a rendőrség tapasztalatai szerint

2018.10.09. 14:00

A gyorshajtás a legtöbb probléma okozója megyénkben

Még mindig a gyorshajtásból adódik a legtöbb baleset a rendőrségi tapasztalatok szerint. Ezenkívül sokan nem használják az indexet, vagy nem adják meg az elsőbbséget. Vas megyei adatokat kérdeztünk.

Lakosi Gabriella

Fotó: Kelemen Attila

2017-ben összesen 516 baleset történt Vasban, ebből 21 volt halálos kimenetelű. Az idei év első félévének statisztikai is elkészültek már, eszerint az első 6 hónapban 240 baleset volt megyénkben. A tavalyi év első félévében 236 volt ez a szám. 2017 első hat hónapjában 64 súlyos sérüléssel járó baleset történt, míg az idei első félévben 52.Viszont többen haltak meg az utakon. Idén június végéig 10 halálos ütközés történt, az előzőév ugyanezen időszakában csak 6 ilyen eset volt. A rendőrségnél folyamatosan értékelik a baleseti statisztikai adatokat. A megye fokozottan balesetveszélyes útszakaszai között említhető a 84-es számú főút – különösen a Sajtoskál–Tompaládony–Rábapaty útszakasz, valamint a Gérce–Káld közötti útszakasz–, a 87-es számú főút – elsősorban a Szombathely– Kőszeg közötti útszakasz –, valamint a 86-os számú főúton leginkább a Szombathely– Körmend közötti útszakasz. Ezeken a helyeken figyelemfelhívó táblák is vannak, hogy emlékeztessék a közlekedőket: fokozott odafigyeléssel, körültekintőbben vezessenek. Létező probléma az úgynevezett relatív gyorshajtás.

Az őszi idő beköszöntével megváltoznak az útviszonyok, ehhez alkalmazkodni kell. Ködös időben vagy vizes úttesten lassabban kell közlekedni. Ha például egy hóvihar közepén az amúgy megengedett kilencvenes sebességgel hajtunk, az veszélyes és a relatív gyorshajtás kategóriájába sorolható. A rendőrségtől ugyanakkor arra nem kaptunk választ, hogy a gyorshajtásból fakadó balesetek mekkora hányadát teszik ki az ilyen sebességtúllépések. Ha egy rossz minőségű úton a megengedett legnagyobb sebességet választjuk,és az úthibák miatt szenvedünk balesetet, az is gyorshajtás. Megtudtuk: a rendőrség ezeket az eseteket sem kezeli külön, ilyen jellegű statisztikával sem rendelkezik. Előfordul viszont, hogy nem megfelelő műszaki állapotú autóval közlekedtek a sofőrök – és ez okozza a problémát. Az idősebb korosztály azonban nem vezet „veszélyesebben”: Seffer Lilla, a Vasmegyei Rendőr-főkapitányság sajtóreferense szerint az életkortól teljesen független, hogy valaki mennyire ismeri, tartja be a KRESZ-t, vagy hogy mennyire figyel oda a járműve műszaki állapotára. A korosabb sofőrök nem okoznak több balesetet fiatal társaiknál.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában