Gazdaság

2010.01.06. 03:29

Ellenőrzött autóbontók

Novemberben újabb harmincegy autóbontót ellenőriztek az ország különböző részein a zöldkommandósok, ebből két helyszínen azonnal megtiltották az illegálisan végzett hulladékkezelési tevékenységet. Illegális hulladékkezelés miatt 11 hónap alatt 310 millió forint bírságot szabtak ki.

Vas Népe

Az akció tavaly tavaszi indulása óta egyébként mint-egy 12 ezer tonnna illegáli- san kezelt hulladékra csaknem 310 millió forint bírsá-got szabtak ki a felügyelőségek - közölte a Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium sajtóirodája.

A területi környezetvédelmi, természetvédelmi és vízügyi felügyelőségek novemberben először a korábban ellenőrzött telephelyek kontrollvizsgálatát végezték el, majd továb-bi új helyszíneket is megvizsgáltak. Összesen harmincegy új helyszínen tartottak szemlét a zöldhatóságok, ebből tizenegy esetben a közlekedési hatóság, a rendőrség, az APEH, a VPOP, illetve az önkormányzat illetékeseinek részvételével. Az ellenőrzések nyomán tíz esetben várható hatósági kötelezés, bírság vagy felszólítás, két esetben a hatóságok azonnal megtiltották az illegálisan végzett hulladékkezelési tevékenységet. Két esetben társhatósági intézkedés történt, a többi telepen környezetvédelmi szempontból mindent rendben találtak a felügyelők.

Az év során - november végéig - összesen 409 helyszíni szemlét tartottak a fel-ügyelőségek, ebből 164 önálló, 245 zöldkommandós (több hatóság együttműködésével történt) ellenőrzés volt. Május és november között a zöldhatóságok 49 esetben azonnal megtiltották az illegális tevékenységet, öt esetben fordult elő környezetkárosítás, környezetveszélyeztetés. Az ellenőrzések kapcsán kötelezés, bírság kiszabása további 157 esetben, büntetőeljárás kezdeményezése pedig 4 esetben történt.

Nem éri meg kockáztatni, mert kemény szankciókra számíthatnak az illegális autóbontók - nyomatékosították a hatóságok szakemberei. A zöldhatóságok egy szabálytalan, környezetkárosító módon szétszerelt - és így ve- szélyes hulladéknak minősülő - autó miatt akár 324 ezer forintos bírságot is kiszabhatnak, az elkövető pedig környezetkárosítás esetén akár szabadságvesztéssel is sújtható. A Zöldkommandó bezárathatja a szabálytalan vagy illegális autóbontókat, talajszennyezés esetén pedig kármentesítésre kötelezheti a telep működtetőjét.

Nem mindegy ugyanis, hova kerül a motorolaj, az akkumulátor vagy az elektronikai hulladék. Amíg ezeket nem szerelik ki szabályosan a járműből, az veszélyes hulladéknak számít. Az is fontos szempont, hogy a szárazra fektetett , azaz a veszélyes folyadékoktól megszabadított járművek anyagait - üveget, fémet, gumit - a szabályos autóbontók szelektíven gyűjtik, és az arra alkalmas anyagokat újrahasznosítják. Csak a legálisan működő bontóban biz-tosítható, hogy a kibontott anyagok ne kerüljenek a talajba, vízbe vagy a levegőbe, és a veszélyes anyagokat is megfelelően tárolják azok speciális hulladékgyűjtőbe történő elszállításáig. A regisztrált, engedélyekkel rendelkező autóbontókban a hulladékká vált gépjárművek kezelése ellenőrizhető, és csak itt biztosított a környezetvédelmi előírások betartása.

Nem éri meg illegális bontóba vinni az autót, hiszen a használaton kívüli járművet a hulladékkezelők általában ingyen beszállítják a telepükre, és fizetnek is érte.

Az akció tavaly tavaszi indulása óta egyébként mint-egy 12 ezer tonnna illegáli- san kezelt hulladékra csaknem 310 millió forint bírsá-got szabtak ki a felügyelőségek - közölte a Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium sajtóirodája.

A területi környezetvédelmi, természetvédelmi és vízügyi felügyelőségek novemberben először a korábban ellenőrzött telephelyek kontrollvizsgálatát végezték el, majd továb-bi új helyszíneket is megvizsgáltak. Összesen harmincegy új helyszínen tartottak szemlét a zöldhatóságok, ebből tizenegy esetben a közlekedési hatóság, a rendőrség, az APEH, a VPOP, illetve az önkormányzat illetékeseinek részvételével. Az ellenőrzések nyomán tíz esetben várható hatósági kötelezés, bírság vagy felszólítás, két esetben a hatóságok azonnal megtiltották az illegálisan végzett hulladékkezelési tevékenységet. Két esetben társhatósági intézkedés történt, a többi telepen környezetvédelmi szempontból mindent rendben találtak a felügyelők.

Az év során - november végéig - összesen 409 helyszíni szemlét tartottak a fel-ügyelőségek, ebből 164 önálló, 245 zöldkommandós (több hatóság együttműködésével történt) ellenőrzés volt. Május és november között a zöldhatóságok 49 esetben azonnal megtiltották az illegális tevékenységet, öt esetben fordult elő környezetkárosítás, környezetveszélyeztetés. Az ellenőrzések kapcsán kötelezés, bírság kiszabása további 157 esetben, büntetőeljárás kezdeményezése pedig 4 esetben történt.

Nem éri meg kockáztatni, mert kemény szankciókra számíthatnak az illegális autóbontók - nyomatékosították a hatóságok szakemberei. A zöldhatóságok egy szabálytalan, környezetkárosító módon szétszerelt - és így ve- szélyes hulladéknak minősülő - autó miatt akár 324 ezer forintos bírságot is kiszabhatnak, az elkövető pedig környezetkárosítás esetén akár szabadságvesztéssel is sújtható. A Zöldkommandó bezárathatja a szabálytalan vagy illegális autóbontókat, talajszennyezés esetén pedig kármentesítésre kötelezheti a telep működtetőjét.

Nem mindegy ugyanis, hova kerül a motorolaj, az akkumulátor vagy az elektronikai hulladék. Amíg ezeket nem szerelik ki szabályosan a járműből, az veszélyes hulladéknak számít. Az is fontos szempont, hogy a szárazra fektetett , azaz a veszélyes folyadékoktól megszabadított járművek anyagait - üveget, fémet, gumit - a szabályos autóbontók szelektíven gyűjtik, és az arra alkalmas anyagokat újrahasznosítják. Csak a legálisan működő bontóban biz-tosítható, hogy a kibontott anyagok ne kerüljenek a talajba, vízbe vagy a levegőbe, és a veszélyes anyagokat is megfelelően tárolják azok speciális hulladékgyűjtőbe történő elszállításáig. A regisztrált, engedélyekkel rendelkező autóbontókban a hulladékká vált gépjárművek kezelése ellenőrizhető, és csak itt biztosított a környezetvédelmi előírások betartása.

Nem éri meg illegális bontóba vinni az autót, hiszen a használaton kívüli járművet a hulladékkezelők általában ingyen beszállítják a telepükre, és fizetnek is érte.

A területi környezetvédelmi, természetvédelmi és vízügyi felügyelőségek novemberben először a korábban ellenőrzött telephelyek kontrollvizsgálatát végezték el, majd továb-bi új helyszíneket is megvizsgáltak. Összesen harmincegy új helyszínen tartottak szemlét a zöldhatóságok, ebből tizenegy esetben a közlekedési hatóság, a rendőrség, az APEH, a VPOP, illetve az önkormányzat illetékeseinek részvételével. Az ellenőrzések nyomán tíz esetben várható hatósági kötelezés, bírság vagy felszólítás, két esetben a hatóságok azonnal megtiltották az illegálisan végzett hulladékkezelési tevékenységet. Két esetben társhatósági intézkedés történt, a többi telepen környezetvédelmi szempontból mindent rendben találtak a felügyelők.

Az év során - november végéig - összesen 409 helyszíni szemlét tartottak a fel-ügyelőségek, ebből 164 önálló, 245 zöldkommandós (több hatóság együttműködésével történt) ellenőrzés volt. Május és november között a zöldhatóságok 49 esetben azonnal megtiltották az illegális tevékenységet, öt esetben fordult elő környezetkárosítás, környezetveszélyeztetés. Az ellenőrzések kapcsán kötelezés, bírság kiszabása további 157 esetben, büntetőeljárás kezdeményezése pedig 4 esetben történt.

Nem éri meg kockáztatni, mert kemény szankciókra számíthatnak az illegális autóbontók - nyomatékosították a hatóságok szakemberei. A zöldhatóságok egy szabálytalan, környezetkárosító módon szétszerelt - és így ve- szélyes hulladéknak minősülő - autó miatt akár 324 ezer forintos bírságot is kiszabhatnak, az elkövető pedig környezetkárosítás esetén akár szabadságvesztéssel is sújtható. A Zöldkommandó bezárathatja a szabálytalan vagy illegális autóbontókat, talajszennyezés esetén pedig kármentesítésre kötelezheti a telep működtetőjét.

Nem mindegy ugyanis, hova kerül a motorolaj, az akkumulátor vagy az elektronikai hulladék. Amíg ezeket nem szerelik ki szabályosan a járműből, az veszélyes hulladéknak számít. Az is fontos szempont, hogy a szárazra fektetett , azaz a veszélyes folyadékoktól megszabadított járművek anyagait - üveget, fémet, gumit - a szabályos autóbontók szelektíven gyűjtik, és az arra alkalmas anyagokat újrahasznosítják. Csak a legálisan működő bontóban biz-tosítható, hogy a kibontott anyagok ne kerüljenek a talajba, vízbe vagy a levegőbe, és a veszélyes anyagokat is megfelelően tárolják azok speciális hulladékgyűjtőbe történő elszállításáig. A regisztrált, engedélyekkel rendelkező autóbontókban a hulladékká vált gépjárművek kezelése ellenőrizhető, és csak itt biztosított a környezetvédelmi előírások betartása.

Nem éri meg illegális bontóba vinni az autót, hiszen a használaton kívüli járművet a hulladékkezelők általában ingyen beszállítják a telepükre, és fizetnek is érte.

A területi környezetvédelmi, természetvédelmi és vízügyi felügyelőségek novemberben először a korábban ellenőrzött telephelyek kontrollvizsgálatát végezték el, majd továb-bi új helyszíneket is megvizsgáltak. Összesen harmincegy új helyszínen tartottak szemlét a zöldhatóságok, ebből tizenegy esetben a közlekedési hatóság, a rendőrség, az APEH, a VPOP, illetve az önkormányzat illetékeseinek részvételével. Az ellenőrzések nyomán tíz esetben várható hatósági kötelezés, bírság vagy felszólítás, két esetben a hatóságok azonnal megtiltották az illegálisan végzett hulladékkezelési tevékenységet. Két esetben társhatósági intézkedés történt, a többi telepen környezetvédelmi szempontból mindent rendben találtak a felügyelők.

Az év során - november végéig - összesen 409 helyszíni szemlét tartottak a fel-ügyelőségek, ebből 164 önálló, 245 zöldkommandós (több hatóság együttműködésével történt) ellenőrzés volt. Május és november között a zöldhatóságok 49 esetben azonnal megtiltották az illegális tevékenységet, öt esetben fordult elő környezetkárosítás, környezetveszélyeztetés. Az ellenőrzések kapcsán kötelezés, bírság kiszabása további 157 esetben, büntetőeljárás kezdeményezése pedig 4 esetben történt.

Nem éri meg kockáztatni, mert kemény szankciókra számíthatnak az illegális autóbontók - nyomatékosították a hatóságok szakemberei. A zöldhatóságok egy szabálytalan, környezetkárosító módon szétszerelt - és így ve- szélyes hulladéknak minősülő - autó miatt akár 324 ezer forintos bírságot is kiszabhatnak, az elkövető pedig környezetkárosítás esetén akár szabadságvesztéssel is sújtható. A Zöldkommandó bezárathatja a szabálytalan vagy illegális autóbontókat, talajszennyezés esetén pedig kármentesítésre kötelezheti a telep működtetőjét.

Nem mindegy ugyanis, hova kerül a motorolaj, az akkumulátor vagy az elektronikai hulladék. Amíg ezeket nem szerelik ki szabályosan a járműből, az veszélyes hulladéknak számít. Az is fontos szempont, hogy a szárazra fektetett , azaz a veszélyes folyadékoktól megszabadított járművek anyagait - üveget, fémet, gumit - a szabályos autóbontók szelektíven gyűjtik, és az arra alkalmas anyagokat újrahasznosítják. Csak a legálisan működő bontóban biz-tosítható, hogy a kibontott anyagok ne kerüljenek a talajba, vízbe vagy a levegőbe, és a veszélyes anyagokat is megfelelően tárolják azok speciális hulladékgyűjtőbe történő elszállításáig. A regisztrált, engedélyekkel rendelkező autóbontókban a hulladékká vált gépjárművek kezelése ellenőrizhető, és csak itt biztosított a környezetvédelmi előírások betartása.

Nem éri meg illegális bontóba vinni az autót, hiszen a használaton kívüli járművet a hulladékkezelők általában ingyen beszállítják a telepükre, és fizetnek is érte.

Az év során - november végéig - összesen 409 helyszíni szemlét tartottak a fel-ügyelőségek, ebből 164 önálló, 245 zöldkommandós (több hatóság együttműködésével történt) ellenőrzés volt. Május és november között a zöldhatóságok 49 esetben azonnal megtiltották az illegális tevékenységet, öt esetben fordult elő környezetkárosítás, környezetveszélyeztetés. Az ellenőrzések kapcsán kötelezés, bírság kiszabása további 157 esetben, büntetőeljárás kezdeményezése pedig 4 esetben történt.

Nem éri meg kockáztatni, mert kemény szankciókra számíthatnak az illegális autóbontók - nyomatékosították a hatóságok szakemberei. A zöldhatóságok egy szabálytalan, környezetkárosító módon szétszerelt - és így ve- szélyes hulladéknak minősülő - autó miatt akár 324 ezer forintos bírságot is kiszabhatnak, az elkövető pedig környezetkárosítás esetén akár szabadságvesztéssel is sújtható. A Zöldkommandó bezárathatja a szabálytalan vagy illegális autóbontókat, talajszennyezés esetén pedig kármentesítésre kötelezheti a telep működtetőjét.

Nem mindegy ugyanis, hova kerül a motorolaj, az akkumulátor vagy az elektronikai hulladék. Amíg ezeket nem szerelik ki szabályosan a járműből, az veszélyes hulladéknak számít. Az is fontos szempont, hogy a szárazra fektetett , azaz a veszélyes folyadékoktól megszabadított járművek anyagait - üveget, fémet, gumit - a szabályos autóbontók szelektíven gyűjtik, és az arra alkalmas anyagokat újrahasznosítják. Csak a legálisan működő bontóban biz-tosítható, hogy a kibontott anyagok ne kerüljenek a talajba, vízbe vagy a levegőbe, és a veszélyes anyagokat is megfelelően tárolják azok speciális hulladékgyűjtőbe történő elszállításáig. A regisztrált, engedélyekkel rendelkező autóbontókban a hulladékká vált gépjárművek kezelése ellenőrizhető, és csak itt biztosított a környezetvédelmi előírások betartása.

Nem éri meg illegális bontóba vinni az autót, hiszen a használaton kívüli járművet a hulladékkezelők általában ingyen beszállítják a telepükre, és fizetnek is érte.

Az év során - november végéig - összesen 409 helyszíni szemlét tartottak a fel-ügyelőségek, ebből 164 önálló, 245 zöldkommandós (több hatóság együttműködésével történt) ellenőrzés volt. Május és november között a zöldhatóságok 49 esetben azonnal megtiltották az illegális tevékenységet, öt esetben fordult elő környezetkárosítás, környezetveszélyeztetés. Az ellenőrzések kapcsán kötelezés, bírság kiszabása további 157 esetben, büntetőeljárás kezdeményezése pedig 4 esetben történt.

Nem éri meg kockáztatni, mert kemény szankciókra számíthatnak az illegális autóbontók - nyomatékosították a hatóságok szakemberei. A zöldhatóságok egy szabálytalan, környezetkárosító módon szétszerelt - és így ve- szélyes hulladéknak minősülő - autó miatt akár 324 ezer forintos bírságot is kiszabhatnak, az elkövető pedig környezetkárosítás esetén akár szabadságvesztéssel is sújtható. A Zöldkommandó bezárathatja a szabálytalan vagy illegális autóbontókat, talajszennyezés esetén pedig kármentesítésre kötelezheti a telep működtetőjét.

Nem mindegy ugyanis, hova kerül a motorolaj, az akkumulátor vagy az elektronikai hulladék. Amíg ezeket nem szerelik ki szabályosan a járműből, az veszélyes hulladéknak számít. Az is fontos szempont, hogy a szárazra fektetett , azaz a veszélyes folyadékoktól megszabadított járművek anyagait - üveget, fémet, gumit - a szabályos autóbontók szelektíven gyűjtik, és az arra alkalmas anyagokat újrahasznosítják. Csak a legálisan működő bontóban biz-tosítható, hogy a kibontott anyagok ne kerüljenek a talajba, vízbe vagy a levegőbe, és a veszélyes anyagokat is megfelelően tárolják azok speciális hulladékgyűjtőbe történő elszállításáig. A regisztrált, engedélyekkel rendelkező autóbontókban a hulladékká vált gépjárművek kezelése ellenőrizhető, és csak itt biztosított a környezetvédelmi előírások betartása.

Nem éri meg illegális bontóba vinni az autót, hiszen a használaton kívüli járművet a hulladékkezelők általában ingyen beszállítják a telepükre, és fizetnek is érte.

Nem éri meg kockáztatni, mert kemény szankciókra számíthatnak az illegális autóbontók - nyomatékosították a hatóságok szakemberei. A zöldhatóságok egy szabálytalan, környezetkárosító módon szétszerelt - és így ve- szélyes hulladéknak minősülő - autó miatt akár 324 ezer forintos bírságot is kiszabhatnak, az elkövető pedig környezetkárosítás esetén akár szabadságvesztéssel is sújtható. A Zöldkommandó bezárathatja a szabálytalan vagy illegális autóbontókat, talajszennyezés esetén pedig kármentesítésre kötelezheti a telep működtetőjét.

Nem mindegy ugyanis, hova kerül a motorolaj, az akkumulátor vagy az elektronikai hulladék. Amíg ezeket nem szerelik ki szabályosan a járműből, az veszélyes hulladéknak számít. Az is fontos szempont, hogy a szárazra fektetett , azaz a veszélyes folyadékoktól megszabadított járművek anyagait - üveget, fémet, gumit - a szabályos autóbontók szelektíven gyűjtik, és az arra alkalmas anyagokat újrahasznosítják. Csak a legálisan működő bontóban biz-tosítható, hogy a kibontott anyagok ne kerüljenek a talajba, vízbe vagy a levegőbe, és a veszélyes anyagokat is megfelelően tárolják azok speciális hulladékgyűjtőbe történő elszállításáig. A regisztrált, engedélyekkel rendelkező autóbontókban a hulladékká vált gépjárművek kezelése ellenőrizhető, és csak itt biztosított a környezetvédelmi előírások betartása.

Nem éri meg illegális bontóba vinni az autót, hiszen a használaton kívüli járművet a hulladékkezelők általában ingyen beszállítják a telepükre, és fizetnek is érte.

Nem éri meg kockáztatni, mert kemény szankciókra számíthatnak az illegális autóbontók - nyomatékosították a hatóságok szakemberei. A zöldhatóságok egy szabálytalan, környezetkárosító módon szétszerelt - és így ve- szélyes hulladéknak minősülő - autó miatt akár 324 ezer forintos bírságot is kiszabhatnak, az elkövető pedig környezetkárosítás esetén akár szabadságvesztéssel is sújtható. A Zöldkommandó bezárathatja a szabálytalan vagy illegális autóbontókat, talajszennyezés esetén pedig kármentesítésre kötelezheti a telep működtetőjét.

Nem mindegy ugyanis, hova kerül a motorolaj, az akkumulátor vagy az elektronikai hulladék. Amíg ezeket nem szerelik ki szabályosan a járműből, az veszélyes hulladéknak számít. Az is fontos szempont, hogy a szárazra fektetett , azaz a veszélyes folyadékoktól megszabadított járművek anyagait - üveget, fémet, gumit - a szabályos autóbontók szelektíven gyűjtik, és az arra alkalmas anyagokat újrahasznosítják. Csak a legálisan működő bontóban biz-tosítható, hogy a kibontott anyagok ne kerüljenek a talajba, vízbe vagy a levegőbe, és a veszélyes anyagokat is megfelelően tárolják azok speciális hulladékgyűjtőbe történő elszállításáig. A regisztrált, engedélyekkel rendelkező autóbontókban a hulladékká vált gépjárművek kezelése ellenőrizhető, és csak itt biztosított a környezetvédelmi előírások betartása.

Nem éri meg illegális bontóba vinni az autót, hiszen a használaton kívüli járművet a hulladékkezelők általában ingyen beszállítják a telepükre, és fizetnek is érte.

Nem mindegy ugyanis, hova kerül a motorolaj, az akkumulátor vagy az elektronikai hulladék. Amíg ezeket nem szerelik ki szabályosan a járműből, az veszélyes hulladéknak számít. Az is fontos szempont, hogy a szárazra fektetett , azaz a veszélyes folyadékoktól megszabadított járművek anyagait - üveget, fémet, gumit - a szabályos autóbontók szelektíven gyűjtik, és az arra alkalmas anyagokat újrahasznosítják. Csak a legálisan működő bontóban biz-tosítható, hogy a kibontott anyagok ne kerüljenek a talajba, vízbe vagy a levegőbe, és a veszélyes anyagokat is megfelelően tárolják azok speciális hulladékgyűjtőbe történő elszállításáig. A regisztrált, engedélyekkel rendelkező autóbontókban a hulladékká vált gépjárművek kezelése ellenőrizhető, és csak itt biztosított a környezetvédelmi előírások betartása.

Nem éri meg illegális bontóba vinni az autót, hiszen a használaton kívüli járművet a hulladékkezelők általában ingyen beszállítják a telepükre, és fizetnek is érte.

Nem mindegy ugyanis, hova kerül a motorolaj, az akkumulátor vagy az elektronikai hulladék. Amíg ezeket nem szerelik ki szabályosan a járműből, az veszélyes hulladéknak számít. Az is fontos szempont, hogy a szárazra fektetett , azaz a veszélyes folyadékoktól megszabadított járművek anyagait - üveget, fémet, gumit - a szabályos autóbontók szelektíven gyűjtik, és az arra alkalmas anyagokat újrahasznosítják. Csak a legálisan működő bontóban biz-tosítható, hogy a kibontott anyagok ne kerüljenek a talajba, vízbe vagy a levegőbe, és a veszélyes anyagokat is megfelelően tárolják azok speciális hulladékgyűjtőbe történő elszállításáig. A regisztrált, engedélyekkel rendelkező autóbontókban a hulladékká vált gépjárművek kezelése ellenőrizhető, és csak itt biztosított a környezetvédelmi előírások betartása.

Nem éri meg illegális bontóba vinni az autót, hiszen a használaton kívüli járművet a hulladékkezelők általában ingyen beszállítják a telepükre, és fizetnek is érte.

Nem éri meg illegális bontóba vinni az autót, hiszen a használaton kívüli járművet a hulladékkezelők általában ingyen beszállítják a telepükre, és fizetnek is érte.

Nem éri meg illegális bontóba vinni az autót, hiszen a használaton kívüli járművet a hulladékkezelők általában ingyen beszállítják a telepükre, és fizetnek is érte.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!