HIRDETÉS

2019.03.13. 16:40

Teljesen fel fogja váltani a telemarketinget az online marketing?

Néhány évvel ezelőtt egyes online marketing specialisták – akik főként Black Hat SEO-val foglalkoztak – azt a rémhírt terjesztették az interneten, hogy az Adblock megjelenése és a Google algoritmus változások miatt a SEO-SEM cégek szedhetik a sátorfájukat.

A SEO-SEM szakma él és virul

A valóság azt mutatja, hogy aki hajlandó időt szánni az online promóciós kampányokból bejövő adatok részletes kiértékelésére, az egy kis kreativitással és több éves online marketinges szakmai tapasztalattal nagyon sikeres internetes promóciókat tud létrehozni, hogy növelje egy cég hírnevét a világhálón, mely nagyobb profitot is eredményez. Emiatt az online marketing továbbra is sikeresen működik, ahogy nálunk a NILS ID Kft.-nél is, az ügyfelek megelégedésére.

A SEO pedig mindig is elengedhetetlen része volt, van és lesz az online népszerűsítésnek, hiszen ez felel az adott website technikai jellemzőiért, hogy a lehető legjobb, leggyorsabb és leggördülékenyebb felhasználói élményt tudja nyújtani az oldal a látogatóknak.

Mi újság van a telemarketinggel?

Itthon a 80-as és 90-es évek elején a telefonok elterjedése nemcsak azt jelentette, hogy többet tudtunk beszélni szeretteinkkel, hanem azt is, hogy egyes cégek telemarketinges kollégái előszeretettel hívogatták a lakosságot különféle akciókkal egybekötött szerződéskötéssel vagy -módosítással.

Az elején még rengeteg kókler vállalat tudott komoly összegeket kicsalni az ügyfelekből, így ez igen negatív hatást gyakorolt a telemarketing szakmára, s mindenki óvakodott a hideghívásoktól.

A 2000-es évek elején még mindig rengeteg, főképp telekommunikációval foglalkozó cég próbálta alkalmazni a telemarketingben rejlő lehetőségeket, viszont a 2010-es évekre gyökeresen meg kellett változtatni a telemarketing stratégiájukat ahhoz, hogy továbbra is jövedelmezőek legyenek az itt indított kampányok.

Internet kontra telemarketing

Amint elérhető áron lehetett hozzájutni az internethez illetve a hardveres és szoftveres megoldásokhoz, szinte mindenki a képernyőt bújta. Ez kedvezett az online marketingnek, viszont kicsit háttérbe szorította a telemarketinget.

Az okostelefonok elterjedésével azonban még nem lett teljesen vége a telemarketingnek, hiszen SMS-en keresztül fel lehet hívni a vásárlók figyelmét a cég webáruházában lévő villámkampányokra.

Az igaz ugyan, hogy a vezetékes telefonokat már egyre kevesebben használják, emiatt jelenleg ilyen formában csak akkor indítanak a szakemberek telemarketinges kampányokat, ha a cég ügyfélkörének jelentős része rendelkezik vezetékes telefonnal is.

 

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!