Jó, ha tudod!

2020.02.19. 11:10

Vigyázat: Csalók próbálnak az E.ON nevében pénzhez jutni

Az E.On már kiadta hivatalos közleményét az üggyel kapcsolatban.

vaol.hu

Egy kőszegi hölgy osztotta meg közösségi oldalán a vele történt esetet:

„Vigyázat Csalók!! Én már másodjára kaptam HAMIS Eon számlát! Senki ne utaljon!!”

Fotó: Olvasó

 

A bejegyzéshez érkezett hozzászólásokból megtudtuk, hogy már több áldozata is volt a csalóknak.

Utánanéztünk, és az E.on már ki is adta közleményét hivatalos oldalán:

 

Figyelmeztetés adathasználatról

Csalók küldenek a nevünkben az E.ON elektronikus számlaértesítőihez hasonló e-maileket és ezzel próbálják elérni, hogy különböző, általában alacsony összegeket utaljanak át nekik. A megtévesztő e-mailekben több hivatkozás is az E.ON oldalára vezet, ami az átverési kísérletet különösen hihetővé teszi. Ugyanakkor alaposabban megnézve a helyesírási hibák, furcsa megfogalmazások gyorsan szemet szúrhatnak. Arra kérjük ügyfeleinket, hogy kiemelt óvatossággal járjanak el átutalási megbízásaik teljesítése során.

Mire figyeljen?

  • Válasszon erős jelszót az e-mail fiókjához, ami kis- és nagybetűt, valamint számot is tartalmaz.
  • Mindig ellenőrizze a számlán lévő adatokat, hogy valóban megegyeznek-e az Ön azonosítóival.
  • Online számlafizetésnél az Online ügyfélszolgálaton keresztül mindig az e-portal.eon-hungaria.com szerepeljen a böngésző címsorában.
  • A csalók a korábbi Online ügyfélszolgálat megjelenését használják. Ha véletlen a linkre kattintott és a régi felület jelenik meg, akkor biztosan adathalászatról van szó. A megújult Online ügyfélszolgálati oldalt megtekintheti az eon.hu honlap jobb felső sarkára kattintva.
  • Mit tegyen, ha kattintott a hivatkozásra?

  • Ha mégis kattintott a hivatkozásra és megadta Online ügyfélszolgálati jelszavát a megjelenő oldalon, mielőbb módosítsa azt.
  • Ha van olyan felület (közösségi média, e-mail küldő, banki stb.) ahol ugyanezt a jelszót használja, akkor ott is feltétlenül adjon meg új jelszót.
  • Ha fizetési adatokat adott meg, kérjük, vegye fel a kapcsolatot bankjával
  • Milyen lépéseket tettünk?

    Az E.ON semmilyen módon nem kapcsolódik az ismeretlen csalók által kiküldött levelekhez, így arról sincs információnk, hogy pontosan kik és hányan kaphatták meg azokat. A csalók ügyfeleinknek és nem ügyfeleinknek is egyaránt küldenek adathalász leveleket. Az E.ON rendszereit nem érte támadás.

  • A személyes adatokat biztonságosan kezeljük, azokat illetéktelen személyeknek nem adjuk át.
  • Minden esetben megtesszük a szükséges óvintézkedéseket.
  • A tudomásunkra jutott adatok alapján igyekszünk a rendelkezésünkre álló eszközökkel az adathalász oldalakat mielőbb jelenteni.
  • Megtettük a szükséges jogi lépéseket és ismeretlen tettes ellen büntetőeljárást kezdeményeztünk.
  • A tudomásunkra jutott esetekben tájékoztatjuk ügyfeleinket
  • Kiemelt képünk illusztráció.

    Hírlevél feliratkozás
    Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

    Ezek is érdekelhetik

    Hírlevél feliratkozás
    Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

    Rovatunkból ajánljuk

    További hírek a témában