2025.04.25. 08:07
Eltűnt a Traubisoda a boltokból, bejelentést tett a gyártó
A hirtelen megugrott kereslet miatt sok boltban pillanatok alatt kifogytak a Traubisoda-készletek.
Ahogy arról már korábban többször is beszámoltunk, a hazai üdítőital-gyártás egyik piacvezető nagyvállalata, a felsőlajosi Márka Üdítőgyártó Kft. néhány hónappal ezelőtt bejelentette, hogy újabb termékcsaláddal, a Traubisodaval bővítette a cég piaci kínálatát. Mint ismeretes, március 18-án sokak örömére újraindították a magyarok kedvenc üdítőitalának a gyártását. A termék három változatban került a boltok polcaira: Traubi Kékszőlő, Traubi Zéró és a klasszikus Traubi Szőlő. Először a Lidlben volt kapható, majd később sorra jelent meg a többi nagy áruházlánc üzleteiben is. A feltűnése után portálunk is beszerzett egyet-egyet mindhárom fajtából, megkóstoltuk, hogy megtudjuk, valóban hozza-e a régi ízeket. Nem sokkal az újraforgalmazás után akkora lett rá a kereslet, hogy röviddel a polcokra kerülése után hiánycikk lett.

Fotó: VN/Gombos Kálmán
Traubisoda-hiány? Hova lett az üdítő? Megszólalt a gyártó!
Ennek kapcsán az origo.hu megkérdezte Pécskövi Tibort, a Márka Üdítőgyártó Kft. tulajdonos-ügyvezetőjét, hogy vajon hol és mikor találhatjuk meg biztosan az üdítőitalt: a tulajdonos elmondta, hogy szinte napra pontosan egy hónapja kezdték el szállítani az 1,75 literes PET kiszerelést három ízben; a klasszikus szőlővel, annak cukormentes, zéró változatával, valamint egy kékszőlő ízű variációval léptek piacra. Hozzátette, hogy a jövőben több kiszereléssel is érkeznek majd. A mostani, 1,75 literes kiszerelést június első napjaiban követi a 330 milliliteres alumíniumdobozos (CAN), később pedig a félliteres, palackos termék is.
A tulajdonos-ügyvezető azt is elárulta a portálnak, hogy eladásaik a tervezettnél jóval magasabbak:
az éves tervezett volumen közel felét eladtuk április végére. Ettől függetlenül, mind a beszerzésünk, mind a gyártásunk képes tartani az iramot a vártnál magasabb rendelésekkel és ki tudjuk elégíteni a fogyasztói igényeket.
- Az ok, hogy a vásárlók nem találják meg mindenhol a TRAUBISODA termékeket, a kereskedelmi láncok igényétől, és terméklistázási szokásaitól függ. Vannak olyan láncok, akik gyorsan reagáltak az igényekre és listázták a termékeket állandó szortimentbe, és olyan partnerek is, akik csak úgynevezett in-out akcióban teszik a termékeket, azaz időszakonként 1 hetes akció idejére elérhető a termék. Mivel a terméknek nem volt előélete, ezért sokszor kisebb mennyiséggel tervezték az akciós időszakot, így szinte minden esetben 2-3 nap alatt megvásárolták a fogyasztók a bolti készleteket – tette hozzá.
Ezekre a tapasztalatokra építve, természetesen a jövőbeni akcióinkat már megnövelt volumenekkel tervezzük és júniusra szinte minden kereskedelmi egységben legalább egyszer megjelenik a termék
– ígérte Pécskövi Tibor.
- Az, hogy melyik partnernél lesz állandó listázás, még a jövő kérdése, de több olyan hálózat van már, ahol bekerült állandó kínálatba a Traubisoda; például az összes hazai nagykereskedelmi partnerüknél és a Reál, Coop, Metro, Auchan, Tesco hálózatokban. A Lidl, Penny és Spar láncokkal egyelőre in-out akciókkal tudnak együttműködni – tette hozzá.
Az origo.hu teljes cikkét a témában ITT olvashatja!
