Gazdaság

2009.03.02. 03:29

Utazni pedig kell

<b>Budapest </b>- Az idén csaknem 40 ország mintegy 800 kiállítója mutatta be kínálatát az Utazás 2009 nemzetközi idegenforgalmi kiállításon, valamint az I. Európai Leader Expón a Budapesti Vásárközpontban.

Erős D. Zoltán

A kiállítás megnyitóján Gyenesei István turizmusért felelős önkormányzati miniszter arról beszélt, hogy várhatóan csökkenni fog a beutazók száma, és egyelőre nem lehet tudni, hogy ezt mennyiben lesz képes kompenzálni a belföldi turizmus. Utazni pedig kell, fogalmazta meg a miniszter, aki úgy vélte, hogy a kiállítás jelentősen hozzájárul ahhoz, hogy a turisztikai vállalkozások kezelni tudják a gazdasági válság által okozott nehézségeket. A kiállítás idei díszvendége Görögország, amely egy görög falut épített a vásárban. Gyenesei István rámutatott: Görögország Magyarország kiemelt turisztikai partnere, s a két ország közti még szorosabb együttműködés mindkét fél számára előnyös lesz. Ezt megerősítette a görög idegenforgalmi minisztérium szakállamtitkára is.

A kiállítással párhuzamosan rendezték meg a vásárközpont két pavilonjában az I. Európai Leader Expót. A kiállításon 200 kiállító kapott helyet mintegy 3 ezer 500 négyzetméteren, 18 ország kistelepülései mutatták be gasztronómiai kínálatukat és népi iparművészetüket.

A megnyitón átadták a 2008-as Magyar Turizmus Minőségi Díjat. Négy fővárosi és öt vidéki szálloda nyerte el. A nyertesek: a budapesti Mercure Budapest City, a zalakarosi MenDan Hotel, az Ibis Győr, a fővárosi Hotel Astoria, a szintén budapesti NH Hotel, a fővárosi Ibis Aero, a bükfürdői Hunguest Répce Gold, a bikali Puchner Kastélyszálló, valamint a Park Inn Sárvár.

Nyugat-Dunántúl az Utazás 2009 kiállítás egyik legnagyobb, a társkiállítókat figyelembe véve a legnagyobb hazai kiállítója, tudtuk meg Tama Istvántól, a Magyar Turizmus Zrt. Nyugat-dunántúli Regionális Marketing Igazgatósága vezetőjétől. A három megye Szigetköztől Lenti vidékéig kiválón reprezentált. A sokszínűséget a gyógyfürdők, a nemzeti parkok, tourinform irodák, nívós szállodák, a falusi szálláshelyek adják. Az idén - tekintettel a pénzügyi válságra - talán kissé korán van a kiállítás, ami azért rossz, mert az utazási döntések ebben a helyzetben egyre közelebb kerülnek az utazás időpontjához. Ami már tisztán látszik: a belföldi turizmusban is alig van még áprilisi, májusi foglalás. Az emberek várhatóan közvetlenül az utazás előtt, a rendelkezésükre álló pénz alapján döntenek majd az úti célról. Ennek figyelembevételével kellett elkészíteni az aktuális kiadványokat. Ezért az idén a korábbitól eltérő marketingre lesz szükség. Nem lesz elegendő egy erősebb téli, illetve tavaszi kampány, hanem folyamatos jelenlét kell. Ehhez igazodnak a programok finanszírozásával is. Azaz nem költik el a pénz nagyobbik részét az év elején, hanem egyenletesen elosztják az egész esztendőre.

A nyugat-dunántúli régió standján állított ki a Vas Megyei Falusi Turizmus Szövetség. Babos Csaba, a szövetség elnöke reményei szerint a jelenlegi helyzet jobban a magyar vidék felé fordítja majd a lakosságot, mivel ez egy költségtakarékosabb üdülési mód. Vas megye eddig is frekventált célpontja volt a falusi turizmusnak, remélhetőleg így lesz ez a jövőben is.

A nyugat-dunántúli standon a hagyományoknak megfelelően az idén is képviseltette magát a régió kamaráinak szövetsége színeiben a Vas Megyei Kereskedelmi és Iparkamara is. a vasi kamarai főtitkár tájékoztatása szerint lehetőség volt arra, hogy a régió turisztikai vállalkozásai kamarai szervezésben mindhárom megyéből megjelenjenek a vásáron. Az egyéni, mikro-, illetve családi vállalkozások számára ez azért kedvező, mert így nem kellett nekik külön standot bérelniük. A kamarai stand lehetőséget kínált szlovén viszonylatban a határon átnyúló turisztikai kínálat megjelenítésére is.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!