2018.12.10. 12:41
Az ÉNYKK viszi a szombathelyieket jövőre is
2019-re szerződik a szombathelyi önkormányzat az Északnyugat-magyarországi Közlekedési Központtal a helyi járatos buszok üzemeltetésére.
Fotó: VN-archív
Új könyvtár épül – A kámoni arborétumban
Eladná az önkormányzat a Kámoni Fiókkönyvtár jelenlegi épületét, a Szófia u. 31. szám alatti önkormányzati épületet, várhatóan 30,6 millió forintért. Az épület eladására pályázatot írnak ki, az elbírásához öttagú bizottság alakul, abba Lenvai Ferencet és dr. Horváth Attilát delegálta a közgyűlés.
Nem marad könyvtár nélkül a városrész: a Kámoni Arborétum és Ökoturisztikai Központ területén épülhet új könyvtár, mutatta be a terveket Bajkai Gábor építész-tervező.
Közösségi téglafal vezethet majd a Schrammel-gyűjteménybe
Elkészültek a tervek Schrammel Imre keramikus életművének elhelyezésére: az egykor Éva-malom épületét Schrammel Zoltán tervezte át, az engedélyezési szintű terveket bemutatta a közgyűlésnek.
Úgy fogalmazott, hogy „kicsomagolják” az épület belső részét, amelynek falait most gipszkarton fedi és szeli darabokra a teret. A földszintre többfunkciós teret terveznek, a homlokzat pedig egy közösségi téglafal lesz. Egy workshop keretében mindenki formázhat egy-egy téglát, amelyeket aztán kiégetnek, azokból áll össze a fal.
A képviselők elfogadták a tervdokumentációt, azt most benyújtják az engedélyező hatósághoz.
A gyűjtemény elhelyezésének tervezésekor kiderült: a Savaria Megyei Hatókörű Városi Múzeum leendő tagintézményének üzemeltetése várhatóan 40 millió forintba kerül, míg a bevétel megközelítőleg 15 millió forint lesz.
Az érintett kérésére a 12-es helyett az első napirend lett az autóbusz-közlekedés.
A képviselők úgy döntöttek, hogy jövőre a prognosztizált mintegy 400 millió forint veszteségtérítés mellett megbízza az ÉNYKK-t a szombathelyi közösségi közlekedés lebonyolításával.
Szöllősi József, az ÉNYKK személyszállítási igazgatója számolt be a cég járműparkjáról és munkájáról a képviselőknek. Elmondta, 14 év a Szombathelyen közlekedő 46 helyi járatos busz átlagéletkora. Valóban van kettő „matuzsálem”, 1988-as gyártású busz, valamint négy darab 1990-ben készült autóbusz is közlekedik a megyeszékhelyen, a többi ennél fiatalabb. Összehasonlításként a személyszállítási igazgató elmondta, hogy Veszprémben 22, Győrben 20, Zalaegerszegen pedig szintén 14 év a buszok átlagéletkora, azokban a városokban is az ÉNYKK a szolgáltató. Beszélt arról is, hogy gépkocsivezető-hiány van a cégnél, és arról is, hogy a menetdíj-bevétel a kiadások 51-52 százalékát fedezi.
Az elektromos autóbuszok közlekedtetését szorgalmazták a napirendi pont vitájában a képviselők, hangsúlyozva a levegőszennyezés csökkentését.
Molnár Miklós alpolgármester (Pro Savaria) hozzászólásában emlékeztetett: 2012 óta nem drágult a menetjegy, azóta nem emelték a díjakat a helyi járatos autóbusz-közlekedésben.