hirdetés

2020.10.15. 16:05

A koronavírus és az e-kereskedelem kapcsolata

2019-ig minden olyan egyszerű volt, aztán jöttek a 2020-as események, és fenekestől felforgatták nemcsak egy-egy ország, de az egész világ életét. Persze enyhén túlzó az iménti kijelentés, ám az igazság az, hogy az idei esztendő „főszereplője”, a koronavírus bizony rányomta a bélyegét a hétköznapi életünk minden szegmensére, így az e-kereskedelem módszereire is.

E shop, e commerce concept. Shopping cart trolley icon on a computer laptop. 3d illustration

Eddig is szerettünk online vásárolni – na de most!

A számok önmagukért beszélnek. Természetesen valótlan lenne azt állítani, hogy az átlagemberek a „Maradj otthon!” mozgalom és a koronavírus előtt ne vásároltak volna nagy előszeretettel a virtuális polcokról, ám összehasonlíthatatlan az a vehemencia, ami 2019-et és 2020-at jellemzi. De ne csak a levegőbe puffogtassunk, lássuk az adatokat! Az e-kereskedelem belföldi viszonylatban 35%-os növekedést produkált a múlt évhez képest, ami a gyakorlatban a bruttó 335 milliárd Forintos szintet jelenti. Impozáns ez a szám, ám egyáltalán nem meglepő. A kutatók ugyanis már előre megjósolták, az online vásárlásnak exponenciálisán növekszik idén a népszerűsége – amint a mellékelt ábra mutatja, igazuk is lett!

Hazai webáruházak – kik aratták le a legtöbb babért?

Az e-kereskedelem, a webáruház szektoraiban kétségtelenül a legnagyobb kereslet az élelmiszerek iránt volt, de nem sokkal maradtak le azok a webshop-ok sem, amelyek tisztítószereket forgalmaznak. Az otthoni önkéntes vagy kötelező karantén jegyében megnőtt az igény a barkács és a DIY produktumok irányába, ám előkelő helyen végeztek azok az internetes boltok is, amelyek elektronikai termékeket árulnak. A koronavírustól való félelem, no meg persze az egészségtudatos életmódra váltás fényében, a vitaminokból és az immunerősítőkből is több fogyott az év első felében, mint 2019-ben.

Online vásárlás a karanténhelyzetben

Mivel kénytelenek voltunk otthonról dolgozni, óhatatlanul is megérett bennünk a vágy a környezetünk komfortosabbá, igényesebbé tételére is. Rájöttünk, hogy odahaza is edzhetünk, ha megvannak a testmozgáshoz szükséges sporteszközök, hogy a kényelmesebb fotelból a munka is jobban esik, és hogy a lelki békét a kertészkedéssel is el lehet érni, feltéve, ha megvannak a nélkülözhetetlen hobbi-kellékeink. Azon pedig már meg sem hökkenünk, hogy az online reklám szakemberek is célzottan ezeket a kereskedelmi területeket helyezik a fókuszba.

Online reklám, avagy mit tartogat a jövő?

Maga az online reklám és kereskedelem is ingatag talajon áll. A kiszámíthatatlanság és a nemvárt fordulatok izgalmas korszaka köszöntött be. Mit jelent ez a gyakorlatban? Nos, mivel a kormány nem hirdetetett vészhelyzetet, az internetes vásárlások mértéke is megcsappant – csakúgy, mint az átlagpolgárok pénztárcájának a kapacitása. Amennyiben a második hullám hatására az állam nem hoz radikális döntéseket – újbóli, szigorú karantén, távoktatás stb. – várhatóan az eladási mutatók számai sem ugranak majd nagyot. Mivel nem tudhatjuk, mit hoz a jövő, ezek a megállapítások is bőven a jóslatok kategóriájában maradnak.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!