2021.05.09. 07:00
Autópiac: A látszólagos növekedés mögött valójában csökkenés mutatkozik
Az idei első négy hónapban 42 714 új személygépkocsit helyeztek forgalomba Magyarországon, 10 százalékkal többet, mint az előző év azonos időszakában – közölte a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE).
20200811 Dunaújváros A Peugeot 3008 R HYbrid-4 bemutatása Fotó: Zsedrovizs Enikő ZSE Dunaújvárosi Hírlap
Fotó: MW-archívum
Az egyesület ugyanakkor jelezte, hogy ezeknek az autóknak mintegy 30 százaléka nem kerül belföldi végfelhasználóhoz, mert hat hónapon belül kivonják a forgalomból reexport, tesztautó-leállítás, bérletből való visszavétel céljából vagy más üzleti okból. Ezt figyelembe véve pedig az új személyautók forgalomba helyezése már 6 százalékkal elmarad a tavaly január–áprilisitól.
Az MGE megjegyzi: ez a trend nincs jó hatással a belföldi autóparkra sem korösszetétel, sem a közlekedésbiztonság és a környezetvédelem szempontjából.
Áprilisban 10 521 új személyautó került forgalomba, ami 70 százalékos növekedés éves összevetésben. Az MGE azonban felhívta a figyelmet arra: a jelentős áprilisi ugrás oka, hogy 2020 áprilisában a piac körülbelül 50 százalékkal visszaesett a koronavírus-járvány miatt, így az értékesítési adat önmagában nem irányadó.
A közlemény szerint a nulla lokális károsanyag-kibocsátású személyautók piaca a teljes személyautó-piachoz képest volumenében még mindig nagyon alacsony, és a növekedés mértéke egyelőre mérséklődött. Mint írták, állami támogatás nélkül ez a piac a magas árak miatt nehezen mozdul. Jelenleg a tiszta elektromos és plug-in hibrid autók összesen a piac öt százalékát képviselik, ezen belül a tiszta elektromos autók két százalékot.
Kiemelt képünkön: A tiszta elektromos autóké a piac 2 százaléka