Gazdaság

2009.07.14. 02:28

Hatásos volt a roncsprémium

Zürich - Negyvenöt százalékkal emelkedtek az Opel eladásai a második negyedévben Németországban, ezzel kilenc év óta a legjobb második negyedévet zárták - közölte a GM-press.

Vas Népe

Vége a német recessziónak címmel jelentek meg cikkek a hét végén annak apropóján, hogy négy negyedéven át tartó történelmi visszaesés után az idei év második negyedében nulla volt az ország gazdasági növekedése, vagyis megállt a német gazdaság zsugorodása. Ebben nyilván közrejátszott az is, hogy április és június között 45 százalékkal emelkedtek Németországban az Opel eladásai, s a márka immár újra 6,8 százalékos piaci részesedéssel büszkélkedhet . A kimagasló eredményekben jelentős szerepet játszott a német kormányzat autóselejtezési programja is.

Az Opel Corsa egyébként németországi kategóriavezető volt a második negyedévben. Az anyacég General Motors márkája, a Chevrolet pedig 2,3 százalékos rekord- részesedést ért el Európában, lenyűgöző eredményt produkálva Németországban (43 százalékos növekedés), Franciaországban (102 százalékos növekedés) és Törökországban (120 százalékos növekedés). Továbbra is tündököl a 2009-es év autója, az Opel Insignia: 86 ezer 350 darabos 2009. első félévi értékesítésével az alsó középkategória második legkelendőbb típusa a földrészen.

Csak júniusban, a GM Europe összesen 166 ezer 824 járművet adott el. Az Opel Németországban a legjobb júniusát teljesítette 1999 óta, az értékesítés 52 százalékos megugrásával. A Chevrolet 61 százalékos emelkedést tudhat magáénak.

- Ezek az adatok azt mutatják, hogy - miközben egyes piacokon elég mélyre süllyedtünk - az olyan ösztönző programok, mint a németországi autócsere-program, mennyit segíthetnek a globális gazdasági válság áthidalásában - mondta el az adatok ismeretében Brent Dewar, a GM Europe értékesítési, marketing- és vevőszolgálati alelnöke. - Az iparág egészének ugyan valószínűleg évekbe telik majd, míg visszakapaszkodik a 2007-es szintre, hiszen előre nem látható gazdasági nehézségek sorával kell megküzdeni a világválság miatt, ezzel együtt azonban mi élénken fejlesztjük márkakereskedői hálózatunkat, hogy megküzdhessünk minden egyes eladott autóért, és sikerrel lábalhassunk ki e nehéz időszakból - folytatta Dewar. - Igyekszünk szorosan kézben tartani gyártásunkat és költségeinket, hogy igazán sikeresek lehessünk a piacon - fejezte be nyilatkozatát az alelnök.

Mindeközben még min- dig tartanak a tárgyalások az Opel sorsáról, a végleges megegyezést nehezíti, hogy az Opel esetében rendkívül sokszereplős mentőakcióról van szó.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!