlet mellett annak kínálata, közelsége és a vásárlás körülményei - és nem elsősorban az üzlet árszínvonala - alapján.
A sokakat szintén be nem tervezett vásárlásra késztető vonzó csomagolás a nőkre, a 20-29 évesekre, a fővárosiakra és a magasabb jövedelemmel rendelkezőkre van leginkább hatással.
Az üzlet kiválasztásakor annak árszínvonalát és az üzlet kínálta akciókat inkább a nők tartják szem előtt. Talán nem meglepő, hogy egy háztartás méretével egyenes arányban döntő fontosságú szempont az ár. Elsősorban a Budapesten élők döntenek egyik, vagy másik üzlet mellett annak kínálata, közelsége és a vásárlás körülményei - és nem elsősorban az üzlet árszínvonala - alapján.
Az üzlet kiválasztásakor annak árszínvonalát és az üzlet kínálta akciókat inkább a nők tartják szem előtt. Talán nem meglepő, hogy egy háztartás méretével egyenes arányban döntő fontosságú szempont az ár. Elsősorban a Budapesten élők döntenek egyik, vagy másik üzlet mellett annak kínálata, közelsége és a vásárlás körülményei - és nem elsősorban az üzlet árszínvonala - alapján.
Az üzlet kiválasztásakor annak árszínvonalát és az üzlet kínálta akciókat inkább a nők tartják szem előtt. Talán nem meglepő, hogy egy háztartás méretével egyenes arányban döntő fontosságú szempont az ár. Elsősorban a Budapesten élők döntenek egyik, vagy másik üzlet mellett annak kínálata, közelsége és a vásárlás körülményei - és nem elsősorban az üzlet árszínvonala - alapján.