autópiac

2021.05.16. 09:00

Nehezebb behozni, mégis több az öreg importautó

Az idősebb autókra vonatkozó, januártól bevezetett szigorúbb honosítási szabályok ellenére idén tovább romlott a külföldről behozott használt személygépkocsik korösszetétele, az idei első negyedévben az import autók átlagéletkora 11,3 évre nőtt a tavaly ilyenkor regisztrált 10,9 éves átlagról.

MTI

A JóAutók.hu a DataHouse adatbázisa alapján megállapította, hogy a legalább tízéves autók aránya az importon belül a tavalyi első negyedévben mért 60,5 százalékról 64,6 százalékra nőtt. A teljes hazai autópark átlagé letkora a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai szerint tavaly év végére 14,7 évre emelkedett.

A JóAutók.hu szerint az állomány idei további öregedését vetíti előre az a tény, hogy jelenleg az importált autók 41,1 százaléka legalább 15 éves, további 23,5 százalékuk pedig elmúlt tízéves. A tömegközlekedés kiváltása céljából megnőtt az igény az olcsó, de még üzemben tartható autók iránt. A válság kitörése óta a forint is leértékelődött az euróval szemben, így ugyanakkora összegért a vásárlók csak olcsóbb, a korábbiaknál idősebb autókat tudnak megvenni.

Az év elejétől bevezetett szigorítások különösen az idős használt autók forgalomba helyezését nehezítik: egyrészt megkövetelik az uniós típusigazolást vagy a járművön elhelyezett típustáblát, másrészt a hat évnél idősebb, illetve több mint 160 ezer kilométert futott autóknak külön környezetvédelmi vizsgán kell átesniük. További intézkedésekre is szükség lenne azért, hogy az importban nagyobb részarányt képviseljenek a fiatalabb járművek.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a vaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában