2016.08.13. 08:03
A Páneurópai Piknik Emlékparkról Dél-Afrikában is hallottak - de hatékonyabb marketing kell
Hogyan lehetne nemzetközi fogadóterületté fejleszteni a Páneurópai Piknik Emlékparkot? - erről tartott előadást a Dél-afrikai Köztársaságban rendezett Szabadidő és Turizmus Világkongresszuson Barcza Attila, Sopron ifjúsági, turisztikai és sportbizottságának elnöke, a Nyugat-magyarországi Egyetem óraadó tanára, aki a dr. Locsmándi Szabolccsal közösen végzett kutatásáról számolt be.
A világkongresszuson részt vett dr. Fábián Attila, a Nyugat-magyarországi Egyetem Közgazdaságtudományi Kar dékánja, aki hozzászólásában kifejtette a történelmi emlékhelyek turisztikai hasznosításának lehetőségét, valamint dr. Bánhidi Miklós, a győri Széchenyi-egyetem Apáczai-kar rekreológia tanszékének vezetője, továbbá öt győri hallgató is felszólalt.
A világkongresszuson Barcza Attila, Sopron ifjúsági, turisztikai és sportbizottságának elnöke is beszélt
Barcza Attilától megtudtuk: a kutatás során azt vizsgálták, hogy, ha Sopronban megvalósulnak a 2020-ig tervezett infrastrukturális fejlesztések - az M85-ös gyorsforgalmi út megépítése, az emlékpark átfogó fejlesztése, a belváros teljes rekonstrukciója, a Lőver-program és a Fertő tó vonzóbbá tétele - a város határozottabban jelenhet-e meg a nemzetközi turisztikai porondon, válhat-e fogadóterületté. Felmérték továbbá azt is, hogy a Páneurópai Piknik Emlékpark vonzerőt jelent-e a külföldi országokból érkező látogatók számára. 48 ország 112 turisztikai szakembere válaszolt biztató eredménnyel, szerintük Sopron nemcsak a hazai turizmusban, hanem nemzetközi szinten is előreléphet.
81 százalékuk véleménye alapján a történelmi jelentőséggel bíró emlékhelyek kellő utazási motivációt jelentenek. A válaszadók 59 százaléka vélte úgy, hogy a hazájából érkező turisták számára vonzerő lehetne az emlékpark. Arra is rákérdeztek, hogy milyen az 1989-es határáttörés ismertsége a turisztikai szakemberek körében. Kiderült, hogy a Páneurópai Piknik Emlékparkról, és a történelmi hátteréről 43 százalékuk hallott. Mindez arra utal, hogy a világ számos országában ennél hatékonyabb marketingre lenne szükség.