Gazdaság

2011.03.11. 03:29

Vasi üzletek a pozitív fogyasztóvédelmi listán

Március 15-én lesz a fogyasztóvédelmi világnap. Erre az alkalomra külön rendezvényekkel készül a Vas Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelősége.

Erős D. Zoltán

A fogyasztóvédelmi világnapjához kapcsolódó országos programokhoz csatlakozik a Vas megyei felügyelőség is, tudtuk meg Szilágyi Ildikótól, a Vas Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőségének vezetőjétől.

A megyében négy szakközépiskolában rendkívüli osztályfőnöki óra keretében a diákokat arról tájékoztatták, hogy mint fogyasztóknak milyen jogaik és kötelezettségeik vannak. A tanulók megismerkedhettek a felügyelőség munkájával, s azzal, hogy milyen panaszokkal lehet hozzájuk fordulni.

Március 16-án Szombathelyen, a Savaria Plaza földszintjén helyszíni tanácsadással összekötött nyílt napot tartanak. Itt délután három és öt óra között kaphatnak tanácsokat a vásárlók, szolgáltatásokat igénybe vevők, s juthatnak hozzá a fogyasztóvédelemmel kapcsolatos tájékoztató anyagokhoz.

Szilágyi Ildikó elmondta, a fogyasztók számára segítséget jelenthet a pozitív lista bevezetése. Erre azok a vállalkozások kerülhetnek fel, amelyeknél az átfogó ellenőrzés során nem találtak hiányosságot. Az idei első ellenőrzés során az árfeltüntetés gyakorlatát, szabályosságát vizsgálták. Ez azonban önmagában nem volt elég a listára kerüléshez, hiszen azt is megnézték, hogy nem volt-e ezt megelőzően fogyasztóvédelmi probléma az egységnél. Amennyiben minden rendben volt, a megyei felügyelőség felterjesztette a fogyasztóvédelmi hatósághoz. Ez a lista már megyék szerinti bontásban olvasható a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) honlapján. A pozitív listára kerülésről egy tanúsítványt is kapnak az érintett vállalkozások, amelyeket aztán kifüggeszthetnek az üzletben. Ez azt bizonyítja, hogy a bolt megbízható, mivel a hatóság nem tárt fel hiányosságot. Amennyiben ezekkel az üzletekkel szemben panasz érkezik, akkor azt fokozott körültekintéssel vizsgálják ki, s ha ekkor, vagy a későbbiekben hiányosságot észlelnek, akkor a pozitív listáról törlik az egységet.

A következő két vizsgálat egyike a szavatossággal és a jótállással kapcsolatos fogyasztói kifogások és a vásárlók könyvébe tett bejegyzések intézésének ellenőrzése, míg a másik az idegenforgalmilag frekventált helyeken működő vendéglátó egységek és a személytaxi-szolgáltatás kontrollja lesz. Akiknél mindent rendben találnak, szintén felkerülhetnek a pozitív listára.

Szilágyi Ildikó érdeklődésünkre elmondta, hogy az NFH honlapján konkrétan negatív lista nem olvasható. Ugyanakkor van egy feketelista, amelyet egy civil szervezet tesz közzé. A fogyasztóvédelmi hatóságnak azonban olyan kötelezettsége van, hogy a határozatokat fel kell tennie az NFH honlapjára, így akik keresik, megtalálhatják az elmarasztalt vállalkozásokat is.

A fogyasztóvédelmi világnapjához kapcsolódó országos programokhoz csatlakozik a Vas megyei felügyelőség is, tudtuk meg Szilágyi Ildikótól, a Vas Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőségének vezetőjétől.

A megyében négy szakközépiskolában rendkívüli osztályfőnöki óra keretében a diákokat arról tájékoztatták, hogy mint fogyasztóknak milyen jogaik és kötelezettségeik vannak. A tanulók megismerkedhettek a felügyelőség munkájával, s azzal, hogy milyen panaszokkal lehet hozzájuk fordulni.

Március 16-án Szombathelyen, a Savaria Plaza földszintjén helyszíni tanácsadással összekötött nyílt napot tartanak. Itt délután három és öt óra között kaphatnak tanácsokat a vásárlók, szolgáltatásokat igénybe vevők, s juthatnak hozzá a fogyasztóvédelemmel kapcsolatos tájékoztató anyagokhoz.

Szilágyi Ildikó elmondta, a fogyasztók számára segítséget jelenthet a pozitív lista bevezetése. Erre azok a vállalkozások kerülhetnek fel, amelyeknél az átfogó ellenőrzés során nem találtak hiányosságot. Az idei első ellenőrzés során az árfeltüntetés gyakorlatát, szabályosságát vizsgálták. Ez azonban önmagában nem volt elég a listára kerüléshez, hiszen azt is megnézték, hogy nem volt-e ezt megelőzően fogyasztóvédelmi probléma az egységnél. Amennyiben minden rendben volt, a megyei felügyelőség felterjesztette a fogyasztóvédelmi hatósághoz. Ez a lista már megyék szerinti bontásban olvasható a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) honlapján. A pozitív listára kerülésről egy tanúsítványt is kapnak az érintett vállalkozások, amelyeket aztán kifüggeszthetnek az üzletben. Ez azt bizonyítja, hogy a bolt megbízható, mivel a hatóság nem tárt fel hiányosságot. Amennyiben ezekkel az üzletekkel szemben panasz érkezik, akkor azt fokozott körültekintéssel vizsgálják ki, s ha ekkor, vagy a későbbiekben hiányosságot észlelnek, akkor a pozitív listáról törlik az egységet.

A következő két vizsgálat egyike a szavatossággal és a jótállással kapcsolatos fogyasztói kifogások és a vásárlók könyvébe tett bejegyzések intézésének ellenőrzése, míg a másik az idegenforgalmilag frekventált helyeken működő vendéglátó egységek és a személytaxi-szolgáltatás kontrollja lesz. Akiknél mindent rendben találnak, szintén felkerülhetnek a pozitív listára.

Szilágyi Ildikó érdeklődésünkre elmondta, hogy az NFH honlapján konkrétan negatív lista nem olvasható. Ugyanakkor van egy feketelista, amelyet egy civil szervezet tesz közzé. A fogyasztóvédelmi hatóságnak azonban olyan kötelezettsége van, hogy a határozatokat fel kell tennie az NFH honlapjára, így akik keresik, megtalálhatják az elmarasztalt vállalkozásokat is.

A megyében négy szakközépiskolában rendkívüli osztályfőnöki óra keretében a diákokat arról tájékoztatták, hogy mint fogyasztóknak milyen jogaik és kötelezettségeik vannak. A tanulók megismerkedhettek a felügyelőség munkájával, s azzal, hogy milyen panaszokkal lehet hozzájuk fordulni.

Március 16-án Szombathelyen, a Savaria Plaza földszintjén helyszíni tanácsadással összekötött nyílt napot tartanak. Itt délután három és öt óra között kaphatnak tanácsokat a vásárlók, szolgáltatásokat igénybe vevők, s juthatnak hozzá a fogyasztóvédelemmel kapcsolatos tájékoztató anyagokhoz.

Szilágyi Ildikó elmondta, a fogyasztók számára segítséget jelenthet a pozitív lista bevezetése. Erre azok a vállalkozások kerülhetnek fel, amelyeknél az átfogó ellenőrzés során nem találtak hiányosságot. Az idei első ellenőrzés során az árfeltüntetés gyakorlatát, szabályosságát vizsgálták. Ez azonban önmagában nem volt elég a listára kerüléshez, hiszen azt is megnézték, hogy nem volt-e ezt megelőzően fogyasztóvédelmi probléma az egységnél. Amennyiben minden rendben volt, a megyei felügyelőség felterjesztette a fogyasztóvédelmi hatósághoz. Ez a lista már megyék szerinti bontásban olvasható a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) honlapján. A pozitív listára kerülésről egy tanúsítványt is kapnak az érintett vállalkozások, amelyeket aztán kifüggeszthetnek az üzletben. Ez azt bizonyítja, hogy a bolt megbízható, mivel a hatóság nem tárt fel hiányosságot. Amennyiben ezekkel az üzletekkel szemben panasz érkezik, akkor azt fokozott körültekintéssel vizsgálják ki, s ha ekkor, vagy a későbbiekben hiányosságot észlelnek, akkor a pozitív listáról törlik az egységet.

A következő két vizsgálat egyike a szavatossággal és a jótállással kapcsolatos fogyasztói kifogások és a vásárlók könyvébe tett bejegyzések intézésének ellenőrzése, míg a másik az idegenforgalmilag frekventált helyeken működő vendéglátó egységek és a személytaxi-szolgáltatás kontrollja lesz. Akiknél mindent rendben találnak, szintén felkerülhetnek a pozitív listára.

Szilágyi Ildikó érdeklődésünkre elmondta, hogy az NFH honlapján konkrétan negatív lista nem olvasható. Ugyanakkor van egy feketelista, amelyet egy civil szervezet tesz közzé. A fogyasztóvédelmi hatóságnak azonban olyan kötelezettsége van, hogy a határozatokat fel kell tennie az NFH honlapjára, így akik keresik, megtalálhatják az elmarasztalt vállalkozásokat is.

A megyében négy szakközépiskolában rendkívüli osztályfőnöki óra keretében a diákokat arról tájékoztatták, hogy mint fogyasztóknak milyen jogaik és kötelezettségeik vannak. A tanulók megismerkedhettek a felügyelőség munkájával, s azzal, hogy milyen panaszokkal lehet hozzájuk fordulni.

Március 16-án Szombathelyen, a Savaria Plaza földszintjén helyszíni tanácsadással összekötött nyílt napot tartanak. Itt délután három és öt óra között kaphatnak tanácsokat a vásárlók, szolgáltatásokat igénybe vevők, s juthatnak hozzá a fogyasztóvédelemmel kapcsolatos tájékoztató anyagokhoz.

Szilágyi Ildikó elmondta, a fogyasztók számára segítséget jelenthet a pozitív lista bevezetése. Erre azok a vállalkozások kerülhetnek fel, amelyeknél az átfogó ellenőrzés során nem találtak hiányosságot. Az idei első ellenőrzés során az árfeltüntetés gyakorlatát, szabályosságát vizsgálták. Ez azonban önmagában nem volt elég a listára kerüléshez, hiszen azt is megnézték, hogy nem volt-e ezt megelőzően fogyasztóvédelmi probléma az egységnél. Amennyiben minden rendben volt, a megyei felügyelőség felterjesztette a fogyasztóvédelmi hatósághoz. Ez a lista már megyék szerinti bontásban olvasható a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) honlapján. A pozitív listára kerülésről egy tanúsítványt is kapnak az érintett vállalkozások, amelyeket aztán kifüggeszthetnek az üzletben. Ez azt bizonyítja, hogy a bolt megbízható, mivel a hatóság nem tárt fel hiányosságot. Amennyiben ezekkel az üzletekkel szemben panasz érkezik, akkor azt fokozott körültekintéssel vizsgálják ki, s ha ekkor, vagy a későbbiekben hiányosságot észlelnek, akkor a pozitív listáról törlik az egységet.

A következő két vizsgálat egyike a szavatossággal és a jótállással kapcsolatos fogyasztói kifogások és a vásárlók könyvébe tett bejegyzések intézésének ellenőrzése, míg a másik az idegenforgalmilag frekventált helyeken működő vendéglátó egységek és a személytaxi-szolgáltatás kontrollja lesz. Akiknél mindent rendben találnak, szintén felkerülhetnek a pozitív listára.

Szilágyi Ildikó érdeklődésünkre elmondta, hogy az NFH honlapján konkrétan negatív lista nem olvasható. Ugyanakkor van egy feketelista, amelyet egy civil szervezet tesz közzé. A fogyasztóvédelmi hatóságnak azonban olyan kötelezettsége van, hogy a határozatokat fel kell tennie az NFH honlapjára, így akik keresik, megtalálhatják az elmarasztalt vállalkozásokat is.

Március 16-án Szombathelyen, a Savaria Plaza földszintjén helyszíni tanácsadással összekötött nyílt napot tartanak. Itt délután három és öt óra között kaphatnak tanácsokat a vásárlók, szolgáltatásokat igénybe vevők, s juthatnak hozzá a fogyasztóvédelemmel kapcsolatos tájékoztató anyagokhoz.

Szilágyi Ildikó elmondta, a fogyasztók számára segítséget jelenthet a pozitív lista bevezetése. Erre azok a vállalkozások kerülhetnek fel, amelyeknél az átfogó ellenőrzés során nem találtak hiányosságot. Az idei első ellenőrzés során az árfeltüntetés gyakorlatát, szabályosságát vizsgálták. Ez azonban önmagában nem volt elég a listára kerüléshez, hiszen azt is megnézték, hogy nem volt-e ezt megelőzően fogyasztóvédelmi probléma az egységnél. Amennyiben minden rendben volt, a megyei felügyelőség felterjesztette a fogyasztóvédelmi hatósághoz. Ez a lista már megyék szerinti bontásban olvasható a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) honlapján. A pozitív listára kerülésről egy tanúsítványt is kapnak az érintett vállalkozások, amelyeket aztán kifüggeszthetnek az üzletben. Ez azt bizonyítja, hogy a bolt megbízható, mivel a hatóság nem tárt fel hiányosságot. Amennyiben ezekkel az üzletekkel szemben panasz érkezik, akkor azt fokozott körültekintéssel vizsgálják ki, s ha ekkor, vagy a későbbiekben hiányosságot észlelnek, akkor a pozitív listáról törlik az egységet.

A következő két vizsgálat egyike a szavatossággal és a jótállással kapcsolatos fogyasztói kifogások és a vásárlók könyvébe tett bejegyzések intézésének ellenőrzése, míg a másik az idegenforgalmilag frekventált helyeken működő vendéglátó egységek és a személytaxi-szolgáltatás kontrollja lesz. Akiknél mindent rendben találnak, szintén felkerülhetnek a pozitív listára.

Szilágyi Ildikó érdeklődésünkre elmondta, hogy az NFH honlapján konkrétan negatív lista nem olvasható. Ugyanakkor van egy feketelista, amelyet egy civil szervezet tesz közzé. A fogyasztóvédelmi hatóságnak azonban olyan kötelezettsége van, hogy a határozatokat fel kell tennie az NFH honlapjára, így akik keresik, megtalálhatják az elmarasztalt vállalkozásokat is.

Március 16-án Szombathelyen, a Savaria Plaza földszintjén helyszíni tanácsadással összekötött nyílt napot tartanak. Itt délután három és öt óra között kaphatnak tanácsokat a vásárlók, szolgáltatásokat igénybe vevők, s juthatnak hozzá a fogyasztóvédelemmel kapcsolatos tájékoztató anyagokhoz.

Szilágyi Ildikó elmondta, a fogyasztók számára segítséget jelenthet a pozitív lista bevezetése. Erre azok a vállalkozások kerülhetnek fel, amelyeknél az átfogó ellenőrzés során nem találtak hiányosságot. Az idei első ellenőrzés során az árfeltüntetés gyakorlatát, szabályosságát vizsgálták. Ez azonban önmagában nem volt elég a listára kerüléshez, hiszen azt is megnézték, hogy nem volt-e ezt megelőzően fogyasztóvédelmi probléma az egységnél. Amennyiben minden rendben volt, a megyei felügyelőség felterjesztette a fogyasztóvédelmi hatósághoz. Ez a lista már megyék szerinti bontásban olvasható a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) honlapján. A pozitív listára kerülésről egy tanúsítványt is kapnak az érintett vállalkozások, amelyeket aztán kifüggeszthetnek az üzletben. Ez azt bizonyítja, hogy a bolt megbízható, mivel a hatóság nem tárt fel hiányosságot. Amennyiben ezekkel az üzletekkel szemben panasz érkezik, akkor azt fokozott körültekintéssel vizsgálják ki, s ha ekkor, vagy a későbbiekben hiányosságot észlelnek, akkor a pozitív listáról törlik az egységet.

A következő két vizsgálat egyike a szavatossággal és a jótállással kapcsolatos fogyasztói kifogások és a vásárlók könyvébe tett bejegyzések intézésének ellenőrzése, míg a másik az idegenforgalmilag frekventált helyeken működő vendéglátó egységek és a személytaxi-szolgáltatás kontrollja lesz. Akiknél mindent rendben találnak, szintén felkerülhetnek a pozitív listára.

Szilágyi Ildikó érdeklődésünkre elmondta, hogy az NFH honlapján konkrétan negatív lista nem olvasható. Ugyanakkor van egy feketelista, amelyet egy civil szervezet tesz közzé. A fogyasztóvédelmi hatóságnak azonban olyan kötelezettsége van, hogy a határozatokat fel kell tennie az NFH honlapjára, így akik keresik, megtalálhatják az elmarasztalt vállalkozásokat is.

Szilágyi Ildikó elmondta, a fogyasztók számára segítséget jelenthet a pozitív lista bevezetése. Erre azok a vállalkozások kerülhetnek fel, amelyeknél az átfogó ellenőrzés során nem találtak hiányosságot. Az idei első ellenőrzés során az árfeltüntetés gyakorlatát, szabályosságát vizsgálták. Ez azonban önmagában nem volt elég a listára kerüléshez, hiszen azt is megnézték, hogy nem volt-e ezt megelőzően fogyasztóvédelmi probléma az egységnél. Amennyiben minden rendben volt, a megyei felügyelőség felterjesztette a fogyasztóvédelmi hatósághoz. Ez a lista már megyék szerinti bontásban olvasható a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) honlapján. A pozitív listára kerülésről egy tanúsítványt is kapnak az érintett vállalkozások, amelyeket aztán kifüggeszthetnek az üzletben. Ez azt bizonyítja, hogy a bolt megbízható, mivel a hatóság nem tárt fel hiányosságot. Amennyiben ezekkel az üzletekkel szemben panasz érkezik, akkor azt fokozott körültekintéssel vizsgálják ki, s ha ekkor, vagy a későbbiekben hiányosságot észlelnek, akkor a pozitív listáról törlik az egységet.

A következő két vizsgálat egyike a szavatossággal és a jótállással kapcsolatos fogyasztói kifogások és a vásárlók könyvébe tett bejegyzések intézésének ellenőrzése, míg a másik az idegenforgalmilag frekventált helyeken működő vendéglátó egységek és a személytaxi-szolgáltatás kontrollja lesz. Akiknél mindent rendben találnak, szintén felkerülhetnek a pozitív listára.

Szilágyi Ildikó érdeklődésünkre elmondta, hogy az NFH honlapján konkrétan negatív lista nem olvasható. Ugyanakkor van egy feketelista, amelyet egy civil szervezet tesz közzé. A fogyasztóvédelmi hatóságnak azonban olyan kötelezettsége van, hogy a határozatokat fel kell tennie az NFH honlapjára, így akik keresik, megtalálhatják az elmarasztalt vállalkozásokat is.

Szilágyi Ildikó elmondta, a fogyasztók számára segítséget jelenthet a pozitív lista bevezetése. Erre azok a vállalkozások kerülhetnek fel, amelyeknél az átfogó ellenőrzés során nem találtak hiányosságot. Az idei első ellenőrzés során az árfeltüntetés gyakorlatát, szabályosságát vizsgálták. Ez azonban önmagában nem volt elég a listára kerüléshez, hiszen azt is megnézték, hogy nem volt-e ezt megelőzően fogyasztóvédelmi probléma az egységnél. Amennyiben minden rendben volt, a megyei felügyelőség felterjesztette a fogyasztóvédelmi hatósághoz. Ez a lista már megyék szerinti bontásban olvasható a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) honlapján. A pozitív listára kerülésről egy tanúsítványt is kapnak az érintett vállalkozások, amelyeket aztán kifüggeszthetnek az üzletben. Ez azt bizonyítja, hogy a bolt megbízható, mivel a hatóság nem tárt fel hiányosságot. Amennyiben ezekkel az üzletekkel szemben panasz érkezik, akkor azt fokozott körültekintéssel vizsgálják ki, s ha ekkor, vagy a későbbiekben hiányosságot észlelnek, akkor a pozitív listáról törlik az egységet.

A következő két vizsgálat egyike a szavatossággal és a jótállással kapcsolatos fogyasztói kifogások és a vásárlók könyvébe tett bejegyzések intézésének ellenőrzése, míg a másik az idegenforgalmilag frekventált helyeken működő vendéglátó egységek és a személytaxi-szolgáltatás kontrollja lesz. Akiknél mindent rendben találnak, szintén felkerülhetnek a pozitív listára.

Szilágyi Ildikó érdeklődésünkre elmondta, hogy az NFH honlapján konkrétan negatív lista nem olvasható. Ugyanakkor van egy feketelista, amelyet egy civil szervezet tesz közzé. A fogyasztóvédelmi hatóságnak azonban olyan kötelezettsége van, hogy a határozatokat fel kell tennie az NFH honlapjára, így akik keresik, megtalálhatják az elmarasztalt vállalkozásokat is.

A következő két vizsgálat egyike a szavatossággal és a jótállással kapcsolatos fogyasztói kifogások és a vásárlók könyvébe tett bejegyzések intézésének ellenőrzése, míg a másik az idegenforgalmilag frekventált helyeken működő vendéglátó egységek és a személytaxi-szolgáltatás kontrollja lesz. Akiknél mindent rendben találnak, szintén felkerülhetnek a pozitív listára.

Szilágyi Ildikó érdeklődésünkre elmondta, hogy az NFH honlapján konkrétan negatív lista nem olvasható. Ugyanakkor van egy feketelista, amelyet egy civil szervezet tesz közzé. A fogyasztóvédelmi hatóságnak azonban olyan kötelezettsége van, hogy a határozatokat fel kell tennie az NFH honlapjára, így akik keresik, megtalálhatják az elmarasztalt vállalkozásokat is.

A következő két vizsgálat egyike a szavatossággal és a jótállással kapcsolatos fogyasztói kifogások és a vásárlók könyvébe tett bejegyzések intézésének ellenőrzése, míg a másik az idegenforgalmilag frekventált helyeken működő vendéglátó egységek és a személytaxi-szolgáltatás kontrollja lesz. Akiknél mindent rendben találnak, szintén felkerülhetnek a pozitív listára.

Szilágyi Ildikó érdeklődésünkre elmondta, hogy az NFH honlapján konkrétan negatív lista nem olvasható. Ugyanakkor van egy feketelista, amelyet egy civil szervezet tesz közzé. A fogyasztóvédelmi hatóságnak azonban olyan kötelezettsége van, hogy a határozatokat fel kell tennie az NFH honlapjára, így akik keresik, megtalálhatják az elmarasztalt vállalkozásokat is.

Szilágyi Ildikó érdeklődésünkre elmondta, hogy az NFH honlapján konkrétan negatív lista nem olvasható. Ugyanakkor van egy feketelista, amelyet egy civil szervezet tesz közzé. A fogyasztóvédelmi hatóságnak azonban olyan kötelezettsége van, hogy a határozatokat fel kell tennie az NFH honlapjára, így akik keresik, megtalálhatják az elmarasztalt vállalkozásokat is.

Szilágyi Ildikó érdeklődésünkre elmondta, hogy az NFH honlapján konkrétan negatív lista nem olvasható. Ugyanakkor van egy feketelista, amelyet egy civil szervezet tesz közzé. A fogyasztóvédelmi hatóságnak azonban olyan kötelezettsége van, hogy a határozatokat fel kell tennie az NFH honlapjára, így akik keresik, megtalálhatják az elmarasztalt vállalkozásokat is.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!