2010.01.06. 03:29
Ellenőrzött autóbontók
Novemberben újabb harmincegy autóbontót ellenőriztek az ország különböző részein a zöldkommandósok, ebből két helyszínen azonnal megtiltották az illegálisan végzett hulladékkezelési tevékenységet. Illegális hulladékkezelés miatt 11 hónap alatt 310 millió forint bírságot szabtak ki.
Az akció tavaly tavaszi indulása óta egyébként mint-egy 12 ezer tonnna illegáli- san kezelt hulladékra csaknem 310 millió forint bírsá-got szabtak ki a felügyelőségek - közölte a Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium sajtóirodája.
A területi környezetvédelmi, természetvédelmi és vízügyi felügyelőségek novemberben először a korábban ellenőrzött telephelyek kontrollvizsgálatát végezték el, majd továb-bi új helyszíneket is megvizsgáltak. Összesen harmincegy új helyszínen tartottak szemlét a zöldhatóságok, ebből tizenegy esetben a közlekedési hatóság, a rendőrség, az APEH, a VPOP, illetve az önkormányzat illetékeseinek részvételével. Az ellenőrzések nyomán tíz esetben várható hatósági kötelezés, bírság vagy felszólítás, két esetben a hatóságok azonnal megtiltották az illegálisan végzett hulladékkezelési tevékenységet. Két esetben társhatósági intézkedés történt, a többi telepen környezetvédelmi szempontból mindent rendben találtak a felügyelők.
Az év során - november végéig - összesen 409 helyszíni szemlét tartottak a fel-ügyelőségek, ebből 164 önálló, 245 zöldkommandós (több hatóság együttműködésével történt) ellenőrzés volt. Május és november között a zöldhatóságok 49 esetben azonnal megtiltották az illegális tevékenységet, öt esetben fordult elő környezetkárosítás, környezetveszélyeztetés. Az ellenőrzések kapcsán kötelezés, bírság kiszabása további 157 esetben, büntetőeljárás kezdeményezése pedig 4 esetben történt.
Nem éri meg kockáztatni, mert kemény szankciókra számíthatnak az illegális autóbontók - nyomatékosították a hatóságok szakemberei. A zöldhatóságok egy szabálytalan, környezetkárosító módon szétszerelt - és így ve- szélyes hulladéknak minősülő - autó miatt akár 324 ezer forintos bírságot is kiszabhatnak, az elkövető pedig környezetkárosítás esetén akár szabadságvesztéssel is sújtható. A Zöldkommandó bezárathatja a szabálytalan vagy illegális autóbontókat, talajszennyezés esetén pedig kármentesítésre kötelezheti a telep működtetőjét.
Nem mindegy ugyanis, hova kerül a motorolaj, az akkumulátor vagy az elektronikai hulladék. Amíg ezeket nem szerelik ki szabályosan a járműből, az veszélyes hulladéknak számít. Az is fontos szempont, hogy a szárazra fektetett , azaz a veszélyes folyadékoktól megszabadított járművek anyagait - üveget, fémet, gumit - a szabályos autóbontók szelektíven gyűjtik, és az arra alkalmas anyagokat újrahasznosítják. Csak a legálisan működő bontóban biz-tosítható, hogy a kibontott anyagok ne kerüljenek a talajba, vízbe vagy a levegőbe, és a veszélyes anyagokat is megfelelően tárolják azok speciális hulladékgyűjtőbe történő elszállításáig. A regisztrált, engedélyekkel rendelkező autóbontókban a hulladékká vált gépjárművek kezelése ellenőrizhető, és csak itt biztosított a környezetvédelmi előírások betartása.
Nem éri meg illegális bontóba vinni az autót, hiszen a használaton kívüli járművet a hulladékkezelők általában ingyen beszállítják a telepükre, és fizetnek is érte.
Az akció tavaly tavaszi indulása óta egyébként mint-egy 12 ezer tonnna illegáli- san kezelt hulladékra csaknem 310 millió forint bírsá-got szabtak ki a felügyelőségek - közölte a Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium sajtóirodája.
