2025.03.26. 07:00
Olvasói panasz: felháborított egy vásárlót a szombathelyi elektronikai áruház eljárása
Egy ezresért segítenek a rakodásban és a rögzítésben, ingyen csak indokolt esetben teszik ezt meg. Felháborított egy vásárlót a szombathelyi elektronikai áruház eljárása, ezért levelet írt nekünk, mi pedig megkerestük az olvasói panasszal az áruházat.

Fotó: Bánkúti Sándor
Kaptunk egy olvasói levelet, amiért a szombathelyi MediaMarkt-ban csak ezer forintért segítettek volna beemelni autója csomagtartójába a frissen vásárolt kombinált gáztűzhelyét. Mivel drágállotta a szolgáltatást, ezért azt a vevőszolgálatnál nem kérte, de a raktárnál azért kíváncsiságból rákérdezett az árukiadó munkatárstól, hogy segítene-e neki? Aki miután megnézte az árukiadó lapot és látta, hogy a vásárló nem igényelte a szolgáltatást, közölte vele, hogy nem segíthet. Ez, ha lehet, még jobban felháborította olvasónkat, akinek nem fér a fejébe, hogy egy olyan segítségért, ami sem költséggel nem jár, sem időbe nem kerül, hogy lehet pénzt kérni és különben is mi van azokkal, akiknek egészségügyi állapotuk nem teszik lehetővé, hogy egyedül oldják meg a feladatot. Mint az kiderült, olvasónknak egyébként nem jelentett gondot bebillenteni a tűzhelyet a csomagtartóba, csupán egy mozdulatába került, a jelenség az, ami felháborította.

Az olvasói panasszal összefüggésben megkerestük az elektronikai áruházat, amelynek kommunikációs ügynökségétől megtudtuk, kétféle árukiadási lehetőséget kínálnak: a díjmentes standard és a fizetős prémium szolgáltatás.
- A prémium szolgáltatás díja 999 forint, amely több olyan elemet tartalmaz, amelyek megkönnyítik és felgyorsítják az átvételi folyamatot. Egyrészt a vásárlók SMS-értesítést kapnak, amikor a termék átvehető, így nem kell feleslegesen várakozniuk a raktár előtt, a termékek kiadása soron kívül történik, és ami a legfontosabb: „munkatársaink gondoskodnak a termék szakszerű beemeléséről és rögzítéséről a gépjárműben. Ez nemcsak kényelmi szempontból előnyös, hanem a szállítás során esetlegesen bekövetkező sérülések kockázatát is minimalizálja, továbbá ebben az esetben a MediaMarkt vállalja a hibás rögzítésre visszavezethető felelősséget.” A vásárlók utólag is igénybe vehetik a szolgáltatást, amennyiben úgy döntenek, hogy mégis szükségük van rá. Ezt a vevőszolgálaton tehetik meg, hiszen a raktárban dolgozók nem végeznek pénzügyi tranzakciókat.
- A konkrét esettel kapcsolatban azt írták, idézzük: „bár a konkrét körülményeket nem ismerjük, általánosságban elmondható, hogy munkatársaink a szabályok betartása mellett is igyekeznek segíteni a vásárlóknak. Különösen igaz ez azokra a helyzetekre, amikor valaki személyes nehézségekkel küzd, például mozgáskorlátozottság vagy egyéb egészségügyi probléma miatt. Ilyen esetekben természetesen kollégáink mérlegelik a helyzetet, és indokolt esetben díjmentesen segítséget nyújtanak.”