2018.02.15. 11:00
A digitális hotelszerviznek nem célja a hagyományos portaszolgálat leváltása
A Gustaffo névre keresztelt beszélő, okos robotportás fő célja a vendégek magas színvonalú kiszolgálása és elégedettségük növelése.
A portásoknak még nem kell félteniük az állásukat Fotó: gustaffo.com
Digitális porta
Európában eddig 38 szállodában alkalmaznak digitális portaszolgálatot. Az osztrák fővárosban a bécsi vasútállomás mellett található hotelben tesztelik december óta a robotportásrendszert, a Gustaffót. Az új digitális portaszolgálat egy komplex információs központ, amely okostelefonról a nap 24 órájában elérhető: a vendégek egy weboldalon keresztül igényelhetnek szobaszervizt, foglalhatnak asztalt egy étterembe vagy rendelhetnek taxit.
A bécsi startup mögött az Alexa nevű nyelvfelismerő rendszer áll. A hotel vendégei a hangvezérelt Amazon Echo készülék segítségével gyors szóbeli tájékoztatást és választ kaphatnak olyan kérdésekre, hogy például meddig tart a reggeli, milyen szolgáltatások érhetők el a szállodában, vagy arról, hogy milyen kikapcsolódási lehetőségek vannak Bécsben. A digitális hotelszerviznek azonban nem célja a hagyományos portaszolgálat leváltása. A szállodák az új találmánnyal hatékonyabbá tudják tenni a kiszolgálást, és így a hagyományos portaszolgálatnak több ideje marad a vendégek egyéni kéréseinek teljesítésére.
Pontos és gyors képet kapnak
Kereskedelmi szempontból is több előnnyel jár, hiszen a vendégek által feltett kérdéseket és kéréseket a rendszer segítségével a szállodák azonnal ki tudják értékelni. – Az eredmény alapján pontos képet kapunk arról, hogy milyen információkra van leginkább szüksége a vendégeinknek, így ehhez tudunk alkalmazkodni a jövőben – nyilatkozta Sabine Vukits, a hotel marketingfelelőse. A robotportás feltalálói jelenleg egy olyan okos szállodai szobakulcsrendszer tesztelésén dolgoznak, amely okostelefonról is könnyen működtethető lesz.