A területi környezetvédelmi, természetvédelmi és vízügyi felügyelőségek novemberben először a korábban ellenőrzött telephelyek kontrollvizsgálatát végezték el, majd továb-bi új helyszíneket is megvizsgáltak. Összesen harmincegy új helyszínen tartottak szemlét a zöldhatóságok, ebből tizenegy esetben a közlekedési hatóság, a rendőrség, az APEH, a VPOP, illetve az önkormányzat illetékeseinek részvételével. Az ellenőrzések nyomán tíz esetben várható hatósági kötelezés, bírság vagy felszólítás, két esetben a hatóságok azonnal megtiltották az illegálisan végzett hulladékkezelési tevékenységet. Két esetben társhatósági intézkedés történt, a többi telepen környezetvédelmi szempontból mindent rendben találtak a felügyelők.
Az év során - november végéig - összesen 409 helyszíni szemlét tartottak a fel-ügyelőségek, ebből 164 önálló, 245 zöldkommandós (több hatóság együttműködésével történt) ellenőrzés volt. Május és november között a zöldhatóságok 49 esetben azonnal megtiltották az illegális tevékenységet, öt esetben fordult elő környezetkárosítás, környezetveszélyeztetés. Az ellenőrzések kapcsán kötelezés, bírság kiszabása további 157 esetben, büntetőeljárás kezdeményezése pedig 4 esetben történt.
Nem éri meg kockáztatni, mert kemény szankciókra számíthatnak az illegális autóbontók - nyomatékosították a hatóságok szakemberei. A zöldhatóságok egy szabálytalan, környezetkárosító módon szétszerelt - és így ve- szélyes hulladéknak minősülő - autó miatt akár 324 ezer forintos bírságot is kiszabhatnak, az elkövető pedig környezetkárosítás esetén akár szabadságvesztéssel is sújtható. A Zöldkommandó bezárathatja a szabálytalan vagy illegális autóbontókat, talajszennyezés esetén pedig kármentesítésre kötelezheti a telep működtetőjét.
Nem mindegy ugyanis, hova kerül a motorolaj, az akkumulátor vagy az elektronikai hulladék. Amíg ezeket nem szerelik ki szabályosan a járműből, az veszélyes hulladéknak számít. Az is fontos szempont, hogy a szárazra fektetett , azaz a veszélyes folyadékoktól megszabadított járművek anyagait - üveget, fémet, gumit - a szabályos autóbontók szelektíven gyűjtik, és az arra alkalmas anyagokat újrahasznosítják. Csak a legálisan működő bontóban biz-tosítható, hogy a kibontott anyagok ne kerüljenek a talajba, vízbe vagy a levegőbe, és a veszélyes anyagokat is megfelelően tárolják azok speciális hulladékgyűjtőbe történő elszállításáig. A regisztrált, engedélyekkel rendelkező autóbontókban a hulladékká vált gépjárművek kezelése ellenőrizhető, és csak itt biztosított a környezetvédelmi előírások betartása.
Nem éri meg illegális bontóba vinni az autót, hiszen a használaton kívüli járművet a hulladékkezelők általában ingyen beszállítják a telepükre, és fizetnek is érte.
A területi környezetvédelmi, természetvédelmi és vízügyi felügyelőségek novemberben először a korábban ellenőrzött telephelyek kontrollvizsgálatát végezték el, majd továb-bi új helyszíneket is megvizsgáltak. Összesen harmincegy új helyszínen tartottak szemlét a zöldhatóságok, ebből tizenegy esetben a közlekedési hatóság, a rendőrség, az APEH, a VPOP, illetve az önkormányzat illetékeseinek részvételével. Az ellenőrzések nyomán tíz esetben várható hatósági kötelezés, bírság vagy felszólítás, két esetben a hatóságok azonnal megtiltották az illegálisan végzett hulladékkezelési tevékenységet. Két esetben társhatósági intézkedés történt, a többi telepen környezetvédelmi szempontból mindent rendben találtak a felügyelők.
Az év során - november végéig - összesen 409 helyszíni szemlét tartottak a fel-ügyelőségek, ebből 164 önálló, 245 zöldkommandós (több hatóság együttműködésével történt) ellenőrzés volt. Május és november között a zöldhatóságok 49 esetben azonnal megtiltották az illegális tevékenységet, öt esetben fordult elő környezetkárosítás, környezetveszélyeztetés. Az ellenőrzések kapcsán kötelezés, bírság kiszabása további 157 esetben, büntetőeljárás kezdeményezése pedig 4 esetben történt.
Nem éri meg kockáztatni, mert kemény szankciókra számíthatnak az illegális autóbontók - nyomatékosították a hatóságok szakemberei. A zöldhatóságok egy szabálytalan, környezetkárosító módon szétszerelt - és így ve- szélyes hulladéknak minősülő - autó miatt akár 324 ezer forintos bírságot is kiszabhatnak, az elkövető pedig környezetkárosítás esetén akár szabadságvesztéssel is sújtható. A Zöldkommandó bezárathatja a szabálytalan vagy illegális autóbontókat, talajszennyezés esetén pedig kármentesítésre kötelezheti a telep működtetőjét.
Nem mindegy ugyanis, hova kerül a motorolaj, az akkumulátor vagy az elektronikai hulladék. Amíg ezeket nem szerelik ki szabályosan a járműből, az veszélyes hulladéknak számít. Az is fontos szempont, hogy a szárazra fektetett , azaz a veszélyes folyadékoktól megszabadított járművek anyagait - üveget, fémet, gumit - a szabályos autóbontók szelektíven gyűjtik, és az arra alkalmas anyagokat újrahasznosítják. Csak a legálisan működő bontóban biz-tosítható, hogy a kibontott anyagok ne kerüljenek a talajba, vízbe vagy a levegőbe, és a veszélyes anyagokat is megfelelően tárolják azok speciális hulladékgyűjtőbe történő elszállításáig. A regisztrált, engedélyekkel rendelkező autóbontókban a hulladékká vált gépjárművek kezelése ellenőrizhető, és csak itt biztosított a környezetvédelmi előírások betartása.
Nem éri meg illegális bontóba vinni az autót, hiszen a használaton kívüli járművet a hulladékkezelők általában ingyen beszállítják a telepükre, és fizetnek is érte.
A területi környezetvédelmi, természetvédelmi és vízügyi felügyelőségek novemberben először a korábban ellenőrzött telephelyek kontrollvizsgálatát végezték el, majd továb-bi új helyszíneket is megvizsgáltak. Összesen harmincegy új helyszínen tartottak szemlét a zöldhatóságok, ebből tizenegy esetben a közlekedési hatóság, a rendőrség, az APEH, a VPOP, illetve az önkormányzat illetékeseinek részvételével. Az ellenőrzések nyomán tíz esetben várható hatósági kötelezés, bírság vagy felszólítás, két esetben a hatóságok azonnal megtiltották az illegálisan végzett hulladékkezelési tevékenységet. Két esetben társhatósági intézkedés történt, a többi telepen környezetvédelmi szempontból mindent rendben találtak a felügyelők.
Az év során - november végéig - összesen 409 helyszíni szemlét tartottak a fel-ügyelőségek, ebből 164 önálló, 245 zöldkommandós (több hatóság együttműködésével történt) ellenőrzés volt. Május és november között a zöldhatóságok 49 esetben azonnal megtiltották az illegális tevékenységet, öt esetben fordult elő környezetkárosítás, környezetveszélyeztetés. Az ellenőrzések kapcsán kötelezés, bírság kiszabása további 157 esetben, büntetőeljárás kezdeményezése pedig 4 esetben történt.
Nem éri meg kockáztatni, mert kemény szankciókra számíthatnak az illegális autóbontók - nyomatékosították a hatóságok szakemberei. A zöldhatóságok egy szabálytalan, környezetkárosító módon szétszerelt - és így ve- szélyes hulladéknak minősülő - autó miatt akár 324 ezer forintos bírságot is kiszabhatnak, az elkövető pedig környezetkárosítás esetén akár szabadságvesztéssel is sújtható. A Zöldkommandó bezárathatja a szabálytalan vagy illegális autóbontókat, talajszennyezés esetén pedig kármentesítésre kötelezheti a telep működtetőjét.
Nem mindegy ugyanis, hova kerül a motorolaj, az akkumulátor vagy az elektronikai hulladék. Amíg ezeket nem szerelik ki szabályosan a járműből, az veszélyes hulladéknak számít. Az is fontos szempont, hogy a szárazra fektetett , azaz a veszélyes folyadékoktól megszabadított járművek anyagait - üveget, fémet, gumit - a szabályos autóbontók szelektíven gyűjtik, és az arra alkalmas anyagokat újrahasznosítják. Csak a legálisan működő bontóban biz-tosítható, hogy a kibontott anyagok ne kerüljenek a talajba, vízbe vagy a levegőbe, és a veszélyes anyagokat is megfelelően tárolják azok speciális hulladékgyűjtőbe történő elszállításáig. A regisztrált, engedélyekkel rendelkező autóbontókban a hulladékká vált gépjárművek kezelése ellenőrizhető, és csak itt biztosított a környezetvédelmi előírások betartása.
Nem éri meg illegális bontóba vinni az autót, hiszen a használaton kívüli járművet a hulladékkezelők általában ingyen beszállítják a telepükre, és fizetnek is érte.
Az év során - november végéig - összesen 409 helyszíni szemlét tartottak a fel-ügyelőségek, ebből 164 önálló, 245 zöldkommandós (több hatóság együttműködésével történt) ellenőrzés volt. Május és november között a zöldhatóságok 49 esetben azonnal megtiltották az illegális tevékenységet, öt esetben fordult elő környezetkárosítás, környezetveszélyeztetés. Az ellenőrzések kapcsán kötelezés, bírság kiszabása további 157 esetben, büntetőeljárás kezdeményezése pedig 4 esetben történt.
Nem éri meg kockáztatni, mert kemény szankciókra számíthatnak az illegális autóbontók - nyomatékosították a hatóságok szakemberei. A zöldhatóságok egy szabálytalan, környezetkárosító módon szétszerelt - és így ve- szélyes hulladéknak minősülő - autó miatt akár 324 ezer forintos bírságot is kiszabhatnak, az elkövető pedig környezetkárosítás esetén akár szabadságvesztéssel is sújtható. A Zöldkommandó bezárathatja a szabálytalan vagy illegális autóbontókat, talajszennyezés esetén pedig kármentesítésre kötelezheti a telep működtetőjét.
Nem mindegy ugyanis, hova kerül a motorolaj, az akkumulátor vagy az elektronikai hulladék. Amíg ezeket nem szerelik ki szabályosan a járműből, az veszélyes hulladéknak számít. Az is fontos szempont, hogy a szárazra fektetett , azaz a veszélyes folyadékoktól megszabadított járművek anyagait - üveget, fémet, gumit - a szabályos autóbontók szelektíven gyűjtik, és az arra alkalmas anyagokat újrahasznosítják. Csak a legálisan működő bontóban biz-tosítható, hogy a kibontott anyagok ne kerüljenek a talajba, vízbe vagy a levegőbe, és a veszélyes anyagokat is megfelelően tárolják azok speciális hulladékgyűjtőbe történő elszállításáig. A regisztrált, engedélyekkel rendelkező autóbontókban a hulladékká vált gépjárművek kezelése ellenőrizhető, és csak itt biztosított a környezetvédelmi előírások betartása.
Nem éri meg illegális bontóba vinni az autót, hiszen a használaton kívüli járművet a hulladékkezelők általában ingyen beszállítják a telepükre, és fizetnek is érte.
Az év során - november végéig - összesen 409 helyszíni szemlét tartottak a fel-ügyelőségek, ebből 164 önálló, 245 zöldkommandós (több hatóság együttműködésével történt) ellenőrzés volt. Május és november között a zöldhatóságok 49 esetben azonnal megtiltották az illegális tevékenységet, öt esetben fordult elő környezetkárosítás, környezetveszélyeztetés. Az ellenőrzések kapcsán kötelezés, bírság kiszabása további 157 esetben, büntetőeljárás kezdeményezése pedig 4 esetben történt.
Nem éri meg kockáztatni, mert kemény szankciókra számíthatnak az illegális autóbontók - nyomatékosították a hatóságok szakemberei. A zöldhatóságok egy szabálytalan, környezetkárosító módon szétszerelt - és így ve- szélyes hulladéknak minősülő - autó miatt akár 324 ezer forintos bírságot is kiszabhatnak, az elkövető pedig környezetkárosítás esetén akár szabadságvesztéssel is sújtható. A Zöldkommandó bezárathatja a szabálytalan vagy illegális autóbontókat, talajszennyezés esetén pedig kármentesítésre kötelezheti a telep működtetőjét.
Nem mindegy ugyanis, hova kerül a motorolaj, az akkumulátor vagy az elektronikai hulladék. Amíg ezeket nem szerelik ki szabályosan a járműből, az veszélyes hulladéknak számít. Az is fontos szempont, hogy a szárazra fektetett , azaz a veszélyes folyadékoktól megszabadított járművek anyagait - üveget, fémet, gumit - a szabályos autóbontók szelektíven gyűjtik, és az arra alkalmas anyagokat újrahasznosítják. Csak a legálisan működő bontóban biz-tosítható, hogy a kibontott anyagok ne kerüljenek a talajba, vízbe vagy a levegőbe, és a veszélyes anyagokat is megfelelően tárolják azok speciális hulladékgyűjtőbe történő elszállításáig. A regisztrált, engedélyekkel rendelkező autóbontókban a hulladékká vált gépjárművek kezelése ellenőrizhető, és csak itt biztosított a környezetvédelmi előírások betartása.
Nem éri meg illegális bontóba vinni az autót, hiszen a használaton kívüli járművet a hulladékkezelők általában ingyen beszállítják a telepükre, és fizetnek is érte.
Nem éri meg kockáztatni, mert kemény szankciókra számíthatnak az illegális autóbontók - nyomatékosították a hatóságok szakemberei. A zöldhatóságok egy szabálytalan, környezetkárosító módon szétszerelt - és így ve- szélyes hulladéknak minősülő - autó miatt akár 324 ezer forintos bírságot is kiszabhatnak, az elkövető pedig környezetkárosítás esetén akár szabadságvesztéssel is sújtható. A Zöldkommandó bezárathatja a szabálytalan vagy illegális autóbontókat, talajszennyezés esetén pedig kármentesítésre kötelezheti a telep működtetőjét.
Nem mindegy ugyanis, hova kerül a motorolaj, az akkumulátor vagy az elektronikai hulladék. Amíg ezeket nem szerelik ki szabályosan a járműből, az veszélyes hulladéknak számít. Az is fontos szempont, hogy a szárazra fektetett , azaz a veszélyes folyadékoktól megszabadított járművek anyagait - üveget, fémet, gumit - a szabályos autóbontók szelektíven gyűjtik, és az arra alkalmas anyagokat újrahasznosítják. Csak a legálisan működő bontóban biz-tosítható, hogy a kibontott anyagok ne kerüljenek a talajba, vízbe vagy a levegőbe, és a veszélyes anyagokat is megfelelően tárolják azok speciális hulladékgyűjtőbe történő elszállításáig. A regisztrált, engedélyekkel rendelkező autóbontókban a hulladékká vált gépjárművek kezelése ellenőrizhető, és csak itt biztosított a környezetvédelmi előírások betartása.
Nem éri meg illegális bontóba vinni az autót, hiszen a használaton kívüli járművet a hulladékkezelők általában ingyen beszállítják a telepükre, és fizetnek is érte.
Nem éri meg kockáztatni, mert kemény szankciókra számíthatnak az illegális autóbontók - nyomatékosították a hatóságok szakemberei. A zöldhatóságok egy szabálytalan, környezetkárosító módon szétszerelt - és így ve- szélyes hulladéknak minősülő - autó miatt akár 324 ezer forintos bírságot is kiszabhatnak, az elkövető pedig környezetkárosítás esetén akár szabadságvesztéssel is sújtható. A Zöldkommandó bezárathatja a szabálytalan vagy illegális autóbontókat, talajszennyezés esetén pedig kármentesítésre kötelezheti a telep működtetőjét.
Nem mindegy ugyanis, hova kerül a motorolaj, az akkumulátor vagy az elektronikai hulladék. Amíg ezeket nem szerelik ki szabályosan a járműből, az veszélyes hulladéknak számít. Az is fontos szempont, hogy a szárazra fektetett , azaz a veszélyes folyadékoktól megszabadított járművek anyagait - üveget, fémet, gumit - a szabályos autóbontók szelektíven gyűjtik, és az arra alkalmas anyagokat újrahasznosítják. Csak a legálisan működő bontóban biz-tosítható, hogy a kibontott anyagok ne kerüljenek a talajba, vízbe vagy a levegőbe, és a veszélyes anyagokat is megfelelően tárolják azok speciális hulladékgyűjtőbe történő elszállításáig. A regisztrált, engedélyekkel rendelkező autóbontókban a hulladékká vált gépjárművek kezelése ellenőrizhető, és csak itt biztosított a környezetvédelmi előírások betartása.
Nem éri meg illegális bontóba vinni az autót, hiszen a használaton kívüli járművet a hulladékkezelők általában ingyen beszállítják a telepükre, és fizetnek is érte.
Nem mindegy ugyanis, hova kerül a motorolaj, az akkumulátor vagy az elektronikai hulladék. Amíg ezeket nem szerelik ki szabályosan a járműből, az veszélyes hulladéknak számít. Az is fontos szempont, hogy a szárazra fektetett , azaz a veszélyes folyadékoktól megszabadított járművek anyagait - üveget, fémet, gumit - a szabályos autóbontók szelektíven gyűjtik, és az arra alkalmas anyagokat újrahasznosítják. Csak a legálisan működő bontóban biz-tosítható, hogy a kibontott anyagok ne kerüljenek a talajba, vízbe vagy a levegőbe, és a veszélyes anyagokat is megfelelően tárolják azok speciális hulladékgyűjtőbe történő elszállításáig. A regisztrált, engedélyekkel rendelkező autóbontókban a hulladékká vált gépjárművek kezelése ellenőrizhető, és csak itt biztosított a környezetvédelmi előírások betartása.
Nem éri meg illegális bontóba vinni az autót, hiszen a használaton kívüli járművet a hulladékkezelők általában ingyen beszállítják a telepükre, és fizetnek is érte.
Nem mindegy ugyanis, hova kerül a motorolaj, az akkumulátor vagy az elektronikai hulladék. Amíg ezeket nem szerelik ki szabályosan a járműből, az veszélyes hulladéknak számít. Az is fontos szempont, hogy a szárazra fektetett , azaz a veszélyes folyadékoktól megszabadított járművek anyagait - üveget, fémet, gumit - a szabályos autóbontók szelektíven gyűjtik, és az arra alkalmas anyagokat újrahasznosítják. Csak a legálisan működő bontóban biz-tosítható, hogy a kibontott anyagok ne kerüljenek a talajba, vízbe vagy a levegőbe, és a veszélyes anyagokat is megfelelően tárolják azok speciális hulladékgyűjtőbe történő elszállításáig. A regisztrált, engedélyekkel rendelkező autóbontókban a hulladékká vált gépjárművek kezelése ellenőrizhető, és csak itt biztosított a környezetvédelmi előírások betartása.
Nem éri meg illegális bontóba vinni az autót, hiszen a használaton kívüli járművet a hulladékkezelők általában ingyen beszállítják a telepükre, és fizetnek is érte.
Nem éri meg illegális bontóba vinni az autót, hiszen a használaton kívüli járművet a hulladékkezelők általában ingyen beszállítják a telepükre, és fizetnek is érte.
Nem éri meg illegális bontóba vinni az autót, hiszen a használaton kívüli járművet a hulladékkezelők általában ingyen beszállítják a telepükre, és fizetnek is érte.