Gazdaság

2012.07.22. 19:47

Leépítés: Vasban 15-20 dolgozótól válik meg a Car-Inside Kft.

Jánosháza – Egyik gyártási projektjét más országba költözteti, s így a Lentiben lévő telephelyén közel százötven fős leépítést hajt végre a Car-Inside Kft.

Kiss Tamás

A fentiekkel összefüggésben a cég körmendi és jánosházi telephelyén is felmondanak összesen 15- 20 dolgozónak. Várhatóan közel másfél száz dolgozójától válik meg rövid időn belül a járműipari beszállítóként belső kárpitokat előállító Car-Inside Kft. lenti telephelye.

Laptársunk, a Zalai Hírlap információi szerint ezt kedden közölték a dolgozókkal, és a törvényi kötelezettségnek megfelelően a munkaügyi központ felé is jelezték a csoportos létszámleépítés tervét. Az ok elsősorban gazdasági eredetű, a német Prevent konszernhez tartozó, ám valójában bosnyák tulajdonossal rendelkező Car-Inside Kft. ugyanis Lentiben várhatóan végleg befejezi az egyik ismert autótípushoz készített üléshuzatok varrását. Ez utóbbiról Csillag Balázs, a cég ügyvezető igazgatója informálta a zalai lapot, aki érdeklődésünkre is megerősítette: a szóban forgó gyártási projektet a cég tulajdonosi döntés nyomán viszi át Lentiből egy másik országba.



Csillag Balázs arra is kitért, hogy az elhatározás mögött költség-hatékonysági számítások állnak, nevezetesen az, hogy Magyarországon ma többe kerül egy ugyanannyit kereső dolgozó foglalkoztatása, mint mondjuk Bosznia- Hercegovinában. (Laptársunknak nyilatkozva Csillag Balázs aláhúzta: az intézkedést több hónapon át tartó egyeztetés előzte meg, és a számok egyértelműen azt mutatták, hogy a termelés Magyarországon nem tud nyereséges lenni.) Az ügyvezető arra is kitért, hogy a leépítés elsősorban

Lentit érinti, ám miután az üléshuzatok szabászata Körmenden, a raktározása pedig Jánosházán történik, a Car-Inside említett két vasi telephelyén is megszűnik előreláthatólag 15-20 munkahely. Csillag Balázs érdeklődésünkre elmondta: a Jánosházán 90 dolgozónak munkát adó interiőr- projekt tovább folytatódik. Az ügyvezetőtől megtudtuk: a kieső projekt helyére új megbízásokat keresnek, s lát is reális esélyt arra, hogy egy hónapon belül újabb szerződéseket tudjanak kötni. Jelenleg azonban nincs olyan munka, amelyre biztosan tudná mondani, hogy helyettesíti a kieső projektet. Amennyiben ez így marad, úgy a leépítés elkerülhetetlen lesz, ezért tették meg a bejelentést.

Az Eybl International csődje 2009. január elején a magyar leányvállalatot is magával rántotta. A feslzámoló a cég életben tartása mellett döntött, s az Eybl legnagyobb partnerét, a BMW-t is sikerült meggyőznie a további együttműködésről. Az Ebyl Hungáriát végül a Car-Inside vette meg.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!