Gazdaság

2015.10.06. 13:10

Ha késik a javítás

Olvasónk kérdezi: A hat hónapja vásárolt porszívóm több mint egy hónapja a szervizben van. Indoklásuk szerint azért, mert a szükséges alkatrészt még nem tudták beszerezni. Mit tehetek?

VN-információ

A kereskedőnek törekednie kell arra, hogy a kijavítást legfeljebb 15 napon belül, a jogosultnak (fogyasztónak) okozott jelentős kényelmetlenség nélkül elvégezze írja válaszában Várallai Károly, az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület Vas Megyei Szervezetének elnöke. Így ha másfél hónap után még mindig a szervizben áll a meghibásodott dvd-lejátszónk, joggal hivatkozhatunk jelentős kényelmetlenségre. Ilyen esetekben az üzletnek kötelessége az eredetivel mindenben azonos csereterméket biztosítania. Ha ez sem megoldható, elállhatunk a szerződéstől, és visszakövetelhetjük a teljes vételárat. Ha a vásárlás helyére (az üzletbe) visszük vissza a meghibásodott terméket, nem küldhetnek minket tovább a szervizbe, mondván: a javítással ott foglalkoznak. Mivel a fogyasztó választásán múlik, hogy a hibás árut a szervizbe vagy a vásárlás helyére viszi vissza, az üzletnek kötelessége átvenni a terméket, és intézkedni annak kijavíttatásáról, illetve ha ez nem lehetséges, a cseréről. Ráadásul, ha a termék 10 kilogrammnál nehezebb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható, és a helyszínen nem javítható, az elszállításról is a kereskedőnek, vagy a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén a javítószolgálatnak kell gondoskodnia.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!