Frissen Vasból

2021.05.10. 20:01

Így tért vissza teljes egészében az élet a Vas megyei általános és középiskolákba – fotók

A felső tagozatosok és a középiskolások maguk mögött hagyhatják az online órákat, számonkéréseket, és ismét részt vehetnek a jelenléti oktatásban.

Polgár Patrícia

Pintérné Bujtás Tímea irodalomórát tart a Bolyai 10. b-s diákjainak. Volt mit bepótolniuk a hosszú ideje tartó otthonról tanulást követően

Fotó: Cseh Gábor

Papp Tibor ELTE Bolyai János Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium igazgatója elmondta: összesen huszonegy osztály tért vissza a jelenléti oktatásba – az alsó évfolyam már korábban megtette ezt, a végzősök számára pedig már véget ért a tanítás. Azzal kapcsolatban, hogy ez összesen hány főt jelent, még tartanak az összesítések. Azonban érkeztek hozzá a hiányzásokkal kapcsolatos kérelmek. Ezek mindegyike indokolt volt: volt olyan, akinek krónikus beteg él a közvetlen környezetében, de olyan is akadt, aki nemrég esett át a betegségen és még poszt-Covid tünetekkel küzd. Hozzátette: osztályonként maximum egy-két diák szülei döntöttek gyermekük otthontartása mellett.

- Az érezhető, hogy a diákok nagyon örültek annak, hogy viszont láthatják egymást. Kicsit szeptember elsejei hangulat uralkodott egész nap az épületben – fogalmazott az igazgató. Papp Tibor arról is szólt: kemény egy hónap áll a diákok előtt, aminek a végén mindenki megkapja megérdemelt jutalmát. Ugyanis a legutóbbi kormányrendelet értelmében június elején megtarthatják az egynapos osztálykirándulásokat.

Pintérné Bujtás Tímea irodalomórát tart a Bolyai 10. b-s diákjainak. Volt mit bepótolniuk a hosszú ideje tartó otthonról tanulást követően
Fotó: Cseh Gábor

A Bolyai-iskola 8.b osztálya négy hiányzóval kezdte meg az otthoni oktatás utáni első napot. Az osztály egyik diákja, Hajdinák Réka a közösségbe való visszatérés miatt várta, hogy visszatérhessen az iskolapadba. Mint mondja, az online oktatás számára könnyebb volt. Kevésbé stresszelt, megnyugtatta, hogy az otthoni közegben kellett megírnia a dolgozatokat. Annak is örült, hogy a továbbtanuláshoz fontos tantárgyakra koncentrálhatott, a készségtárgyakra kevésbé fektettek hangsúlyt az elmúlt hónapokban.

A 10.b osztályos Kámán Regina úgy látja, a diákok kisebb harmada az, aki szívesen tért vissza az iskolába – ő ezek közé a tanulók közé tartozik. – Sokkal izgalmasabb és élménydúsabb bejárni az iskolába. Nagyon untam már otthon ülni a számítógép előtt. Hiányzott már a közösség – mondta a középiskolás diák. Az online oktatással kapcsolatban azt mondta, szerinte a tanárok részéről nehezebben ment a számonkérés, a diákoknak pedig hamar elfogyott a motivációjuk. Maga sem tudott olyan hatékonyan tanulni, mint az iskolai oktatás alkalmával.

A Reményik Sándor Evangélikus Óvoda, Általános Iskola és Művészeti Iskolában nem a hagyományos értelemben vett tanítási nappal kezdődött meg újra a jelenléti oktatás. Úgynevezett „csendes napot” tartottak. – Ez egy olyan lelki alkalom, amely során teret és időd adunk a gyermekeknek arra, hogy a mögöttük álló nehéz időszak élményeit, problémáit, kibeszéljék magukból – tudtuk meg Steindl-Papp Judit iskolalelkésztől. A lelkésznő elmondta: a tavaszi és az őszi félévben hagyományosan egy-egy napot a gyermekek lelki fejlődésének szentelnek.

Úgy gondolták, ebben a félévben a visszatérés napját nevezik ki az alkalomra, ezáltal is megkönnyítve számukra a visszarázódást a jelenléti oktatás nyújtotta hétköznapokba. – A csendes napok témája mindig keresztény és biblikus alapokon nyugszik. Mostani témánk a hálaadás. A témák feldolgozásához rendszerint egy filmet hívunk segítségül. Ezúttal ez Eleanor H. Porter Az élet játéka című regényének filmadaptációja volt. Általa a diákok megtanulhatják, hogy a mögöttük álló nehéz hetek kapcsán is van miért hálásnak lenniük – tette hozzá. A lelki napon egyébként hagyományos értelemben vett tanítási órák nincsenek. Ha nem lenne járványügyi helyzet, a diákok az evangélikus templomban kezdték volna a napot, ehelyett hétfőn az osztályokban hallgathatták meg a reggeli áhítat hanganyagát, aztán megkezdődtek a csoportos foglalkozások.

Sátory Károly iskolaigazgató kiegészítésül elmondta: az iskolában egy gyermek kivételével szinte teljes létszámmal indulhatott újra a felső tagozaton az oktatás.

- Nehéz időszakon vagyunk túl, azonban úgy tűnik, a kormány sikeres oltási programjának köszönhetően ismét itt a remény, hogy visszatérhetünk a megszokott életünkhöz – fogalmazott.

- Ami a tanulást illeti, jobban szeretek iskolába járni, mint a tananyagot bújni. Annak viszont kifejezetten örülök, hogy végre élőben is láthatom az osztálytársaimat, hiszen eddig csak online tarthattuk a kapcsolatot. Ez így sokkal személyesebb, élőbb – fogalmazott a 8.a osztályos Heitler Dávid.

Az online oktatással kapcsolatban elmondta: a tanulás folyamatával kapcsolatban nem érzett nagy különbséget az iskolai és az online oktatás között. A feladatok elvégzése, a szárazabb anyagok tanulása hasonlított az otthonra kapott feladatokhoz. Az órai részvételben volt inkább különbség, de az alap tantárgyak tanórái nagyon hasonlítottak a hagyományos órákhoz – a tanárok mindig a tábla elől jelentkeztek be az online felületre, csak a diákok hiányoztak a padsorokból. A számonkérések is könnyedén mentek: matekból házi dolgozatot kell kedden bemutatniuk, az egyéb tantárgyakból egy webes felületen kapták meg a „tesztlapokat”.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában