peronmagasítás

2020.07.15. 11:30

Kis lépés a MÁV-nak, nagy az utasoknak Ostffyasszonyfán

Az állomás alacsony peronja nagyon megnehezíti a vonatokra való le- és felszállást, a MÁV 2022-re ígéri a peronmagasítást.

Budai Dávid

A nehézkes vonatra szállás a munkába járók mindennapos problémája évtizedek óta – mondja Szakál Zsuzsanna

Fotó: Horváth Balázs

Túl alacsony a peron az ostffyasszonyfai vasútállomáson, és ez igencsak megnehezíti a vonatokról való le- és a felszállást. Szakál Zsuzsanna 14 éve már, hogy mindennap innen, az állomásról indul dolgozni, és ide is érkezik meg, két térd- és két gerincműtét után azonban nehéz áthidalnia a legalább nyolcvancentis távolságot. Persze nemcsak ő van ezzel így, van olyan idősebb utas, akinek a rokonai sámlival várják az érkező vonatot, hogy biztonságosabbá tegyék a leszállást.

Az ostffyasszonyfai állomás nem igazán forgalmas, azt jobbára csak az itt élők használják, megszokták már, hogy nagyot kell lépni, talán ez is az oka, hogy komolyabb balesetről nem tudni, de Zsuzsa elárulta, ő már elesett egyszer leszállásnál, igaz, szerencsére nem lett komolyabb baja.

A nehézkes vonatra szállás a munkába járók mindennapos problémája évtizedek óta – mondja Szakál Zsuzsanna
Fotó: Horváth Balázs

Úgy tudja, évekkel ezelőtt volt már róla szó, hogy megmagasítják a peront, fel is mérték a területet, aztán végül nem történt semmi. Pedig Zsuzsa szerint többen éppen azért nem használják a vonatot, mert nehézkes a le- és felszállás, időseknek, betegeknek pedig szinte megoldhatatlan a feladat. Azok viszont, akik munkába járnak, kénytelenek használni, mivel a buszok ritkán járnak, tekintve, hogy a település meglehetősen távol esik a főutaktól. Zsuzsa és megannyi sorstársa – ahogyan egymás között beszélnek róla – mindennap repülő üzemmódban kénytelen fel- és lejutni a vonatról, és nem szeretnének mást, csak egy kis magasítást.

Zsuzsa problémáját felvetettük a MÁV-nak is, a társaság kommunikációs osztálya pedig rövidesen meg is küldte a választ. Ezek szerint naponta több mint 30 vonat áll meg az állomáson, miközben az utasforgalma tavaly napi átlagban mindössze 50 fő volt. Hozzáteszik azonban, hogy a valós utasszám ennél magasabb, hiszen az iménti összesítésben nincsenek benne a díjmentesen utazók, a határon túli magyarok, a múzeumlátogatásra díjmentesen utazó diákcsoportok vagy például a Start Klub kártyákkal utazók. Túl sok utas persze még velük együtt sincs, és ennek oka a MÁV szerint az is, hogy az állomás hat kilométerre van a településtől.

Az első vágány jobb oldalán, továbbá az első és a második, illetve a második és a harmadik vágány között 334 méter hosszon található egy-egy peron. A tervek szerint 2022-ben a legtöbbet használt első vágány karbantartásához kapcsolódóan a sínek fölé 15 centivel érő, emelt peron készülhet. Vagyis ha minden a tervek szerint megy, már csak két évig kell kibírni, aztán jön az egyarasznyi segítség.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában