Szolgáltatás

2018.11.22. 17:30

Ingyenes segítséget adnak a bajba jutott adósoknak Szombathelyen

Már a vasi megyeszékhelyen is elérhető az a szolgáltatás, amely révén gazdasági és pénzügyi kérdésekben bárki kaphat ingyenesen információt vagy éppen jogi segítséget.

Lakosi Gabriella

Dr. Gaál Róbert szerint sokan még most is homokba dugják a fejüket, ha pénzügyi kérdésekről van szó

Fotó: Unger Tamás

A Magyar Nemzeti Bank és a Fogyasztói és Betegjogi Érdekvédelmi Szövetség országos hálózatot hozott létre Pénzügyi Navigátor Tanácsadó Iroda néven. Vas megyében két ügyvéddel kezdődött a projekt: dr. Kövesdi Zoltán és dr. Gaál Róbert rendszeresen tartanak majd fogadóórákat.

Bármilyen pénzügyi kérdésben segítenek, a feltétel csak az, hogy az ügyfél pénzügyi fogyasztó legyen. Az keresheti fel őket, aki valamilyen pénzügyi szolgáltatást igénybe vett vagy igénybe szeretne venni. Hitellel, biztosítással, megtakarítással, illetve egyéb pénzügyi, fogyasztóvédelmi kérdésekben már meglévő szerződéssel kapcsolatos panasz esetén, méltányossági és követeléskezelőkkel kapcsolatos ügyekben adnak tanácsot. Megfogalmazzák a panaszlevelet, kérelmet, segítenek a Pénzügyi Békéltető Testület és a Magyar Nemzeti Bank Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Központ eljárásainak megindításában, és ingyenes tájékoztatást adnak a pénzügyi ismeretek bővítése érdekében. Segítenek megegyezni a feleknek peren kívül, vagy eldönteni, hogy egy vitás ügyet érdemes-e jogi útra terelni. Elnavigálják az ügyfeleket a sokszor nagyon bonyolult ügyintézési folyamatokban, elmondják, mikor melyik hivatalos szervhez kell fordulni a panasszal.

Békéltető testület már régóta működött minden megyében, de pénzügyekkel foglalkozó fórum eddig csak a fővárosban volt. Pár hete üzemel a tanácsadó iroda, már ez alatt az idő alatt is sokan keresték meg őket.

Dr. Gaál Róbert szerint sokan még most is homokba dugják a fejüket, ha pénzügyi kérdésekről van szó
Fotó: Unger Tamás

Dr. Gaál Róbert elmondta, ennek ellenére sokan még mindig inkább a homokba dugják a fejüket, ha pénzügyi kérdésekről van szó, ez pedig hosszú távon komoly problémát okoz. Több olyan üggyel is találkozott a közelmúltban, amelynek a végkimenetele sokkal kedvezőbben is alakulhatott volna, ha az ügyfél időben kér segítséget. Nem megoldás például, ha valaki nem veszi át a banktól érkező leveleket, attól azok tartalma nem válik semmissé. Ha azzal keresik meg őket, hogy valaki nem tudja fizetni hitele törlesztőrészletét, akkor például méltányossági kérelemmel fordulhatnak a bankhoz, ezzel elkerülve a későbbi problémákat.

A legtöbb gondjuk a követeléskezelőkkel akad. A felmondott hiteleket ugyanis a pénzintézetek csomagokban értékesítik tovább. Az ezeket felvásároló cégek pedig gyakran egyáltalán nem kommunikálnak az ügyfelekkel. Ekkor a tanácsadó iroda egy asztalhoz ültetni a feleket, sokszor már ennyi elég ahhoz, hogy tisztázzák a félreértéseket. A bankok általában együttműködőbbek – tette hozzá az ügyvéd.

Mivel Szombathelyen kívül is szeretnék elérhetővé tenni a szolgáltatásukat, havonta kétszer kisebb településekre is ellátogatnak majd. Erre nem készítettek menetrendet, oda mennek, ahová hívják őket. Ehhez várnak önkormányzati megkereséseket is. Dr. Gaál Róbert azt mondta, mindenki meg fogja kapni a megfelelő segítséget, aki hozzájuk fordul, de minél előbb keresik meg az ügyfelek őket, annál hatékonyabbak tudnak lenni. A megelőzés ugyanis a leghatásosabb eszköz.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában