2019.07.28. 07:00
Tehetség: munkaerő-kisokos nagyvállalatoknak hét lépésben
Ha a szakképzett munkaerő megtalálásáról van szó, elengedhetetlen, hogy a cégek generációkra szabott üzenetekkel toborozzanak potenciális munkavállalókat, és testre szabott fejlődési lehetőségeket kínáljanak. Az energiamenedzsment és automatizálás területén működő Schneider Electric összegyűjtötte a tapasztalatai szerint leghatékonyabb gyakorlatokat.
Ha kellő önállóságot kapnak, ha bátorítják őket, a fiatalok magukénak érzik a céget
Fotó: Shutterstock
A munkaerőpiac legnagyobb része Z és Y generációs fiatalokból áll, akiknek újszerű igényeik vannak a munkahelyükkel kapcsolatban. Szakmai kihívásokra, felelősségteljes munkára vágynak, és azonnali eredményeket akarnak. A leendő munkaerő megszólítását érdemes már az egyetemi évek alatt elkezdeni.
Ha együttműködést kötünk felsőoktatási intézményekkel, már az iskolapadban felkészíthetjük a diákokat a gyakorlati munkára. Lehetőséget kell biztosítani a nemzetközi tapasztalatszerzésre. Ha kellő önállóságot és szabadságot biztosunk az újító szellemű kollégáknak, és bátorítjuk őket az innovatív gondolkodásra, akkor magukénak fogják érezni a céget.
Fordítsunk kellő energiát a tehetséggondozásra. Törekedjünk a sokszínűségre: a munka akkor a leghatékonyabb, ha változatos a csapat összetétele. A különböző képességek összeadódnak és kiegészítik egymást. A rugalmas munkavégzés és a távmunka lehetősége már szinte alapelvárás a multiknál.
De érdemes extrákat is bevetni: ilyen lehet a cafeteria, a masszázs, a sportolási lehetőségek és a magánegészségügyi szolgáltatások biztosítása.