A testmozgás is segíthet

2021.03.27. 07:00

Éjszakánként nem alszik?

Közeleg az óraátállítás, március 28-án egy órával előrébb kell forgatni időmérőinket. A különös élethelyzet megboríthatja a napirendünket, ami sokaknak már egyébként is eltér a megszokottól az otthonról végzett munka miatt.

Polgár Patrícia

A koronavírus-járvány következtében sokan dolgoznak otthonról, ez pedig sok embernél felforgatta a napi rutint – így éjszaka sem tudnak úgy pihenni, mint a járványt megelőző időszakban. Sokan az éjjel kimaradt alvást nappal pótolják, azt azonban nem szabad elfelejteni: a nappalok és éjszakák változásaihoz történő alkalmazkodás ütemét nem szerencsés megbontani.

Azáltal, hogy rendszert viszünk mind a napi, mind az alvási rutinunkba, sokat könnyíthetünk a helyzeten. Törekedjünk arra, hogy mindennap ugyanabban az időben feküdjünk le és keljünk fel.

Ahhoz, hogy kellően elfáradjunk a nap során, érdemes rendszeres testmozgást beiktatni mindennapjainkba. Lefekvés előtt négy órával nem ajánlatos koffeint, alkoholt és nehéz, fűszeres, cukros ételeket fogyasztani.

A komfortos alvást alapos szellőztetéssel és kényelmes fekhellyel teremthetjük meg, erre is figyeljünk!

Kiemelt képünkön: Az óraátállítás sokakat megzavar

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!
Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!