2025.01.19. 07:45
Ügyfélkapu+: olvasóink többségének könnyen ment az átállás
Nagy változások történtek az online ügyintézésben. Január 16-én megszűnt az Ügyfélkapu, a helyét az Ügyfélkapu+ vette át. Olvasóinknál érdeklődtünk, mennyire ment könnyen nekik az átállás.
Mint az ismeretes, január 16-ával megszűnt az Ügyfélkapu, a jövőben a kétfaktoros hitelesítéssel működő Digitális Állampolgárság (DÁP) alkalmazással és az Ügyfélkapu+-szal intézhetjük digitális ügyeinket. Az átálláshoz Ügyfélkapu+ regisztrációra volt szüksége az ügyfeleknek, új digitális ügyintézési rendszerbe egy hitelesítő alkalmazás vagy e-mailes kód segítségével tudunk bejelentkezni.

Fotó: Pesti Tamás / Forrás: MW/archív
Az elmúlt napokban lehetett arról hallani, hogy többeknek nem ment egyszerűen a regisztráció, kíváncsiak voltunk, olvasóink hogy boldogultak vele. Voltak, akik azt válaszolták, hogy nem regisztráltak az Ügyfélkapu+-ra, volt, aki a Kormányablakban kért segítséget. Volt olyan is, aki hagyta veszni az Ügyfélkapuját, mert attól tartott, hogy illetéktelen kezekbe juthatnak az adatai. Más az egész családja helyett rövid időn belül felregisztrált, a legtöbben pedig azt írták, nekik két percet vett igénybe a regisztráció és nem értik, hogy annak, akinek nem sikerült, mi lehetett a probléma.