Szakmai és anyai szemmel nézi

2018.10.21. 15:30

Boros Diána külföldön szerzett tapasztalatait a magyar szálláshelyek fejlesztésére fordítja

Ösztönösen vonzotta az idegenforgalom, belső késztetése, hogy segítsen. Boros Diána felsővezető egy bécsi luxushotelben, közben a magyar szálláshelyek baba- és családbarát fejlesztéséért is dolgozik.

Tóth Kata

Kis túlzással már tizenévesen lételeme volt a vendégek kiszolgálása: ha külföldi szót hallott, az alkalmat kereste, hogy segíthessen, útba igazíthasson. Maga is szeret utazni, tanulni, ezáltal fejlődni, és imád szervezni. Vendéglátás, utazás és szervezés összetért Boros Diána életében: a most 35 éves szombathelyi származású Diának a kőszegi Jurisich gimnáziumból idegenforgalmi szakmenedzser és vendéglátó üzletvezető képzésre, onnan Miami Beachre vezetett az útja, hogy az angolnyelv-tudását tökéletesítse, majd a Bécsi Egyetem anglisztika-amerikanisztika szakára iratkozott be – egyetemista volt még, amikor jelentkezett a legnagyobb szállodavállalatok közé tartozó Hiltonba. Néhány hónapig részmunkaidősként dolgozott a közel 600 szobás hotelben, de hamar teljes állást kapott, így indult a karrierje valamivel több, mint tíz esztendeje. Hosszú és nehéz utat járt be, az eltelt idő alatt több területen bizonyított, végigment a ranglétrán. Service Manager – ez most a pozíciója, tulajdonképpen azt figyeli, hogy a kollégái hogyan dolgoznak a recepción, milyen a szolgáltatásminőség, betartják-e a standardokat. A szabadidejében pedig nem kevesebbre vállalkozik, mint hogy magyar és részben osztrák szálláshelyeket tesztel segítve ezzel a kisgyermekes családokat és támpontot adva a szálláshelyeknek, hogyan tegyék szolgáltatásaikat még családbarátabbá.

Meggyőződése, hogy a fejlesztésekkel emelkedik a szolgáltatás minősége, ez azt eredményezi, hogy a baba- és családbarát hotelekben nő a vendégéjszakák száma, ezáltal munkahelyteremtő ereje is van a fejlesztésnek.

– Miután megszületett a kislányunk, akármerre mentünk, azt tapasztaltam, hogy nagy az elmaradás. Szállodás szemmel figyeltem, és sok helyen még az alapdolgokat sem tudták biztosítani. Nagy gyakorlatom van abban, hogyan lehet a vendégekért, a munkavállalókért és a közösségekért egyaránt tenni, abban, hogyan legyünk kreatívak, találjunk ki újdonságokat – érthető hát, ha kritikus voltam – mondja Dia, aki az egyikkorábbi munkakörében a munkaadója Blue Energy programjának az elnöke volt, foglalkozott fejlesztéssel, optimalizációval, a vendégek és a munkavállalók elégedettségének növelésével, de szociális és környezetvédelmi projektekkel is megbízták.

„Jó visszajelzéseket kapok, a szülők örülnek, hiánypótlónak tartják a kezdeményezést” – mondja Boros Diána, akinek mostanában sok felkérése van: szakértőnek hívják kerekasztal-beszélgetésre, egyetemisták szakestre várják Fotó: Unger Tamás

Facebook-csoportot, sőt igazság szerint csoportokat hozott létre, hatalmas közösségeket teremtve: az egyikben édesanyák kérdezhetnek egy 150 szakértőből álló csoport tagjaitól – orvosoktól, pszichológusoktól, dietetikusoktól, jogásztól és gyógytornásztól –, mint egy virtuális rendelés, olyan a közösség. Egy másik Facebook-közösségben pedig Dia kilencvenpontos listájának eredményei alapján a szálláshelyek bababarát mivoltát, szolgáltatásaik minőségét értékeli. Az összesen 48 ezer, közülük 42 ezer aktív tagot számláló csoportban moderátorok – lelkes anyukák – segítik nap mint nap a munkáját, és dolgozzák fel a naponta érkező mintegy ötven-hatvan posztot. És külön gyűjtőoldallal is készül Dia a családbarát szállodákról. – Nagyon jó visszajelzéseket kapok: a szülők örülnek, hiánypótlónak tartják a kezdeményezést. Egy éve augusztusban indultunk, az ötlet onnan jött, hogy nem találtam olyan oldalt, ahol utánanézhettem volna, hol van olyan panzió, vendégház vagy hotel, ami például beltéri játszószobával, animációs programokkal vár, ahol a legkisebb vendégekre is gondolnak, könnyű és élvezetes gyerekekkel is tartózkodni. Szakmai és anyai szemmel is nézek, így lehetek igazán hiteles, mondja Dia, aki bizakodó: – Úgy tűnik, Magyarországon is felismerték, hogy érdemes a szállásokat bababaráttá, családbaráttá tenni, és aki csak kicsit is a jövőbe lát, aktívan gondolkodik, az így tesz.

Boros Diána elégedett a karrierjével, ennek ellenére számtalan terve van még. Az álma teljesült: topmenedzser egy luxusszállodánál. A következő lépése az önmegvalósítás felé a közösségépítés volt, amit összekötött a turizmussal. Megemlíti még, hogy mostanában sok felkérése van – az egyik legnagyobb turizmusportál például a családbarát szállások szakértőjeként kerekasztal-beszélgetésre hívta, november elején pedig a Corvinus egyetem marketing tanszékének szakestjére várják: az is inspirálja, hogy egyetemistáknak adhatja át az összegyűlt tudását, tapasztalatát.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában