Utánajártunk!

2020.01.30. 14:06

Ha nincs visszaigazolás, nem érvényes a parkolás

Szerdán történt meg ez a hétköznapi eset, mely bárkivel előfordulhat.

vaol.hu

Fotó: pixabay

Korábban beszámoltunk róla, hogy egy kisgyermekes édesanya telefonon indította el a parkolást, azonban nem várta meg a visszaigazoló üzenetet, mert sietett. Az üzenet nem érkezett meg és a parkolóőrök megbüntették a hölgyet.

A problémával a SZOVA Nonprofit Zrt. Parkolási csoportjához fordultunk, válaszukat itt olvashatják:

„A mobilparkolás kizárólag abban az esetben tekinthető érvényesnek, amennyiben az autós visszaigazoló üzenetet kapott a parkolás elindításáról a szolgáltatótól. A visszaigazoló üzenetet minden esetben meg kell várni a gépjárműtől való távozás előtt, ugyanis amennyiben a mobilparkolási rendszer nem működik, úgy a díjfizetést más módon, például automatából történő jegyváltással kell teljesíteni. Ezt az információt feltüntettük a parkolóautomaták felett kihelyezett Általános Szerződési Feltételekben is ügyfeleink tájékoztatása érdekében, akik ezt a feltételt a telefonos szolgáltató általános szerződési feltételeiben meghatározott egyéb részletekkel együtt a parkolás elindításával automatikusan elfogadják. Ha a szabályt valaki nem ismeri, sajnos itt sem mentesíti a betartás és az esetleges pótdíjazás alól.

Fontos tudni, hogy mobilfizetés esetén nem a SZOVA Nonprofit Zrt. a szolgáltató, munkatársaink csupán azt ellenőrzik, hogy az adott rendszámú gépkocsi rendelkezik-e a megfelelő díjzónára elindított mobilparkolással. A szolgáltató által vissza nem igazolt mobilparkolásokat kollégáink nem látják a rendszerben, ezért pótdíjaznak.

Azt tanácsoljuk a mobillal parkolóknak, hogy feltétlenül várják meg a visszaigazoló sms-t és ha megérkezett, ellenőrizzék, hogy helyesen tüntették-e fel gépkocsijuk rendszámát, az adott díjzónát! Egy elütés, vagy a GPS által helytelenül meghatározott díjövezet megadása is pótdíjat vonhat maga után. Amennyiben pedig a szolgáltató rendszerhiba miatt nem tudta fogadni a parkolás elindítását, nem érkezik visszaigazoló üzenet, kérjük vásároljanak „rendes” parkolójegyet!”

A tanulság az, hogy ha valaki telefonon indítja el a parkolási igényét, akkor mindenképp várja meg a visszaigazolást. Ha az nem érkezik meg, akkor nem tekinthető érvényesnek a parkolás. Ebben az esetben kapcsolatba lehet lépni a szolgáltatóval (mobilparkolásnál a telefonos szolgáltatóval, applikáció esetén az ügyfélszolgálattal).

Előzmény:

[embed]https://www.vaol.hu/kozelet/helyi-kozelet/telefonrol-inditotta-el-a-parkolast-a-szombathelyi-anyuka-megis-megbuntettek-3516042/[/embed]

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában