Repülés

2019.06.29. 13:32

Számos esetben tartoznak kárenyhítéssel a légitársaságok

A szabályok értelmében a légitársaságoknak a járatok törlése, három órán túli késése, valamint a visszautasított beszállás esetén kárenyhítést kell nyújtaniuk – nyilatkozta Bolyó Anikó, a Flicht-refund Kft. ügyvezetője.

Fotós: Oláh Tibor

A szakértő az M1 csatornán szombaton elmondta: kárenyhítés alatt

  • a szállás,
  • az étkezés,
  • a telefonálás,
  • a transzfer, illetve
  • az alternatív járat biztosítását értik.
  • Ezeket a légitársaságoknak mindhárom esetben biztosítaniuk kell még akkor is, ha vis maiorról van szó, például rossz időjárásról, sztrájkról vagy légtérzárról.

    Ha az utas nem fogadja el a kárenyhítést, vagy nem tudja megvárni az adott esetben napok múlva érkező alternatív járatot, akkor az eredeti jegy ára visszajár neki – mondta Bolyó Anikó.

    Borítóképünk illusztráció

    Hírlevél feliratkozás
    Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

    Ezek is érdekelhetik

    Hírlevél feliratkozás
    Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!