Népszerű megye

2019.06.21. 14:00

Keresettek a fürdők – Ez számít a legnagyobb attrakciónak Vasban

A főváros és a Balaton keleti medencéje a főszezonban kiemelt turisztikai központnak számít, az ottani négycsillagos hotelek szobakihasználtsága egész évben 80, 90 százalék feletti. Ám egy ideje nagyon keresett a vidék is. Különösen népszerű Vas megye: sok cseh vendéget vonzanak a vasi fürdővárosok.

Tóth Kata

Sok a cseh vendég, további vonzerő a hotelekben az all inclusive szolgáltatás. Kálmán Tamás recepciós

Fotó: Unger Tamás

Odaadó figyelem, stílusos kényeztetés, beteljesülő álmok – ezeket ajánlva hirdeti magát az egyik legelegánsabb vasi wellness-szálloda. Ahogy a többi vasi (legalább) négycsillagos hotel, úgy ez is elsősorban a termálfürdők szerelmeseit és a wellnesshétvégék kedvelőit szólítja meg. Négy- és ötcsillagos szállodák Vas megyében csak a fürdővárosokban – Bükön, Sárváron, Szombathelyen, Szentgotthárdon, Celldömölkön és Körmenden – vagy azok közvetlen közelében – Csepregen – épültek.

– Nem jellemző, hogy csak idősek jönnek, nagyon sok a gyerekes család, és hasonlóan képviselteti magát a középkorosztály. Talán kevesebb a fiatal pár. Elsősorban a fürdő miatt választanak bennünket a vendégeink, a családi élményfürdők nyáron a legvonzóbbak, de ehhez kezd felzárkózni a többi időszak is – hallottuk Horváth-Takács Gabriellától, a Park Inn sárvári értékesítési igazgatójától.

A szakember elmondta, Vas megyébe a környező országokból – Auszt­riából, Csehországból, Szlovákiából – érkeznek legtöbben. Az osztrákoknak, németeknek sokáig azért volt nagyon kedvelt célpont a megye, mert olcsóbban tudtak itt wellnessezni. De a vendéglátás is sokakat vonzott, a messze földön híres magyar gasztronómia.

És hogy miért magas a cseh vendégek aránya? Viszonylag közel vagyunk Csehországhoz. Másrészt otthon inkább ivókúrára alkalmas gyógyvizes városokat találnak, míg Vasban közfürdőket és családi élményfürdőket is. További vonzerő az all inclusive szolgáltatás.

A cseh és magyar vendégek többsége nem szívesen költ extra szolgáltatásokra, szeretik előre látni, hogy mik a nyaralás, a wellness várható költségei. Márpedig az ár-érték arányt nézve megéri a félpanziónál némileg drágább all inclusive árat választani.

Sok a cseh vendég, további vonzerő a hotelekben az all inclusive szolgáltatás. Kálmán Tamás recepciós
Fotó: Unger Tamás

– Ezek a vendégek legtöbbször nem távolodnak el itt-tartózkodásuk alatt a szállodától: ingáznak a hotel és a fürdő között. Aki 2-3-4 éjszakát tölt itt, az legfeljebb a városon belül fedezi fel a látnivalókat, biciklit bérel, ebben kimerül az aktív turizmusa. A belföldi vendégek is főleg wellnessre jönnek, de a szállást adó városnak is sokat kell adnia, amiért egyre több város tesz is a TDM-szervezetekkel közösen. Fontos, hogy folyamatosan legyen program, de legalábbis tavasztól őszig. És ha már vendégek és választás: Horváth-Takács Gabriella szerint egyre tudatosabban döntünk.

Az internet világában bármikor utána tudunk nézni egy szállodának. Sokan a vendégvéleményeket veszik alapul a foglalásnál. Szerinte ha negatívumot találunk az adott szálláshelyről, először nézzük meg, mennyi vélemény van a helyről, azon belül milyen magas a negatív kommentek aránya. A megítélés ugyanis nagyon szubjektív: előfordul, hogy valaki telt házas időszakot fogott ki túlterhelt személyzettel.

Egyre jellemzőbb, hogy a szállodák elmennek tematikus irányba. Gyerekbarát hotelből korábban is sok volt, de az utóbbi években a felnőttbarát hotelek is egyre terjednek a gyerek nélkül utazó réteg kikapcsolódásáért, romantikus és általában luxuskörülményeket kínálva. A gyerekbarát hotelekben alapvető, hogy a szobába babakádat, szűkítőt, fellépőt, bababiztos konnektort készítenek be, a családi apartmanokat vagy szobákat összekötő ajtóval.

Az emberek az egészségüket is egyre tudatosabban óvják, fitneszirányzatokat, diétatrendeket követnek, amelyek egyre több szállodában elér­hetők. A hotelek figyelnek arra, hogy az ételintoleranciá­val érkező vendégek a nekik megfelelő módon étkezhessenek. Fitneszterem a wellness-szállók szinte mindegyikében megtalálható, használatának árát pedig beépítik a szobaárba.

Az Y és Z generáció már szimbiózisban él az okoseszközeivel. Az alfa-generációra (a 2010 után születettekre) pedig még inkább jellemző, hogy a digitális kor gyermekei. Éppen ezért a szállodák az online marketingre és az okoseszközökre helyezik a hangsúlyt a marketingtervezésnél, hiszen a látogatók több mint fele ma már azon intézi a foglalást.

Alkalmazások segítik a szállodai marketinget: chatbotokat (automatikus válaszokat) építenek be a szállodák a foglalómotorjuk mellé. Ezzel tudnak automatikusan kommunikálni a vendéggel, és kideríteni, hogy mit szeretne, terelik afelé, hogy azonnal foglalja le a szállását. A mai vendégnek azonnali információra van szüksége. Már nem katalógusokból választ hosszas megfontolás után, hanem okostelefonon néhány alkalommal másfél percet töltve az adott hotel honlapján.

Újdonság még, de egyre több helyen bevezetik a check-innek azt a fajtáját, amikor a szállodába érkezés előtt be tudunk csekkolni. E-mailt kapunk az érkezés előtt, kitöltjük az adatainkat, a recepciónál már csak az aláírásunkra várnak, és máris mehetünk a szobába, ezzel is időt spórolva. Megtudtuk azt is, hogy a nők például marketingszempontból nagyon fontos célközönségnek számítanak. A nő vezeti végig a döntési folyamatot, befolyásolja a partnerét, a családot, és egyértelműen többségben vannak azok a női felhasználók, akik megnézik a szállodák közös­ségi oldalait.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában