Gazdaság

2011.03.25. 03:27

Még bíznak a KÖZOP-ban

A fórumon - a Vas Megyei Kereskedelmi és Iparkamara felkérésére - a helyi szervezetek közúti fejlesztésekkel kapcsolatos álláspontját Katona Ferenc közlekedési szakember ismertette.

Vas Népe

Ugyanis Vas megyében az elsőrendű főutakon a forgalom csaknem háromszorosa, a másodrendű főutakon pedig mintegy duplája annak, mint ami Zala megyében bonyolódik. Erre, valamint a tervezett beruházások megfelelő előkészítettségére tekintettel a közlekedés fejlesztésében együttműködő vasi szervezetek bíznak abban, hogy a nagyfokú konszenzussal kialakított Közlekedés Operatív Programban (KÖZOP) megfogalmazott, a megyét érintő fejlesztések 2015-ig megvalósulnak. Így az M86-os Szombathely és Győr között, a 86-os 2x2 sávos út Szombathely és Körmend között, az útszélesítés és elkerülő út építés Körmend és az országhatár között. Csakúgy - a KÖZOP-ban ugyancsak szereplő - M8-as Körmend és az országhatár között.

Amennyiben ezek az utak megépülnek, akkor a jelenlegi két órával szemben egy óra alatt lehetne eljutni Győrbe, s ötven perccel hamarabb Grácba. Nagy előnyöket ígér Szombathely és Kőszeg között a 87-es út fejlesztése is, hiszen akkor már akár ingázni is lehet Szombathelyről Bécsbe, hiszen alig több mint egy óráig tart majd az út.

Ezek a fejlesztések azonban nem csak a megyében élők számára fontosak, hanem egy olyan térség számára, amelyben két főváros is található, s mintegy hárommillió ember lakik, s közlekedni szeretne.

Ami pedig az elkövetkező időszak terveit illeti. A további fejlesztések közül a harmadik ciklusban szerepel a 87-es út megépítése, azaz ennek 2024-ig kellene elkészülnie. Ez azért nonszensz, mert az osztrákok már a határ közelében vannak, s már csak ránk várnak. Így ezt a fejlesztést ezért is célszerű lenne legalább a második programciklusba előrehozni. Bükfürdőre évente csaknem egymillióan látogatnak el, így sürgető feladat lenne a megközelítésének a javítása, s ezzel nem lehet várni a 2030 utánig. Ezért az M9 északi ágának a fejlesztését is célszerűbb lenne előresorolni.

Katona Ferenc rámutatott arra is, hogy a korábbi beruházási költségek alapján a Vas megyei útépítések becsült költsége mintegy fele a hosszú távú tervekben szereplő összegeknek.

Ugyanis Vas megyében az elsőrendű főutakon a forgalom csaknem háromszorosa, a másodrendű főutakon pedig mintegy duplája annak, mint ami Zala megyében bonyolódik. Erre, valamint a tervezett beruházások megfelelő előkészítettségére tekintettel a közlekedés fejlesztésében együttműködő vasi szervezetek bíznak abban, hogy a nagyfokú konszenzussal kialakított Közlekedés Operatív Programban (KÖZOP) megfogalmazott, a megyét érintő fejlesztések 2015-ig megvalósulnak. Így az M86-os Szombathely és Győr között, a 86-os 2x2 sávos út Szombathely és Körmend között, az útszélesítés és elkerülő út építés Körmend és az országhatár között. Csakúgy - a KÖZOP-ban ugyancsak szereplő - M8-as Körmend és az országhatár között.

Amennyiben ezek az utak megépülnek, akkor a jelenlegi két órával szemben egy óra alatt lehetne eljutni Győrbe, s ötven perccel hamarabb Grácba. Nagy előnyöket ígér Szombathely és Kőszeg között a 87-es út fejlesztése is, hiszen akkor már akár ingázni is lehet Szombathelyről Bécsbe, hiszen alig több mint egy óráig tart majd az út.

Ezek a fejlesztések azonban nem csak a megyében élők számára fontosak, hanem egy olyan térség számára, amelyben két főváros is található, s mintegy hárommillió ember lakik, s közlekedni szeretne.

Ami pedig az elkövetkező időszak terveit illeti. A további fejlesztések közül a harmadik ciklusban szerepel a 87-es út megépítése, azaz ennek 2024-ig kellene elkészülnie. Ez azért nonszensz, mert az osztrákok már a határ közelében vannak, s már csak ránk várnak. Így ezt a fejlesztést ezért is célszerű lenne legalább a második programciklusba előrehozni. Bükfürdőre évente csaknem egymillióan látogatnak el, így sürgető feladat lenne a megközelítésének a javítása, s ezzel nem lehet várni a 2030 utánig. Ezért az M9 északi ágának a fejlesztését is célszerűbb lenne előresorolni.

Katona Ferenc rámutatott arra is, hogy a korábbi beruházási költségek alapján a Vas megyei útépítések becsült költsége mintegy fele a hosszú távú tervekben szereplő összegeknek.

Amennyiben ezek az utak megépülnek, akkor a jelenlegi két órával szemben egy óra alatt lehetne eljutni Győrbe, s ötven perccel hamarabb Grácba. Nagy előnyöket ígér Szombathely és Kőszeg között a 87-es út fejlesztése is, hiszen akkor már akár ingázni is lehet Szombathelyről Bécsbe, hiszen alig több mint egy óráig tart majd az út.

Ezek a fejlesztések azonban nem csak a megyében élők számára fontosak, hanem egy olyan térség számára, amelyben két főváros is található, s mintegy hárommillió ember lakik, s közlekedni szeretne.

Ami pedig az elkövetkező időszak terveit illeti. A további fejlesztések közül a harmadik ciklusban szerepel a 87-es út megépítése, azaz ennek 2024-ig kellene elkészülnie. Ez azért nonszensz, mert az osztrákok már a határ közelében vannak, s már csak ránk várnak. Így ezt a fejlesztést ezért is célszerű lenne legalább a második programciklusba előrehozni. Bükfürdőre évente csaknem egymillióan látogatnak el, így sürgető feladat lenne a megközelítésének a javítása, s ezzel nem lehet várni a 2030 utánig. Ezért az M9 északi ágának a fejlesztését is célszerűbb lenne előresorolni.

Katona Ferenc rámutatott arra is, hogy a korábbi beruházási költségek alapján a Vas megyei útépítések becsült költsége mintegy fele a hosszú távú tervekben szereplő összegeknek.

Amennyiben ezek az utak megépülnek, akkor a jelenlegi két órával szemben egy óra alatt lehetne eljutni Győrbe, s ötven perccel hamarabb Grácba. Nagy előnyöket ígér Szombathely és Kőszeg között a 87-es út fejlesztése is, hiszen akkor már akár ingázni is lehet Szombathelyről Bécsbe, hiszen alig több mint egy óráig tart majd az út.

Ezek a fejlesztések azonban nem csak a megyében élők számára fontosak, hanem egy olyan térség számára, amelyben két főváros is található, s mintegy hárommillió ember lakik, s közlekedni szeretne.

Ami pedig az elkövetkező időszak terveit illeti. A további fejlesztések közül a harmadik ciklusban szerepel a 87-es út megépítése, azaz ennek 2024-ig kellene elkészülnie. Ez azért nonszensz, mert az osztrákok már a határ közelében vannak, s már csak ránk várnak. Így ezt a fejlesztést ezért is célszerű lenne legalább a második programciklusba előrehozni. Bükfürdőre évente csaknem egymillióan látogatnak el, így sürgető feladat lenne a megközelítésének a javítása, s ezzel nem lehet várni a 2030 utánig. Ezért az M9 északi ágának a fejlesztését is célszerűbb lenne előresorolni.

Katona Ferenc rámutatott arra is, hogy a korábbi beruházási költségek alapján a Vas megyei útépítések becsült költsége mintegy fele a hosszú távú tervekben szereplő összegeknek.

Ezek a fejlesztések azonban nem csak a megyében élők számára fontosak, hanem egy olyan térség számára, amelyben két főváros is található, s mintegy hárommillió ember lakik, s közlekedni szeretne.

Ami pedig az elkövetkező időszak terveit illeti. A további fejlesztések közül a harmadik ciklusban szerepel a 87-es út megépítése, azaz ennek 2024-ig kellene elkészülnie. Ez azért nonszensz, mert az osztrákok már a határ közelében vannak, s már csak ránk várnak. Így ezt a fejlesztést ezért is célszerű lenne legalább a második programciklusba előrehozni. Bükfürdőre évente csaknem egymillióan látogatnak el, így sürgető feladat lenne a megközelítésének a javítása, s ezzel nem lehet várni a 2030 utánig. Ezért az M9 északi ágának a fejlesztését is célszerűbb lenne előresorolni.

Katona Ferenc rámutatott arra is, hogy a korábbi beruházási költségek alapján a Vas megyei útépítések becsült költsége mintegy fele a hosszú távú tervekben szereplő összegeknek.

Ezek a fejlesztések azonban nem csak a megyében élők számára fontosak, hanem egy olyan térség számára, amelyben két főváros is található, s mintegy hárommillió ember lakik, s közlekedni szeretne.

Ami pedig az elkövetkező időszak terveit illeti. A további fejlesztések közül a harmadik ciklusban szerepel a 87-es út megépítése, azaz ennek 2024-ig kellene elkészülnie. Ez azért nonszensz, mert az osztrákok már a határ közelében vannak, s már csak ránk várnak. Így ezt a fejlesztést ezért is célszerű lenne legalább a második programciklusba előrehozni. Bükfürdőre évente csaknem egymillióan látogatnak el, így sürgető feladat lenne a megközelítésének a javítása, s ezzel nem lehet várni a 2030 utánig. Ezért az M9 északi ágának a fejlesztését is célszerűbb lenne előresorolni.

Katona Ferenc rámutatott arra is, hogy a korábbi beruházási költségek alapján a Vas megyei útépítések becsült költsége mintegy fele a hosszú távú tervekben szereplő összegeknek.

Ami pedig az elkövetkező időszak terveit illeti. A további fejlesztések közül a harmadik ciklusban szerepel a 87-es út megépítése, azaz ennek 2024-ig kellene elkészülnie. Ez azért nonszensz, mert az osztrákok már a határ közelében vannak, s már csak ránk várnak. Így ezt a fejlesztést ezért is célszerű lenne legalább a második programciklusba előrehozni. Bükfürdőre évente csaknem egymillióan látogatnak el, így sürgető feladat lenne a megközelítésének a javítása, s ezzel nem lehet várni a 2030 utánig. Ezért az M9 északi ágának a fejlesztését is célszerűbb lenne előresorolni.

Katona Ferenc rámutatott arra is, hogy a korábbi beruházási költségek alapján a Vas megyei útépítések becsült költsége mintegy fele a hosszú távú tervekben szereplő összegeknek.

Ami pedig az elkövetkező időszak terveit illeti. A további fejlesztések közül a harmadik ciklusban szerepel a 87-es út megépítése, azaz ennek 2024-ig kellene elkészülnie. Ez azért nonszensz, mert az osztrákok már a határ közelében vannak, s már csak ránk várnak. Így ezt a fejlesztést ezért is célszerű lenne legalább a második programciklusba előrehozni. Bükfürdőre évente csaknem egymillióan látogatnak el, így sürgető feladat lenne a megközelítésének a javítása, s ezzel nem lehet várni a 2030 utánig. Ezért az M9 északi ágának a fejlesztését is célszerűbb lenne előresorolni.

Katona Ferenc rámutatott arra is, hogy a korábbi beruházási költségek alapján a Vas megyei útépítések becsült költsége mintegy fele a hosszú távú tervekben szereplő összegeknek.

Katona Ferenc rámutatott arra is, hogy a korábbi beruházási költségek alapján a Vas megyei útépítések becsült költsége mintegy fele a hosszú távú tervekben szereplő összegeknek.

Katona Ferenc rámutatott arra is, hogy a korábbi beruházási költségek alapján a Vas megyei útépítések becsült költsége mintegy fele a hosszú távú tervekben szereplő összegeknek.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!