lendületesen

2018.03.05. 11:30

A büki turisztikai szervezet közös célja a turizmus és a fürdőváros fejlesztése

A város életében meghatározó a turizmus. Fejlesztésében az egyik legfontosabb szereplő a helyi turisztikai szervezet.

Kovács Ágnes

Fiatal, dinamikus csapat: Horváth Lívia, Spilenberg Andrea és Pálffy Tamás Fotó: Kovács Ágnes

A város brandje

Spilenberg Andreával, a Bük, Bükfürdő Közhasznú Turisztikai Egyesület elnökével, Pálffy Tamás TDM és projektmenedzserrel és Horváth Lívia marketingmenedzserrel beszélgettünk, akik elmondták, hogy 2009-ben alakult meg az egyesület, a helyi TDM szervezet, amely azzal a céllal jött létre, hogy a fürdőváros brandjét kialakítsa, és piaci viszonyok között eredményesen képviselje.

Fiatal, dinamikus csapat: Horváth Lívia, Spilenberg Andrea és Pálffy Tamás Fotó: Kovács Ágnes

Elsősorban fejlesztésekkel, pályázatokkal és marketinggel foglalkoznak. A TDM-nek tagja a város önkormányzata, az összes büki szálloda, több szállás-, és vendéglátóhely, valamint a fürdő. Ezt a szerteágazó szolgáltatást próbálják csomagba szervezni, támogatni.

Tizenöt éve 428 ezer, a megalakulásuk évében 532 ezer volt a kereskedelmi vendégéjszakák száma Bükön, 2017-ben pedig 741 ezer, azaz 2003-tól szinte megduplázódott. Az egyéb szálláshelyek forgalmát is hozzáadva, ez a szám 872 ezer vendégéjszaka az elmúlt évben.

Kiemelkedő a büki víz, de a programkínálat is

A hazai listákon Hévíz és Hajdúszoboszló után ez a harmadik helyet jelenti, a külföldi vendégéjszakák esetében pedig a másodikat.

A gyógyvizek közül a büki kiemelkedő minőségű, hiszen nagyon jó az ásványianyag-összetétele. Kiváló mozgásszervi betegségek kezelésére. Rengeteg a törzsvendég, akik kúraszerűen veszik igénybe a fürdőt. Nem egyetlen célpiac van. Negyven százalék a belföldi, huszonöt a cseh, tizenöt a német és tizenöt az osztrák, továbbá egy-két százaléknyi szlovák, lengyel, illetve orosz vendég is megfordul Bükfürdőn. A városban folyamatosak a fejlesztések. A szervezet megalakulásakor a fürdőn kívül gyakorlatilag nem volt kikapcsolódási lehetőség, erre a helyzetre próbáltak alternatívákat kialakítani. Sportpark, a gyerekeknek játszópark, ingyenes nyári sport-animáció, és a szezonban minden pénteken termelői piac várja az érdeklődőket. De folyamatosan fejlesztik a Kneipp-parkot is, jógapontokat is kialakítottak. A tematika – amelyre az egész rendszer épül – az egészségmeg-őrzés, illetve a manapság népszerű flow. Cél az, hogy a gyógyvíz trendi legyen.

Korábban azt gondolták, hogy a gyógyvíz csak az időseknek való. Ma már egyértelmű, hogy a harmincas korosztálynál, a számítógépnél dolgozó fiataloknál is jó hatásfokkal tud működni.

Ennek megfelelően fiatalos a honlap, fiatal csapattal dolgoznak, figyelnek arra, hogy több generáció együtt, egy időben tudja eltölteni az idejét a településen.

A jövőbe néznek

A város vezetésével közös célok között szerepelt a bükfürdői Fő tér kialakítása. Szükség lenne egy központi helyre, ahol kávézni, sétálni lehet. Egy uniós pályázat során 1 milliárd forintot nyert a város. De látogatóközpontra, piacra és sétatérre is irányulhatnak a fejlesztések. Utóbbin egyebek között bemutatnák a kőzettani rétegeket, ahonnan feltör a gyógyvíz, és elérhetne akár a látványelemként is szolgáló fúrótoronyig. Ennek a prog-ramnak az előkészítése három éve kezdődött, idén ősszel indulhatnak a munkálatok, és előreláthatóan 2020-ra fejezik be.

Megéri TDM-tagnak lenni. A magánszálláshelyekre kiírt pályázat miatt például. A tagok kapnak ehhez kapcsolódó tanácsadást, szerepelnek a honlapon, a vásárokon, egyéb felületeken. Képviselik őket. Aztán igénybe vehetnek marketinggel kapcsolatos szolgáltatásokat, de segítséget nyújtanak a tagságnak egyéb kérdésekben is. Sőt, képzéseket is szerveznek számukra: online-, marketing- vagy éppen cseh nyelvtanfolyamot. Közös összefogás eredményeként a város önkormányzata tavaly kiírta a magánszálláshelyek részére a minőségi fejlesztési pályázatot, az egyesület elnyerte a szervezés jogát. Hétmillió forintos keret-összeget különítettek el erre, ebből ötvenkét pályázó 6,7 millió forintot fel is használt. Ezért kezdeményezte a turisztikai szervezet, hogy újra írja ki az önkormányzat a pályázatot, megnövelt, 9 milliós kerettel. Jó az együttműködés a művelődési házzal, közösen dolgoznak az olyan programok és egyre népszerűbb fesztiválok szervezésén, mint a Gyógy-Bor Napok vagy a Büki Gasztrofesztivál. A látogatott helyi termelői piacon megjelenő termékeket védjeggyel látják el, hogy segítsék ezeknek az elterjedését, és ennek révén a büki, bükfürdői éttermekben is friss, helyben megtermelt alapanyagokat használjanak fel.

Az önkormányzat és a TDM célja az, hogy Bükfürdő valóban „humán töltőállomás” legyen, ahogy az a turisztikai egyesület weboldalán is olvasható, dinamikusan fejlődő fürdőváros, ahol lehetőleg százszázalékos testi, lelki és szellemi felfrissülést kapjon a vendég.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában