2018.07.06. 09:30
Egyre többet várnának el a fiatalok a munkáltatóktól
Markáns fordulat állt be abban, ahogyan az Y és Z generáció megítéli a vállalkozások tevékenységét – derül ki a Deloitte Millennial Survey kutatásából. Míg az előző két felmérés javuló eredményeket hozott, az idén sokat romlott a diplomás fiatal munkavállalók véleménye.
Illusztráció: Pixabay.com
A millenniumi generációba tartozó válaszadók mindössze 48 százaléka vélte úgy, hogy a vállalkozások céljai illeszkednek az ő elvárásaihoz, ez az arány egy éve még 65 százalék volt. A cégvezetőkről alkotott kép is alaposan átalakult: tavaly a megkérdezettek 62 százaléka gondolta, hogy elkötelezettek a társadalom fejlesztésének támogatásában, addig idén 47 százalék volt ezen a véleményen.
Az Y és Z generáció számára egy vállalkozás sikerét sokkal több tényező határozza meg, mint az üzleti teljesítménye. Szerintük a cégeknek a munkahelyteremtésre, az innovációra, a munkavállalók életének és karrierjének kiteljesítésére, valamint a társadalomra és a környezetre gyakorolt pozitív hatásra is összpontosítaniuk kellene. Ezzel szemben amikor arról kérdezték őket, hogy a vállalat, ahol dolgoznak, mit tekint prioritásnak, a profittermelést, a hatékonyság növelését, illetve a termékek és szolgáltatások előállítását jelölték meg. Ez nem jelenti azt, hogy a fiatal munkavállalók naivak lennének; valójában egyre többoldalúak az elvárásaik a munkáltatókkal szemben. Egyre kevésbé hűségesek a munkáltatóikhoz.

A kutatás fontos megállapítása: a millenniumi generációba tartozók 43 százaléka arra számít, hogy két éven belül munkahelyet vált, 28 százalékuk pedig úgy véli, öt évig marad jelenlegi helyén. Az új foglalkoztatási formák népszerűségét mutatja, hogy a két éven belül állást változtatók több mint fele reális forgatókönyvnek tartja, hogy nem hosszabb távra kötelezi el magát, hanem részmunkaidőben, szabadúszóként dolgozik majd.