Gazdaság

2012.05.31. 12:14

Jó évet zárt a GYSEV: a nyereség egy részét fejlesztésekre fordíthatják

Több mint 2,6 milliárd forintos nyereséggel zárta a 2011-es évet a GYSEV Zrt. A tulajdonosok elfogadták a vasúttársaság éves beszámolóját.

Kelemen Attila

A GYSEV Zrt. tulajdonosai az elmúlt heti éves rendes közgyűlésükön fogadták el a társaság éves beszámolóját. Kövesdi Szilárd megbízott vezérigazgató tájékoztatása alapján a társaság csoportszinten 2,624 milliárd forint adózás előtti eredményt ért el. Összevont mérlegfő összege a 2010. évi 77 milliárd forinthoz képest 98 milliárd forintra emelkedett. 2011-ben az előző évinél 11,36 százalékkal több, közel 3,526 millió utas vette igénybe a cég személyszállítási szolgáltatásait Magyarországon. Az osztrák területen hasonló növekedést mutat a személyszállítás, és 2012 elsô negyedévében a dinamikus növekedés tovább folytatódik.

Skála János, a gazdálkodásért is felelős általános vezérigazgató-helyettes szerint jól működő és eredményes GYSEV-et adott át az igazgatóság elnöke, a vezérigazgatóként távozó Dávid Ilona és a szintén távozó vezérigazgatóhelyettes, Ungvári Csaba.

– 2011-ben a GYSEV csoport összes egysége eredményt termelt, ugyanakkor a tetemes nyereség közel 60 százalékát – a rendkívül nehéz üzletági környezet ellenére és Európában egyedülálló módon – az osztrák és magyar területen is működő cargo vállalatok termelték meg – tudatta Skála János.

A társaság tulajdonosai a megtermelt eredményt nem vonják el, azt a GYSEV Zrt. a cégcsoporton belüli tőkeszerkezete és a belső likviditása optimalizálására, valamint új fejlesztésekre fordíthatja.

– Az eredményesség annak tudatában különösen jelentős, hogy 2011-ben 214 kilométerrel bővült a vonalhálózatunk, decembertől pedig már a GYSEV szállította az utasokat ezeken a szakaszokon – mondta Dávid Ilona, a vasúttársaság elnöke. – Több, kimondottan nagyszabású beruházásunk is volt tavaly: az új szakaszokra 11 darab használt, de kitűnő állapotban lévő Jenbacher motorvonatot vásároltunk, vasúti kocsi felújítási programba kezdtünk, állomásokat újítottunk fel, wifi-szolgáltatást építettünk ki várótermekben és intercityken. Emellett tavaly zárult a 48,6 milliárd forintos Sopron–Szombathely–Szentgotthárd nagyprojekt pályafelújítási szakasza. Ezek a beruházások rengeteg forrást igényeltek, mégis sikerült komoly eredménnyel zárni a tavalyi évet – tette hozzá a távozó vezérigazgató.

Az eredményből több fejlesztés is megvalósulhat: további személyszállítási eszközök, valamint a cargo-vállalatok piacképességét növelő és fejlődését biztosító vasúti és logisztikai eszközök beszerzése várható. Emellett a megtermelt források több, már elnyert és folyamatban lévő EU projekt önrészét is biztosítani fogják. Az uniós projektek között kiemelt szerepet kap a tavaly átvett vonalak villamosítása. Az erre vonatkozó pályázatot már beadta a vasúttársaság.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!