hibás ügyféltájékoztatás

2021.02.10. 12:56

Az MNB 40 millió forint bírságot szabott ki a CIB Bankra

A hitelintézet 2018-ban 20 ezer ügyfél részére hibás utólagos tájékoztatást küldött például a termékköltségekről, a nettó hozamról és egyes tranzakciós költségekről.

A jegybank 40 millió forint bírságot szabott ki a CIB Bankra hibás ügyféltájékoztatás és felügyeleti adatszolgáltatási hiányosságok miatt – közölte a Magyar Nemzeti Bank (MNB) az MTI-vel szerdán.

Kiemelték: a feltárt hiányosságok nem veszélyeztetik a hitelintézet biztonságos működését.

A hitelintézet 2018-ban 20 ezer ügyfél részére hibás utólagos tájékoztatást küldött például a termékköltségekről, a nettó hozamról és egyes tranzakciós költségekről – ismertették utalva arra, hogy az adatokat összeállító program paraméterei pontatlanok voltak. A vizsgálat problémaként azonosította azt is, hogy a bank ügyfelei a megbízások végrehajtásáról szóló teljesítési igazoláshoz csupán a bankfiókban juthattak hozzá. Az MNB szabálytalanságokat tárt fel a hitelintézet felügyeleti adatszolgáltatásával kapcsolatban is – tették hozzá.

A különböző hiányosságokat az MNB felszólítása alapján a banknak 90-180 napon belül pótolnia kell.

A bírság összegének meghatározásakor súlyosító körülménynek számított, hogy a hibás tájékoztatás az ügyfelek széles körét érintette, enyhítő körülménynek minősült ugyanakkor, hogy a pénzintézet együttműködő volt.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában