Környezettudatosság

2019.03.22. 11:02

Újabb 210 tonnával csökkenti műanyaghasználatát a Lidl

Az áruházlánc legújabb intézkedése most a saját márkás ásványvizek PET-palackjainak súlycsökkentésére, továbbá műanyag-csomagolásának visszaszorítására is irányul.

Budapest, 2016. április 23. A Lidl diszkont élelmiszerkereskedelmi hálózat áruháza a fõváros XIII. kerületében, a Béke téren. MTVA/Bizományosi: Róka László *************************** Kedves Felhasználó! Ez a fotó nem a Duna Médiaszolgáltató Zrt./MTI által készített és kiadott fényképfelvétel, így harmadik személy által támasztott bárminemû – különösen szerzõi jogi, szomszédos jogi és személyiségi jogi – igényért a fotó készítõje közvetlenül maga áll helyt, az MTVA felelõssége e körben kizárt.

Forrás: MTVA

Fotó: Róka László 

A Lidl Magyarország elkötelezett a saját márkás termékek és termékcsomagolások műanyag-felhasználásának minimalizálása mellett. A kormányzati törekvésekkel összhangban az áruházlánc olyan intézkedéseket foganatosít, melyeknek köszönhetően a vállalat további 210 tonnával csökkenti a műanyag-felhasználását 2019 végéig – olvasható a vállalt közleményében.

Felidézik: a Lidl 2018-ban bejelentette, hogy 2025-re 20 százalékkal csökkenti a műanyag felhasználását, saját márkás termékei plasztik csomagolásainak újrahasznosíthatóságát pedig 100 százalékig biztosítani fogja. Stratégiájának megfelelően immáron harmadik konkrét intézkedéscsomagját vezeti be a vállalat. Beszállítóival szorosan együttműködve

az áruházlánc most a saját márkás ásványvizek PET-palackjainak súlycsökkentése, a kupakméret-csökkentése és egységcsomagolásának továbbfejlesztése révén további 210 tonnával mérsékeli a műanyag-felhasználását.

A vállalat 2019 júniusától a vastagabb és színnel nyomtatott fólia helyett egy átlátszó, vékonyabb és festékmentes fóliát használ fel minden ásványvizének egységcsomagolására. A fejlesztések révén redukálódik a csomagolásra felhasznált fólia mennyisége, továbbá a nyomatlan fólia könnyebb újrahasznosíthatóságot biztosít, használata által pedig elkerülhetők a víz-és légszennyezést okozó festési folyamatok, melyek csökkentik a környezeti terhelést is.

A Lidl Magyarország műanyaghulladék visszaszorítására irányuló intézkedésének első lépéseként 2018 augusztusában a saját márkás energiaitalok papírtálcáiról tüntette el a műanyagot, így a megújult csomagolásnak köszönhetően a vállalat közel öt tonnával kevesebb fóliát használ fel csomagolásra. A második bejelentett intézkedés révén 2019 év végéig az áruházlánc megszünteti az egyszer használatos műanyag termékek, mint a szívószálak, az eldobható műanyag poharak, műanyag tányérok és evőeszközök, valamint a műanyag fültisztító pálcikák értékesítését.

Továbbá az azonnal fogyasztható, azaz a „ready to eat” és üdítőital termékek mellől folyamatosan kivonja az értékesítésből a hozzácsomagolt műanyag evőeszközöket és szívószálakat.

„A Lidl tudatos és felelősségteljes vállalatként hosszú távon kíván hozzájárulni környezetünk megóvásához, ezért célul tűzte ki, hogy a saját márkás termékek csomagolásához egyre kevesebb műanyagot használjon fel”- idézi a közlemény Tőzsér Juditot, a Lidl Magyarország kommunikációs vezetőjét.

A Lidl Magyarország műanyaghulladék visszaszorítására irányuló stratégiájának legújabb lépésével együtt elmondható, hogy az áruházlánc most már évente 215 tonnával csökkenti a műanyag-csomagolóanyagok felhasználását és járul hozzá a környezet megóvásához. A vállalat beszállítóival együttműködve továbbra is a legmegfelelőbb csomagolási koncepció kialakítására törekszik. Vizsgálja annak lehetőségét, hogy mely termékek esetében tudják teljesen mellőzni a műanyag csomagolást és mely esetekben lehet alternatív csomagolási módszerekhez fordulni.

Borítókép: A Lidl diszkont élelmiszerkereskedelmi hálózat áruháza a főváros XIII. kerületében, a Béke téren.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában