Nyárbúcsúztató

2017.09.18. 13:09

Ezek voltak 2017-ben a vas megyeiek kedvenc nyaralóhelyei

„ Vége van a nyárnak, hűvös szelek járnak ” A vasiak közkedvelt nyaralóhelyeit kerestük olvasóink segítségével. Jobban szerettünk idén országon belül üdülni?

Gulyás Regina Olimpia

Vízilabdázók gyakorolnak a tengerben a forgalmas nyaralóhelyen, Zadarban. Fotó: Gulyás Regina Olimpia

A legfőbb közösségi oldalt segítségül hívva egy kisebb felmérést végeztünk. Ahhoz, hogy jobban belelássunk az idei nyaralási szokásokba, a következőket kérdeztük meg: hol nyaralt az illető, kivel (korosztály, családosság), miért külföld/belföld, bevált-e a hely.

Zadar, kikötő Fotó: Gulyás Regina Olimpia

Több megkérdezett mondta el, hogy szívesen barangolt az országban. Többnyire a Dunántúl volt a cél, főként a Balaton, de volt, aki egészen Kelet-Magyarországig repített a kalandvágy. Ezeket az úticélokat főként a fiatal családok látogatták szívesen. A gyermek nélküli párok, a fiatalok keresték fel szívesen a külföldi nyaralóparadicsomokat, például Bibionét.

Crikvencica strandja. Fotó: Gulyás Regina Olimpia

Ildikó Miskolctapolcát látogatta meg családjával. Az egyik szállásfoglaló oldalon keresztül találtak itt olcsó apartmant. A táj szépsége lenyűgözte őket. Ezen felül minden héten egyszer meglátogatják a Balaton strandjainak egyikét két gyermekével és párjával. Sok más családosra volt jellemző, hogy inkább több egy vagy kétnapos kirándulást, strandolást választott, mely így végighúzódott az egész strandszezonon.

A Balaton éjszaka. Fotó: Gulyás Regina Olimpia

Petra: „Zalakaroson és Pécsen voltam, a barátommal ketten mentünk. Zalakarosra azért mert az egyik népszerű szállásfoglaló portálon eltévesztették a foglalásunk kétszer. Úgy foglaltunk, hogy már teltház volt, és csak az utolsó pillanatban szóltak előtte nap. Egyébként Bükre mentünk volna. Pécsen meg azért voltunk, mert ott lakik a testvérem és ritkán látjuk egymást. Összességében jó volt mind a kettő. Egyedül a közlekedés az ami lehetne kényelmesebb. Ugyanis Pécsre utazni és onnan hazajönni a 40fokban, olyan vonattal, amin nincs légkondi nem valami kellemes.

A Mecsek Pécsnél. Fotó: Gulyás Regina Olimpia

Edina: „Alsóörs többször is a nyáron, az igazából hogy a nővérem örökölt ott egy nyaralót tavaly. Családdal is, voltam barátokkal. Imádjuk Alsóörsöt és egyáltalán Északi part a legjobb. Rengeteg szórakozási lehetőség (kalandparkok) szebbnél szebb helyek (pl. Tihany, Balatonfüred )finom borok. Szóval egyszerűen csodálatos nyár volt nagyon jól éreztük magunkat.

A Pécsi Tv Torony
Fotó: Gulyás Regina Olimpia

Krisztina Pécsett és környékén nyaralt a családjával. „Azért választottuk, mert a gyerekek már vannak olyan nagyok, hogy a strandolós programok mellé kulturális, kirándulós, sportos programokat is szívesen fogadnak. Így pl. voltunk az abaligeti cseppkőbarlangban, Tettyén és az ottani mésztufabarlangban, megnéztük a Zsolnay negyed természettudományos szolgáltatásait ( planetáriumi előadás, varázsóra, fizikai játékok); az ókeresztény sírkamrákat, a székesegyházat és a Dzsámit. Nagyon jó a Mecsextrém park a gyerekeknek, ajánlom. Strandolni Harkányban, Orfűn és Siklóson voltunk. Utóbbi helyen a várat is megnéztük, szuperül felújították, a gyerekek beöltözhetnek, fotózkodhatnak, és van egy I. és II. világháborús részleg is. A strandok közül egyikben sem csalódtunk, az orfűi egyszerűen meseszép, ahogy körülöleli a Mecsek. Egyedül az odautazás kényelmetlen, lassú, mert nincs gyorsforgalmi út Pécs fele, ( körmendiek vagyunk) és ez nagyon érződik. Nagyon jó volt, csak ajánlani tudom azoknak, akik nem szeretnek egy hétig kizárólag strandon feküdni. A táj meseszép, Pécs főbb terei szintén.

Idén is többen látogattak Külföldre. Nem csak a környező országokba, de más tengerpartokra is.

András: „Olaszország,Bibione, a párommal mentünk két hétre. Nagyon jó volt. Sok éve oda megyünk évente 3-5hetet..! Mert olcsóbb mint Magyarország! És persze a tenger miatt!

Illusztráció. Fotó: Gulyás Regina Olimpia

Volt olyan idősebb pár is, aki a komfortos itthoni utazás helyett külföldöt választotta: „ Szlovéniában, Bled környékét jártuk be, már amennyire ez három nap alatt megtehető. Párommal és két barátunkkal voltunk. Szlovénia közel van, gyönyörű, megfizethető, kulturált, biztonságos és az emberek kedvesek.Itt még nem jártunk de Szlovénia más tájain igen. Amennyiben megtehetjük a jövőben is ebbe az országba fogunk menni.

Anett: „Horvátország... mindig.

Ágota: „Idén kivételesen Horvátország (...) Amúgy Olaszország minden mennyiségben. (...) Olcsóbb, mint Magyarország.

A külföldön nyaralás mellett ezeken kívül a tiszta tengervíz és a mediterrán hangulat miatt tették le voksukat az oda utazók. Voltak, akik megemlítették, hogy nem mernek külföldre indulni, félve a terrortól.