Gazdaság

2007.01.03. 03:28

Kutatási gyakorlat

Szombathely (ha) - Az országban egyedülálló nemzetközi projektben vesz részt a BDF andragógia tanszéke. A szeptember óta folyó kutatás eredményeként megszületik egyrészt a Szlovénia, Ausztria és hazánk határ menti régióinak felnőttképzési intézményeit felsorakoztató kiadvány, másrészt a projekt több hallgató számára is igazán remek kutatási gyakorlatot jelent.

Móczán Zoltán

Folyamatosan változó világunkban egyre inkább felértékelődik a piac elvárásaihoz naprakészen igazódó felnőttképzés, ezzel együtt azonban az is igaz, hogy a különböző képzési feltételek, nyelvek és kulturális értékek miatt a nemzetközi felnőttképzési intézetek nincsenek könnyű helyzetben. A felmerülő problémák megoldását segítheti a Sokrates/Grundtvig 2 programba tartozó projekt, amely egyrészt feltérképezi, s egy 2007 nyarán megjelenő háromnyelvű kézikönyvben be is mutatja Burgenland, Nyugat-Magyarország és Nyugat-Szlovákia meghatározó fel- nőttképzési intézményeit.

A projekt ötlete egy hollandiai konferencián Alfred Langnak, a Burgenlandi Kutatóintézet munkatársának fejéből pattant ki, s a BDF adjunktusa, dr. Cseresznyák Mónika azonnal jelezte, hogy a szombathelyi intézmény andragógia tanszéke is nyitott a kezdeményezésre. A Burgenlandi Kutatóintézet által koordinált kutatási projekt később további két partnerrel, a pozsonyi Comenius Egyetem andragógia tanszékével, valamint a szintén szlovákiai Művelődési Akadémiával bővült. Magyar részről a munka érdekessége, hogy a BDF andragógia tanszékén dr. Cseresznyák Mónika és a projekt másik vezetője, dr. Mankó Mária mellett elsőéves andragógia szakos hallgatók - Bogdán Eszter, Bonyhádi Zoltán, Csizmadia Edina, Fehér Dominika, Nagy András, Neuperger Réka és Tölgyesi Julianna - is kiveszik a részüket a munkából. E-mailben, telefonon vagy személyesen keresik fel Vas, Zala és Győr-Moson-Sopron megye akkreditált felnőttképzési intézményeit, s gyűjtik össze az adataikat. A projektben tehát összekapcsolódik az oktatók és hallgatók kutatómunkája, ami utóbbiak számára egyrészt kiváló tanulási lehetőség, s nem utolsósorban jó referenciát is nyújt. A projekt a hallga- tók mellett az intézmény számára is előnyös, az ilyen jellegű, szakmailag hasznosítható tanár-diák együttműködést ugyanis az Európai Unió kiemelt figyelemmel követi.A projekt kiváló tanulási lehetőséget, s nem utolsó- sorban jó referenciát is nyújt

A projekt ötlete egy hollandiai konferencián Alfred Langnak, a Burgenlandi Kutatóintézet munkatársának fejéből pattant ki, s a BDF adjunktusa, dr. Cseresznyák Mónika azonnal jelezte, hogy a szombathelyi intézmény andragógia tanszéke is nyitott a kezdeményezésre. A Burgenlandi Kutatóintézet által koordinált kutatási projekt később további két partnerrel, a pozsonyi Comenius Egyetem andragógia tanszékével, valamint a szintén szlovákiai Művelődési Akadémiával bővült. Magyar részről a munka érdekessége, hogy a BDF andragógia tanszékén dr. Cseresznyák Mónika és a projekt másik vezetője, dr. Mankó Mária mellett elsőéves andragógia szakos hallgatók - Bogdán Eszter, Bonyhádi Zoltán, Csizmadia Edina, Fehér Dominika, Nagy András, Neuperger Réka és Tölgyesi Julianna - is kiveszik a részüket a munkából. E-mailben, telefonon vagy személyesen keresik fel Vas, Zala és Győr-Moson-Sopron megye akkreditált felnőttképzési intézményeit, s gyűjtik össze az adataikat. A projektben tehát összekapcsolódik az oktatók és hallgatók kutatómunkája, ami utóbbiak számára egyrészt kiváló tanulási lehetőség, s nem utolsósorban jó referenciát is nyújt. A projekt a hallga- tók mellett az intézmény számára is előnyös, az ilyen jellegű, szakmailag hasznosítható tanár-diák együttműködést ugyanis az Európai Unió kiemelt figyelemmel követi.A projekt kiváló tanulási lehetőséget, s nem utolsó- sorban jó referenciát is nyújt

A projekt ötlete egy hollandiai konferencián Alfred Langnak, a Burgenlandi Kutatóintézet munkatársának fejéből pattant ki, s a BDF adjunktusa, dr. Cseresznyák Mónika azonnal jelezte, hogy a szombathelyi intézmény andragógia tanszéke is nyitott a kezdeményezésre. A Burgenlandi Kutatóintézet által koordinált kutatási projekt később további két partnerrel, a pozsonyi Comenius Egyetem andragógia tanszékével, valamint a szintén szlovákiai Művelődési Akadémiával bővült. Magyar részről a munka érdekessége, hogy a BDF andragógia tanszékén dr. Cseresznyák Mónika és a projekt másik vezetője, dr. Mankó Mária mellett elsőéves andragógia szakos hallgatók - Bogdán Eszter, Bonyhádi Zoltán, Csizmadia Edina, Fehér Dominika, Nagy András, Neuperger Réka és Tölgyesi Julianna - is kiveszik a részüket a munkából. E-mailben, telefonon vagy személyesen keresik fel Vas, Zala és Győr-Moson-Sopron megye akkreditált felnőttképzési intézményeit, s gyűjtik össze az adataikat. A projektben tehát összekapcsolódik az oktatók és hallgatók kutatómunkája, ami utóbbiak számára egyrészt kiváló tanulási lehetőség, s nem utolsósorban jó referenciát is nyújt. A projekt a hallga- tók mellett az intézmény számára is előnyös, az ilyen jellegű, szakmailag hasznosítható tanár-diák együttműködést ugyanis az Európai Unió kiemelt figyelemmel követi.A projekt kiváló tanulási lehetőséget, s nem utolsó- sorban jó referenciát is nyújt

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!